Petr Marek píše:Díky za informaci. Já to zatím nebudu nijak řešit. Žádný kopance to nedělá a o pocitu vražení autobusu nemůže být ani řeč. Pokud nekoukám na otáčkoměr tak to ani nepocítím. Ale zajímalo mě to a ty se v tom sakra dobře vyznáš. Ještě jednou dík. Petr
To zvyseni otacek bude nejspis spojeno z podrazenim. Treba by pomohla adaptace, podrazovani pri zpomalovani je jedna z adaptacnich procedur. Ale pokud to nekope, radi to jak ma i za tepla ak bych se v tom nevrtal, na to bude cas az to zacne zlobit.
M.
_________________ Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12 Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Toto jsem našel na Alfa fóru a týká se to AR 166 2,4 JTD, kde je naprosto shodný automat:
Mám AISIN a na co si máš dát pozor je stav oleje v převodovce, auto jsem koupil se 130 000 km, nechal jsem vyměnit olej, teď po dvaceti tisících km po výměně, jedu na kontrolu jak to vypadá. Zatím nemám žádné problémy. Převodovka řadí hladce, nebál bych se výrazu sametově:-) při různém stylu jízdy je řazení různé, při pohodovém plutí po hlavních tazích a klidných rozjezdech v městě není řazení znát, při prudkém brzdění podřazuje tak aby ti pomáhal motor, při kikdownu podřadí klidně o dvě rychlosti a pak nastoupí brutální zátah. Při sportovní jízdě se změní i styl řazení, nechá tě víc vytáčet motor, přeřazení je razantnější, při sekvenčním řazení ti hlídá podtočení a přetočení motoru. Já osobně sekvenci využívám ale minimálně, jsem spokojen s tím, jak řadí automat. Občas se stane, třeba při pojíždění v koloně konstantní rychlostí kolem čtyřicítky že je znát jestli má přeřadit ze dva na tři, někdy přeřadí nahoru trochu zpomalíš tak to rychle loupne o stupeň níž. Nebo u nás ve městě když jedu z jednoho kopce do mírné zatáčky a přibržďuju tak tam někdy podřadí a začeš brzdit motorem. Na 95 procent jsem spokojen s tím jak AISIN funguje, někdy vymyslí blbost, ale to asi všechny automaty (Ujel jsem několik desítek km s Octavií s vychvalovaným DSG a troufnu si říct, že v automatickém režimu má klasická automatická převodovka s hydrodynamickým měničem navrch). Alfou hodně najezdíme po dálnici a tam je spojení automatu a tempomatu neskutečné, to samé dopravní zácpy, semafory, atd. A manželka je s automatem spokojená i ve městě při nákupech a parkování, kdy i s parníkem parkuje naprosto přesně a bez sebemenších problémů. Můj názor je ten, že automat je výborná věc, na kterou se ale musí dávat pozor, obecně se říká že automat s více jak 150 000 km nekupovat, že životnost se pohybuje mezi 200 000 - 250 000km, jenže jak celé auto, tak i automat je náchylný na údržbu a ta je závislá na majiteli.
Takže je snad vše ok...
_________________ Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Pravda, většina potíží je vždy o zacházení a údržbě, takže vlastně o lidech.Dneska jsem zrovna na horách viděl hrabajícího se Poláka po ledě s XC 90. Ten automat dostal takovejch kopanců...D,R,D,R,N plnej plyn a pak D,prásk....no paráda, on ten Aisin vydrží hodně ,tak jsme na něj s kamarádem ukazovali ať dá ještě víc plynu, že to chce pořádně potrestat.
Jinak DSG taky nemám rád, mimo to , že má dvouhmotu, tak jeho řazení je pro mne velmi předčasné,nepokojné a navíc díky velmi častým závadám mechatronického bloku taktéž neekonomické.
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Co jsem vypozoroval, tak i kdyz ten Aisin ma do dokonalosti daleko, tak prece jen ma treba oproti ZF nebo ruznym DSG, Powershift a CVT jednu vyhodu, vetsinou by clovek musel byt uplny prase aby s tim nedojel aspon do servisu.
_________________ Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12 Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
pozorujete u sve prevodovky taky nasledujici chovani? mam ji na 2.4i, takze motor ma malo kroutaku v nizkych otackach, na d5kach to mozna pozorovat nebudete.
jizda po rovine, nasazi to tam vsechny kvalty az do 5ky pri rychlosti cca 60-70km/h a pak zamkne menic, takze otacky slezou nekam k 1400 kde chybi kroutak a menic se po cca 2sec zase odemkne, otacky vylezou o par stovek vys, za cca 2s ho zase zamkne a tak stale dokola do zblbnuti. resim to lehkym pridanim plynu, kdy zustane odemceny a na 5ce hodi lehky prokluz, otacky vylezou k 1900 akorat rychlost pak leze k 80ti coz je ve meste blby, kde se pak zamkne a uz drzi.
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
To neni v poradku chovani. Na vine bude problem nekde v rozvadeci. Jsou tri linearni solenoidy, SLU - ovlada lockup a hlavni tlak v prevodovce, SLT - to je line rise solenoid, ten reaguje na impulsy z vahy vzduchu a podle zatizeni ovlada tlak, SLS - ten ovlada kose jednotlivych rychlosti, ma vliv na kvalitu razeni.
Takze bych to tipoval na problem v SLU nebo v SLT. Budou bud ucpane nebo mimo spravne nastaveni.
