Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#1 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od koch »

zdravim vespolek,

zacalo se mi auto obcas divne spravat pri "plnem kotlu", vidim to na neco kolem turba
zkusim popsat co to dela a prosim o pripadne zkusenosti, rady s podobnymi, nebo stejnymi priznaky...

-pri rozbihani 1 a 2 prevodovy stupen to tahne "tak do pulky", mam takovy subjektivni pocit, ze to pak zvadne pri zruba tech otackach, kdy klobouk radi vyssi stupen...
-pri 3 a 4 to pod plnym plynem v urcitem okamziku zacne stridave propiskovat, vadnout a znova chytat dech... mam pocit, ze prave v momentu, kdyz zazni meluzina to chyta dech... vykon kolisa, nahoru, dolu, nepravidelne piska,
-pri 5 ve vyssich rychlostech jsem po slapnuti na plyn kolisani nebo nejakou vyrazne vadnuti nezaznamenal, vykyvy vykonu tam nejsou, je tezke posoudit, zda to taha normalne, nebo nejak spatne, proste to jede a zrychluje jako normalne

pri bezne jizde neni zaden problem, sprava se to normalne, normalne se dostanu na bezne cestovni rychlosti, akorat pod plnym kotlem a pri predbihani, zatim se to stalo par krat, to proste dela vyse popsane

zacalo to delat nedavno, po tom, co se menil horni silentblok na motoru a hybalo se s troubou co vede do ic
proto me napada, nepomohlo se tim hadicim co vedou od turba k ic? muzou to zpusobovat? jak to poznam? da se u praskle hadice "nasahat" proud unikajiciho vzuchu? jo ta hadice u turba ma takovy ten mastny prachovy povlak, je tedy mozne ze je derava?

hadice vymenim beztak, ale co dalsi to muze byt?

dik za jakoukoliv radu a zkusenost

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 306
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Rajhrad
Vůz: BYLO: S60 2,4T, 147kw, 01 zlatá metalíza
Bydliště: Rajhrad- Brno-venkov

#2 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od Lukas60 »

Ahoj, jen blbá otázka, píšeš že to dělá poté co si hejbal nebo oddělával trubku od IC máš ju dobře usazenou a dotaženou sponama? co to tlakový čidlo na trubce?
_________________
S60 2,4T, 147kw, 2001
Bylo:Fiat Brava, Šáde 120

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#3 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od koch »

Lukas60 píše:Ahoj, jen blbá otázka, píšeš že to dělá poté co si hejbal nebo oddělával trubku od IC máš ju dobře usazenou a dotaženou sponama? co to tlakový čidlo na trubce?
ja to nedelal, ale co jsem tam obcas kouknul, pouze se hejbalo... nasazena vypada byt ok

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 306
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Rajhrad
Vůz: BYLO: S60 2,4T, 147kw, 01 zlatá metalíza
Bydliště: Rajhrad- Brno-venkov

#4 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od Lukas60 »

Tak skusni prověřit jestli těsní či jestli nejsou praskliny, nejsem v tomhle odborník ale skusil bych to
_________________
S60 2,4T, 147kw, 2001
Bylo:Fiat Brava, Šáde 120

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#5 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od koch »

Má někdo zkušenost se silikonovymi hadicemi k turbu? Přemýšlím nad ipd.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od tomasss »

Mam na erku od fcpgroton a spokojenost. Cena cca 3000 za komplet kit i s postou.
[img]http://www.fcpgroton.com/images/products/large/blue.JPG[/img]
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#7 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od wickey »

kontrolni ventil turba?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#8 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od koch »


wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#9 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od wickey »

jj to som myslel. kazdopadne s tym od ipd nie su dobre skusenosti - origo by mal byt lepsi.

dali, kde si?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#10 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od koch »

wickey píše:jj to som myslel. kazdopadne s tym od ipd nie su dobre skusenosti - origo by mal byt lepsi.

dali, kde si?
a tak neco jsem se tu docetl, ze snad Roger a eLzyx to tam maji a vypadaji spokojene... či?

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#11 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od wickey »

:unknown:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#12 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od MarekV »

ja som TCV chcel tiez ale nie od IPD, pak som nieco malo precital aj s dalim to riesil
treba ale rozlisovat, IPD uz robi novu verziu, ktora je podla mna totozna s takou co som chel kupit aj ja
nakonec som ale kupil original pierburg za 40 EUR bez dane
auto zasa ozilo, reakcia na plyn je rychlejsia, riadny zaber ma motor o 500 otacok skorej a to mam este daleko vacsi intercooler ako je standard

cely vtip je v tom, ze ten TCV co tam mas teraz je uz po smrti a ked si tam das TCV od IPD, ktory neni rozmrdany tak ti to bude chodit lepsie a budes si myslet jak si to vychytal oproti origo (lenze ten origo co tam mas je davno po smrti)

Dali mi to zhrnul tym, ze nie je sposob ako by to mohlo mohlo regulovat lepsie. Ten ventil len otvara a zatvara ventil podla toho co mu keca RJ motora. Maximalne co mozes ziskat je, ze ten od IPD ti vydrzi dlhsie ale to je len dohad.

