XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#1 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Zdravím Vás,
měl bych na Vás jednu prosbu s problémem na mém Volvu XC 70 2,4 D5 AWD 136kW rok 2006 najeto 278 000km
Měl jsem urvané táhlo vířivých klapek a poškozené uchycení klapek. Provedl jsem tedy výměnu + repas vstřiků + rozvody.
Po provedení těchto úprav ujelo auto cca 300km a začalo houkat turbo, byla volná hřídel turba a byli lehce ojeté lopatky turbíny.
Turbo jsem vymontoval a zaslal na repas, kdy turbo z repasovali a ponechali elektrickou regulaci původní.
Po výměně turba se provedla regenerace vozidla + stk (emise v pořádku) auto šlapalo bez problémů.
Nyní po ujetí cca 150km,se turbo začalo vypínat a vozidlo píše na palubním počítači -> Motor systém (doporučen servis).
Po vypnutí klíčku a znovu zapnutí turbo funguje, ale po ujetí cca 5-10km znovu vyhodí chybu.
Po načtení chyby diagnostikou Delphi je chyba :
1507 Řízení turbodmychadla
- Příliš nízký tlak
Viz. Obrázek níže.
Prosím setkal se někdo s touto chybou?
Zda projít chladič intercooler ?čidlo tlaku, trubky? zda vrátit turbo na kontrolu?
Vše je vizuálně OK.
Děkuji za vaše rady.
Zdenek
měl bych na Vás jednu prosbu s problémem na mém Volvu XC 70 2,4 D5 AWD 136kW rok 2006 najeto 278 000km
Měl jsem urvané táhlo vířivých klapek a poškozené uchycení klapek. Provedl jsem tedy výměnu + repas vstřiků + rozvody.
Po provedení těchto úprav ujelo auto cca 300km a začalo houkat turbo, byla volná hřídel turba a byli lehce ojeté lopatky turbíny.
Turbo jsem vymontoval a zaslal na repas, kdy turbo z repasovali a ponechali elektrickou regulaci původní.
Po výměně turba se provedla regenerace vozidla + stk (emise v pořádku) auto šlapalo bez problémů.
Nyní po ujetí cca 150km,se turbo začalo vypínat a vozidlo píše na palubním počítači -> Motor systém (doporučen servis).
Po vypnutí klíčku a znovu zapnutí turbo funguje, ale po ujetí cca 5-10km znovu vyhodí chybu.
Po načtení chyby diagnostikou Delphi je chyba :
1507 Řízení turbodmychadla
- Příliš nízký tlak
Viz. Obrázek níže.
Prosím setkal se někdo s touto chybou?
Zda projít chladič intercooler ?čidlo tlaku, trubky? zda vrátit turbo na kontrolu?
Vše je vizuálně OK.
Děkuji za vaše rady.
Zdenek
- Přílohy
-
- chyba.JPG (47.85 KiB) Zobrazeno 487 x
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13056
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Udělej test těsnosti sání, zřejmě bude někde únik.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#3 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
OK, lze to provést Delphi diagnostikou nebo čím jsi to dělal?
Díky
Díky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5133
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#4 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Zkus pouzit Google, nez se zeptas znovu co je tesnost sani.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#5 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Já asi tuším odkud turbo fouká. Ale pokud tazatel neví co je test těsnosti sání je to celkem zbytečný.
Jinak to, že se ti rozdrbalo po oopravě turbo, znamená diletanstvní toho kdo to dělal, páč evidentně někde něco zůstalo.
Jinak to, že se ti rozdrbalo po oopravě turbo, znamená diletanstvní toho kdo to dělal, páč evidentně někde něco zůstalo.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#6 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Díky za rady
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#7 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Jo a ještě jsem zapomněl, sežeň si origo diagnostiku, ta ti toho řekne podstatně víc.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#8 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Ano zajedu na Bosch
diky
diky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#9 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Ještě jednou a pomaličku. Sežeň si originální diagnostiku, tedy Volvo VIDA a ktomu nutný "kabel s krabičkou" DICE. Bez toho se nepohneš.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#10 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Díky za info, slyším o této diagnostice poprvé, měl jsem před Volvem koncern, takže jen BOSCH ,VAG a Delphi. Pokusím se zde v Olomouckým kraji sehnat, pak jedině Volvo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#11 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Já budu v Bělkovicích-Lašťanech (Kousek od olomouce) 5. a 6. tak se můžeš otočit, případně pak další týden asi celej.
