Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#26 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od tomasss »

MarekV píše:...ze ten IPD je proste dobry a zasa niekto, ze je lepsi len zato, ze ten TCV co tam clovek ma je uz po smrti a potom logicky ked tam das novy diel tak ti to pomoze.
Jasne, ale to porovnani co jsem sem daval bylo porovnani uplne novych ventilu, tj. tenhle efekt tam neni.
MarekV píše:Dali mal o tom nacitaneho viac aj ma znalosti z ladenia auta s vacsim turbom a tlakom. On urcite k tomu este napise svoje poznatky.
Taky cekam na jeho nazor :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#27 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od dali »

Tak jsem konečně našel chvíli se prokousat dostupnýma materiálama...
Tím bych asi začal: příběh byl takovej, že jsem objevil IPD HD TCV, jenže ouha, nedělali ho pro 850, která má kovovej BCS nikoli plastovej TCV. Tak jsem z toho byl trochu zhořklej, a jelikož jsem měnil všechno okolo turba, tak jsem se zeptal na uk fóru, co tam mám dát, když IPD verzi pro 850 nedělá. Bylo mi řečeno že mám koupit originál a že v případě IPD stejně neni o co stát.
Pak jsem našel topik díky kterýmu jsem byl rád že jsem koupil novej origo BCS:
http://forums.t5d5.org/topic/14301-ipd-tcv-wheres-my-boost-gone/
Zmínka o AC Delco tam je taky.
Zase to porovnání AC Delco vs novej origo co postoval tomasss dělal HusseinHolland/lookforjoe, kterej je neskutečná hlava (některý věci co má na autě jsem radši ani do hloubky nezkoumal, protože to je úplně jinej level a na moje auto zbytečný), takže to určitě váhu má. Z popsaných vlastností bych jako nespornou výhodu viděl rychlost reakce. Ještě by bylo zajímavý AC Delco vs IPD HD TCV.
Spíš bych ještě jednou pozastavil nad rozdílem mezi požadovaným tlakem od řídící jednotky a skutečným, kterej vytváří ten TCV. Třeba to že na jedničku a dvojku má omezenej tlak u předohrabu opravdu pomáhá efektivně rychlejšímu rozjezdu (mám vyzkoušený), sice to pocitově tolik nejede, ale když vezmete do ruky stopky tak je tam rozdíl 1-1.5 sekundy ve prospěch tlaku sníženýmu řídící jednotkou oproti stálým 0.9 baru nastaveným třícestným ventilem, tak jak jsem s tím chvíli jezdil já. A dokázal bych si představit, že to samý opatření dokáže celkem účinně šetřit komponenty AWD.
Takže k jasnýmu závěru by asi bylo potřeba vědět jakej tlak v jakých otáčkách požaduje ECU.
Pokud AC Delco vytváří větší tlak než požaduje ECU, tak je to obyčejný šidítko, a když někdo přepíše TCV mapu v ECU, můžete stejných hodnot dosahovat i s originál TCV. Pokud naopak originál TCV nedokáže vytvořit tlak požadovaný ECU, tak ano, má smysl řešit AC Delco navíc za zlomek ceny originálu....
Pokud to je šidítko, možná by se to dalo přirovnat k tomu bazmeku co se nacvakne mezi plynovej pedál a konektor u novějších aut a ... wow to jede jako kráva! Jenže každej chiptuner nad tím kroutí hlavou a ťuká si na čelo. To co dělá tahle věc lze bez problémů přepsat v mapě ECU, jenž se to nedělá v zájmu životnosti mechanických dílů.....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#28 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od tomasss »

dali píše:...Zase to porovnání AC Delco vs novej origo co postoval tomasss dělal HusseinHolland/lookforjoe, kterej je neskutečná hlava...
...Pokud AC Delco vytváří větší tlak než požaduje ECU, tak je to obyčejný šidítko, a když někdo přepíše TCV mapu v ECU, můžete stejných hodnot dosahovat i s originál TCV. Pokud naopak originál TCV nedokáže vytvořit tlak požadovaný ECU, tak ano, má smysl řešit AC Delco navíc za zlomek ceny originálu....
Ja mu ohledne tohohle psal (lookforjoe), odpovedel mi ze TCV nemuze "preprat" ECU, ze neni mozny aby si tenhle typ ventilu vymyslel vyssi tlak nez jednotka.
Mimochodem, vcera jsem svuj ACDelco pri vymene podtlakovejch hadic znicil, ted tam mam zpatky origo a pomalejsi nabeh poznam okamzite. Budu znova objednavat ACDelco, kdyby se nekdo chtel pridat...cena za kus kolem 700 kc.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#29 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od RobertH »