Co sa tyka tych silikonovych hadic tak nevidim sposob jak by to mohlo fungovat lepsie ako obycajna gumova co tam mas teraz. Ak ju mas uz nacatu tak to je ina vec pretoze tie silikonvoe hadice su zvacsa 3 vrstvove a vydrzi to dlho. V podstate to budes mat do kocna zivota vozu.

EDIT:
No a k tomu tvojmu prolemu este. Skontorluje si hadice ci to nemas uvolenne, ja ked som menil intercooler mi jedna spona zle drzala, myslis si, ze to drzi dobre ale ked das tomu riadny zahul tak to prepusta - to bol moj pripad. Nakonec mi vyrazilo cely spoj na vstupe do intercoolera.

Podla mna mas len nekde zle zalozenu hadicu a sponu a prefukje ti to. Staci uplne malo aby si pri zatazi stracal rapidne vykon.

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#13 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od koch »

Milý deníčku, dnes jsem najel nejakých 100km tak že jsem tomu fest šlapal na krk a vse v úplném normálu. Pak ke konci cesty krasna dlouhá rovina. 4rka, plný plyn, a v tom jemná meluzina doprovázena docela znatelně zvýšeným výkonem. Kdyz jsem povolil a pak pridal znovu tak zase normal. Kdyby tam byla díra tak vykon klesá a ne stoupa, ebo tam platí něco jine?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od tomasss »

koch píše:doprovázena docela znatelně zvýšeným výkonem.
Derava tlakova hadicka TCV ventilu, bud z housingu turba do ventilu, nebo z ventilu do wastegate. Davej si na to bacha, ja mel to samy a nadseni z vykonu lehce opadlo pri prebirani uctenky za pet novejch ojnic..
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#15 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od koch »

Dik za tip. No bylo to na moment docela Rko. Musím najít cas a pristavit to ke kontrole.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7491
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#16 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od Petr Marek »

A nevěděl by někdo objednávací číslo dílu originál TCV Pierburg?

Jak to tady čtu asi mě také čeká výměna...

Díky!
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#17 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od tomasss »

Je jich vic typu (30670449, 30670448, 9473212), viz napr. http://www.vivaperformance.com
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#18 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od MarekV »

tomasss píše:Je jich vic typu (30670449, 30670448, 9473212), viz napr. http://www.vivaperformance.com
30670449 je pre Rko a T5 - vysokotlakove turba - tu je origo prierbug, ako je to na inych tak to neviem ale vsetky typy sa daju kupit od pierburgu takze predpokladam, ze to bude platit pre vsetky
30670448 je pre 2.4T a 2.5T - nizkotlakove
9473212 je pre vsetky turbo motory do roku 2001

kedze rok vyroby sa obcas odlisuje od modeloveho roku tak ideal je to poresit cez VIN

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7491
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#19 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od Petr Marek »

Moc děkuju chlapi, skvělá spolupráce!
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#20 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od dali »

wickey píše:dali, kde si?
Pár set km jižně, ale moc jsem si nepomoh...počasí bylo stejnej hnus jak u nás :( .
Vpodstatě všechno jste tu už napsali.
Hadičky bych v žádným případě nedával ty modrý silikonový- jsou moc měkký a bortí se jim stěna. Ideální je ošklivá několikavrstvá palivová hadička koupená v autodílech... neni sice tak hezká jak ta modrá, ale zase spolehlivě vede tlakovej/podtlakovej signál bez toho aby se nafukovala/bortila.
Tím že se zvýší výkon se podle mě teoreticky vyloučila možnost netěsnosti tlakovýho vedení, i když možnost taky je že už sis kochu na to lenivý auto zvyk a že se stav na tu chvilku vrátil do normálu.....
Netěsnost tlakovýho vedení se testuje tak že se seženou vhodný ucpávky na obě strany vedení (jedna musí mít ventilek) a natlakuje se to kompresorem. Pak se všechny spoje nastříkaj mýdlovou vodou a tvorba bublin prozradí místo úniku.
Poslední věc co mě napadla je možnost prasklý membrány v CBV, ta by způsobila nemožnost dosažení požadovanýho tlaku.
Toho ohnutí ojnic bych se nebál, protože 1) turbo u 2.4T je moc malý na to aby něco takovýho dokázalo 2) ME7 takový situace umí uregulovat, má totiž MAP senzor a elektronickou škrtící klapku, prostřednictvým jejíhož přivření dokáže zasáhnout když vyhodnotí tlak jako příliš vysoký.