Jsi na Volvo fóru, většina věcí co by tě mohla trápit tu už někdo řešil a je to tady popsaný...
Jsi na Volvo fóru, většina věcí co by tě mohla trápit tu už někdo řešil a je to tady popsaný...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#12 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Ok ,díky za info do Olmika to mám 40km ,takže bych dojel sice v nouzáku ,ale pokusím se.
Telefon na tebe nebo mohu napsat sem a domluvíme se ?pokud bych nevyřešil?
Díky
Telefon na tebe nebo mohu napsat sem a domluvíme se ?pokud bych nevyřešil?
Díky
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13056
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#13 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Můžeš ještě kouknout odspodu směrem od DPF, jestli ti nevypadl rezonátor z turba. Je plastový a jsou v něm taková červená těsnění.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#14 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
To je podlě mě to kde to fouká, rezonátor a nebo ty hadice nad či pod. Ale pokud nenatlačíš sání, je to jak hledání jehly v kupce sena.
Napiš SZ a domluvíme se, umřel mi notes, tak nevím jestli stihnu VIDU rozchodit na náhradním stroji.
Napiš SZ a domluvíme se, umřel mi notes, tak nevím jestli stihnu VIDU rozchodit na náhradním stroji.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#15 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Na vycteni chyb staci VDASH a ten tam mas i s ovladacema za 5min...
Ale VIDA by bodla a nakalibrovat vsechny veci schovany pod ECMkou...
Ale VIDA by bodla a nakalibrovat vsechny veci schovany pod ECMkou...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#16 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Jako pokud mu vypadla někde hadice na sání mezi turbem a motorem, tak bych s tim autem asi ani moc nejezdil... zalepí si DPF.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#17 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Hadice jsou všechny zapojené a přitažené, ty červené gumy se dávali po výměně turba nové.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#18 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Jasný VDASH mám jako "nouzovku" ale VIDA, je VIDA.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#19 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Zdravím,
problém byl ve špatné repasi turba,mělo axiální vúli a tím pádem se zastavovalo, proveden nový repas a turbo šlape.
problém byl ve špatné repasi turba,mělo axiální vúli a tím pádem se zastavovalo, proveden nový repas a turbo šlape.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#20 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Dalším problémem, který se objevil po výměně turba ,že po nalití oleje 0W-30 6,5L mi po ujetí cca 200km,hlásí auto nízká hladina oleje. Po nalití dalšího 1L a ujetí 100km ,opět hláška -nízká hladina oleje. Olej je pod rysku.
Z výfuku se nekouří auto po oleji nesmrdí. Celkem nalito 8L a chyba se rozsvítila znovu. Celkem tedy najeto 300km a po nalití 8L oleje ,olej na spodní rysce měrky.
Před výměnou turba byla sundána i vana ,kde bylo několik vrstev bordelu a kalu, vše vyčištěno a nasazeno zpět.
Prosím o radu příčiny úbytku oleje?
Děkuji Zdenek
Z výfuku se nekouří auto po oleji nesmrdí. Celkem nalito 8L a chyba se rozsvítila znovu. Celkem tedy najeto 300km a po nalití 8L oleje ,olej na spodní rysce měrky.
Před výměnou turba byla sundána i vana ,kde bylo několik vrstev bordelu a kalu, vše vyčištěno a nasazeno zpět.
Prosím o radu příčiny úbytku oleje?
Děkuji Zdenek
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#21 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Jinak auto má najeto 280 000km nikdy olej nežralo až vždy před výměnou cca 15 000km zahlásilo úbytek oleje.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#22 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Tvl a teď je otázka, co ty špony z turba v motoru provedly
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#23 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Naštěstí vrtulka byla nepoškozená a špony vizuálně tam nebyli, tak doufejme že nic.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13056
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#24 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
No tak asi repas turba do třetice.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#25 XC 70 2,4 D5 136KW vypínání turba
Neteče spíš venkem? Tzn. zkontrolovat vedení oleje k turbu.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 1094 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od huntsmann
-
- 8 Odpovědi
- 1907 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Teflon_490
-
- 27 Odpovědi
- 1464 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dopi
-
- 0 Odpovědi
- 60 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JaSk
-
- 4 Odpovědi
- 350 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jirka xc