Ahoj, asi bych se rád přidal. Můj origo to má zřejmě za sebou.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#30 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od dali »

Tak za 700 bych ho na otestování vzal. Než dorazí, proberu to s mým ladičem. Trochu se bojím, co na něj řekne ta choulostivá německá hromada lopatek :oops: . Přinejhorším ho otestuju i na V70.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: V70 R
Bydliště: Brno/Velká Bíteš

#31 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od Bukvik »

Cau pokud by to bylo kolem tech 700 tak bych se pridal tez pokud by byla moznost dik :)
_________________
V70 R AWD 2,3 20V turbo '98(Rozarka) Saffron
S70 2,5 D '99
Bylo: 850 2,5 20V '94

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#32 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od MarekV »

dobre a na tych novsich ECU? S60 a spol?
na zahranicnych forach kazdy automaticky meni za HD TCV ci uz IPD alebo PhuzzyMotorsport (zaklad je rovnaky ventil takze je to jedno a to iste)

teraz mam zasa chrobaka v hlave sakra, hlavne, ze mam novy TCV co ma 2 tisic km najazdenych, sak ked sa vylagruje potom kupim asi HD 8)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#33 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od dali »

MarekV píše:teraz mam zasa chrobaka v hlave sakra, hlavne, ze mam novy TCV
Já taky a nijak mi to teda žíly nerve. Na AC delco jsem narozdíl od toho IPD HD TCV nic negativního nezachytil. Ještě jsem dál googlil a první verze IPD vyhazovala u S60 chyby, ta aktuální je snad opravdu v pohodě. Pak jsem ještě čet vyjádření někoho z IPD, že HD TCV nikdy nebyl míněnej jako performance upgrade, ale pouze jako náhrada vyšší kvality se stejnou funkcí jako originál.
Na 850 prachy až tolik neřeším, ale zase vědomě je házet do kanálu mě taky nebaví, takže když mám dát za IPD víc než za originál a jsou na to k dohledání negativní reference, tak brát to na blind s tím že to možná odložím do poličky mi přijde zbytečný. Kdežto +- 700Kč za AC delco mi připadá jako přijatelný riziko. Rád zveřejním moje poznatky.

Když se ještě jednou zamyslím nad funkcí, tak ano, rychlost reakce TCV je relevantní. Například na jedničku pokud ten solenoid reaguje pomalu tak otáčky vyletí tak rychle, že než dosáhne požadovaný procento duty cycle, motor už je v omezovači. Takže s rychlejším solenoidem to stihne natlačit víc. To měření tomu co píšu vpodstatě odpovídá, čím vyšší rychlost tím menší rozdíl, protože otáčky už neletí nahoru tak rychle:
Volvo TCV ...

1st: 6psi @ 5500

2nd: 15psi @ 5500

3rd: 15psi @ 5500

Delco TCV...

1st: 12psi @ 5500

2nd: 17psi @ 5500

3rd: 16psi @5500

Přišlo by mi logický, že když Volvo vytvářelo TCV mapu, tak že počítalo s rychlostí solenoidu, kterej tam mínilo montovat, takže těch 0.4 baru/ 6psi může být požadovaná hodnota. To samý pokud vám někdo vytváří mapu na míru tak by to měl dělat s tím solenoidem, na kterej s tím budete jezdit.
To jak ten první model IPD fungoval tak že dole natlačil dřív a víc a nahoře tlak ztratil, ale podle mě byla špatná konstrukce, že to prostě neudrželo vyšší tlak.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7460
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#34 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od Petr Marek »

Tak dnes jsem koupil v autorizáku nový origo TCV a změna v chování motoru je velmi znatelná. Za 1700,- kč jsem spokojenej.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#35 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od eLzyx »

nezkoušel někdo na P2 výměnu TCV za "Poršácký"? Mi nějak chcípe TCV od iPd.
Jsem našel, že jej nabízí u ARD http://www.ardideas.com/Turbo-Control-Valve-HD--Pierburg-_p_2180.html, ale i u Viva Performance http://www.vivaperformance.com/porsche-7-22908-03-0-turbo-control-valve-tcv/

líbí se mi na tom cena ~400Kč a plug'n'play montáž (proti ACDelco)
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Pišta...
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 702
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Budějce
Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
Bydliště: Tam někde u Budějc.

#36 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od Pišta... »

Mám pocit že ho má Petr Chrpa
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#37 Turbo - neco neni v poradku (2.4T)

Příspěvek od eLzyx »

potvrzuji, že to s tím funguje a zdá se, že více než dobře. Diagnostika zatím nic nehlásí, akorát přední pneumatiky by mi nejraději nafackovaly :twisted:
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“