Tak jsem konečně našel chvíli se prokousat dostupnýma materiálama...
Tím bych asi začal: příběh byl takovej, že jsem objevil IPD HD TCV, jenže ouha, nedělali ho pro 850, která má kovovej BCS nikoli plastovej TCV. Tak jsem z toho byl trochu zhořklej, a jelikož jsem měnil všechno okolo turba, tak jsem se zeptal na uk fóru, co tam mám dát, když IPD verzi pro 850 nedělá. Bylo mi řečeno že mám koupit originál a že v případě IPD stejně neni o co stát.
Pak jsem našel topik díky kterýmu jsem byl rád že jsem koupil novej origo BCS:
http://forums.t5d5.org/topic/14301-ipd-tcv-wheres-my-boost-gone/
Zmínka o AC Delco tam je taky.
Zase to porovnání AC Delco vs novej origo co postoval tomasss dělal HusseinHolland/lookforjoe, kterej je neskutečná hlava (některý věci co má na autě jsem radši ani do hloubky nezkoumal, protože to je úplně jinej level a na moje auto zbytečný), takže to určitě váhu má. Z popsaných vlastností bych jako nespornou výhodu viděl rychlost reakce. Ještě by bylo zajímavý AC Delco vs IPD HD TCV.
Spíš bych ještě jednou pozastavil nad rozdílem mezi požadovaným tlakem od řídící jednotky a skutečným, kterej vytváří ten TCV. Třeba to že na jedničku a dvojku má omezenej tlak u předohrabu opravdu pomáhá efektivně rychlejšímu rozjezdu (mám vyzkoušený), sice to pocitově tolik nejede, ale když vezmete do ruky stopky tak je tam rozdíl 1-1.5 sekundy ve prospěch tlaku sníženýmu řídící jednotkou oproti stálým 0.9 baru nastaveným třícestným ventilem, tak jak jsem s tím chvíli jezdil já. A dokázal bych si představit, že to samý opatření dokáže celkem účinně šetřit komponenty AWD.
Takže k jasnýmu závěru by asi bylo potřeba vědět jakej tlak v jakých otáčkách požaduje ECU.
Pokud AC Delco vytváří větší tlak než požaduje ECU, tak je to obyčejný šidítko, a když někdo přepíše TCV mapu v ECU, můžete stejných hodnot dosahovat i s originál TCV. Pokud naopak originál TCV nedokáže vytvořit tlak požadovaný ECU, tak ano, má smysl řešit AC Delco navíc za zlomek ceny originálu....
Pokud to je šidítko, možná by se to dalo přirovnat k tomu bazmeku co se nacvakne mezi plynovej pedál a konektor u novějších aut a ... wow to jede jako kráva! Jenže každej chiptuner nad tím kroutí hlavou a ťuká si na čelo. To co dělá tahle věc lze bez problémů přepsat v mapě ECU, jenž se to nedělá v zájmu životnosti mechanických dílů.....