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#21 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od koch »

do normalu ja ti nevim... takovy normal bych bych uprimne bral, jen mne u to ho sere to fuceni. mi zas kdosi ted rekl ze by se mela zkontrolovat hridelka v turbu jestli nema vuli a vymenit tesneni mezi turbem atd... to "pretesneni" mi ale prijde jako blbost... co?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#22 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od dali »

Jestli ti to nějak pomůže, pokusím se popsat jak probíhala smrt jedinýho turba který se mi podařilo zabít:
První čeho jsem si všimnul bylo tenký pískání... něco mezi mezi zubní vrtačkou a frézováním dremmelem při nástupu tlaku.... pak už to šlo poměrně rychle (trvalo to tak 5km) zkusil jsem 2x dát plnej plyn (napadlo mě jestli se něco nepovolilo na výfuku, což už se mi stalo, tak jsem to takhle chtěl otestovat)...zvuk přešel do hlubokýho a hlasitýho pískání (jak u proudouvýho letadla), který kolísalo a bylo doprovázený škubáním.... sundal jsem nohu z plynu a opatrně dojel domu. Kromě turba nebyly žádný další škody.
Japonský turbo Mitsubishi co máš v autě je ale odolnější než německý KKK na který jsem v nevědomosti přešel, takže jeho smrt by nemusela probíhat tak prudce.
Každopádně bych sledoval hladinu oleje a případnej kouř z výfuku.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#23 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od tomasss »

MarekV píše:Dali mi to zhrnul tym, ze nie je sposob ako by to mohlo mohlo regulovat lepsie. Ten ventil len otvara a zatvara ventil podla toho co mu keca RJ motora.
Nic moc o tom nevim a rad se necham poucit. Na volvospeedu se hodne resil novej origo TCV vs. novej ACDelco 214-474. Co se tam nejcasteji zminovalo, byla rychlost otevirani (Delco rychlejsi), povolenej maximalni duty cycle (Delco lepsi) a z toho plynouci rychlejsi odezva turba. Pak tam nejakej typ i meril tlak s origo vs. Delco a vysledky byly takovyhle:

Volvo TCV
1st: 6psi @ 5500
2nd: 15psi @ 5500
3rd: 15psi @ 5500

Delco TCV
1st: 12psi @ 5500
2nd: 17psi @ 5500
3rd: 16psi @5500

thready jsou o tom treba tady, tady, nebo tady. Samotnyho by me zajimalo co na tom je...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#24 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od tomasss »

dali píše:Hadičky bych v žádným případě nedával ty modrý silikonový- jsou moc měkký a bortí se jim stěna.
Mimochodem, kdybych to neviděl, snad bych tomu ani nevěřil...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#25 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od MarekV »

tomasss píše:
MarekV píše:Dali mi to zhrnul tym, ze nie je sposob ako by to mohlo mohlo regulovat lepsie. Ten ventil len otvara a zatvara ventil podla toho co mu keca RJ motora.
Nic moc o tom nevim a rad se necham poucit. Na volvospeedu se hodne resil novej origo TCV vs. novej ACDelco 214-474. Co se tam nejcasteji zminovalo, byla rychlost otevirani (Delco rychlejsi), povolenej maximalni duty cycle (Delco lepsi) a z toho plynouci rychlejsi odezva turba. Pak tam nejakej typ i meril tlak s origo vs. Delco a vysledky byly takovyhle:

Volvo TCV
1st: 6psi @ 5500
2nd: 15psi @ 5500
3rd: 15psi @ 5500

Delco TCV
1st: 12psi @ 5500
2nd: 17psi @ 5500
3rd: 16psi @5500

thready jsou o tom treba tady, tady, nebo tady. Samotnyho by me zajimalo co na tom je...
Neviem ci sa to ale netyka 850/V70/S70 atd. Kazdopadne ano - ak rycheljsie ten ventil reaguje tak aj turbo ti skorej natlaci pozadovany tlak - lepsie to jede.
Ja co som to riesil na S60ku tak tam to bolo 50/50 niekto tvrdil, ze ten IPD je proste dobry a zasa niekto, ze je lepsi len zato, ze ten TCV co tam clovek ma je uz po smrti a potom logicky ked tam das novy diel tak ti to pomoze. Na USA forach ludia menili TCV pri 25 tisic milach za obyc a uz citili velky rozdiel co ja len mozem potvrdit. To TCV co je v S60 R/T5 moc toho nevydrzi.

Ja som najrpv mal aj objednany heavy duty TCV od jednho chlapka z USA lebo cena bola v pohode ale nikdy mi to neprislo, nemyslim si, ze by to dotycny neposlal skorej to na colnici niekdze smizlo.
Potom som mal uz plne zuby to riesit znova tak som nakonec kupil obycajny TCV a je tam rozidel oproti tomu co som mal teraz (bol uz stary a po smrti) takze narast reakcie na plyn je logicky.

Dali mal o tom nacitaneho viac aj ma znalosti z ladenia auta s vacsim turbom a tlakom. On urcite k tomu este napise svoje poznatky.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“