Jeste pred repasi jsem na sve D5 pozoroval stejny problem. Tehdy stacilo vytahnout a vycistit telo solenoidu. Nastavil jsem ho pak podle tabulky. Tady je info http://db.tt/SzmhBaZs
Je tam tento problem popsany.
dan2 píše:pozorujete u sve prevodovky taky nasledujici chovani? mam ji na 2.4i, takze motor ma malo kroutaku v nizkych otackach, na d5kach to mozna pozorovat nebudete.
jizda po rovine, nasazi to tam vsechny kvalty az do 5ky pri rychlosti cca 60-70km/h a pak zamkne menic, takze otacky slezou nekam k 1400 kde chybi kroutak a menic se po cca 2sec zase odemkne, otacky vylezou o par stovek vys, za cca 2s ho zase zamkne a tak stale dokola do zblbnuti. resim to lehkym pridanim plynu, kdy zustane odemceny a na 5ce hodi lehky prokluz, otacky vylezou k 1900 akorat rychlost pak leze k 80ti coz je ve meste blby, kde se pak zamkne a uz drzi.
kravi mi prevodovka nebo je to bezny chovani?
_________________ Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12 Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
diky, v tom dokumentu je to presne popsany. problem na SLU, melo by stacit ho o 1-1,5otacky pritahnout clockwise. da se to zvladnout na aute nebo musi rozvadec ven? termin "bench rebuild" sem presne nepobral, ale asi to bue operace, kdy je mozek na stole..
jinak prevodovka radi pekne ve vsech rezimech, za vsech teplot, jen se projevuje ten problem s tcc v rychlostech kolem ty 50ky.
dan2 píše:diky, v tom dokumentu je to presne popsany. problem na SLU, melo by stacit ho o 1-1,5otacky pritahnout clockwise. da se to zvladnout na aute nebo musi rozvadec ven? termin "bench rebuild" sem presne nepobral, ale asi to bue operace, kdy je mozek na stole..
jinak prevodovka radi pekne ve vsech rezimech, za vsech teplot, jen se projevuje ten problem s tcc v rychlostech kolem ty 50ky.
pokud nereseno, co hrozi?
Tak ono asi akutně nehrozí nic, ale i menič má lamelu na lockup spojce, takže ta dostává zabrat.
diky, poresim s p. formankem u pristi vymeny oleje v AT jestli je schopny zjistit co je v prevodovce za SW a jestli umi nahrat nejakou kompenzaci. nebo jsou tyhle veci vyhradne veci autorizaku?
dan2 píše:diky, poresim s p. formankem u pristi vymeny oleje v AT jestli je schopny zjistit co je v prevodovce za SW a jestli umi nahrat nejakou kompenzaci. nebo jsou tyhle veci vyhradne veci autorizaku?
Jedine autorizák, stahují ten sw rovnou ze serveru pro kontretní auto (VIN)
_________________ Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12 Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
No je to trochu sázka do loterie.
Pokud jsou selenoidy plné bláta a uděláš za těchto podmínek adaptaci, tak se to může taky výrazně zhoršit.Při vlastní adaptaci se selenoid pohybuje v celé své dráze a pokud bude nově zadaptovaná hodnota v krajní poloze, může docházet vlivem nečistot k jeho váznutí. Což výrazně negativně ovlivňuje i funkci LockUp.
Takže já osobně bych jako první pokus vyčistil selenoidy a vypláchl převodovku,případně upravil víko rozvaděče pro další seřízení, kdyby bylo třeba.
Po řádném projetí bych teprve zkoušel adaptaci, což je alespoň 100 km v kombinovaném provozu, protože všechny změny se nemusí projevit hned.
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
To co píše David dáva smysl, já se setkal s tím, že pokud je vše v převodovce v pořádku tak dokáže fungovat správně i bez adaptace.
Vyndat rozvaděč (nebo získat k němu přistup) sice vypadá na komplikovaný ukon, ale není to tak složité (já se to naučil a dám to do půl hodiny). V navodu píšou kde přesně navrtat díru pro pozdější korekce solenoidu. Správně by asi bylo nejdřív seřidit na stolici k tomu určené, ale sonnax to píše takhle asi má to svůj smysl, přece jen stolice nebere v potaz kondici v samotné skříni
Ať žije Aisin
_________________ Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12 Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
me radi prevodovka zatim i se 185 000km naprosto hladce... Je to muj prvni automat a mozna proto jsem na ni hodne opatrnej. Zadny kick down zadne zbytecne vytaceni a razeni v plnem zatizeni. doufam ze predchozi majitel ji taky setril...
jestli se prevodovka presto nekdy posere, tak jdu do repase taky sam... Sice to bude casove narocne, ale clovek vi ze to udela poradne... kdyz ctu co jsou schopny udelat specializovane opravny, tak radsi tyden strachu a napeti.... Jen si udelat tak 1000 fotek pri demontazi aby se to spravne slozilo...
jsou potreba nejake specialni pripravky, napr na nastaveni vuli atd?
použil někdo z vás na PRND rychlost L?
Rodiče maj chatu na kopci kam vede rozbitá cesta a tak se chci dopředu zeptat, zda když tato rychlost asi není běžně používaná, zda do toho mam jít? Je to pouze pro jízdu z kopce, nebo lze použít i do kopce?
_________________ je Peugeot 309, 1992, AT
bylo V70 MY01 2.4i B5244S2 AT HU-603, Ufinka
jak je to s moznost razeni D>N>D v pripade, ze se auto pohybuje? typicky pokud stojim na svetlech v delsi fronte z kopce, tak hodim N a jen popojizdim ve fronte. kdyz mam pak moznost projet, musim pred zarazenim D zastavit nebo ho tam muzu z N soupnout treba v rychlosti 15km/h? nechtel jsem drazdit hada bosou nohou, takze jsem to nezkousel.
Vyřazování na N při jízdě nebo stání na semaforech není dobré vůbec na nic. Spotřebu to nesníží a automat dostává zabrat rázy v hydraulice. Je to automat, a tak už podle názvu nechej vše na něm. Při jízdě dopředu nebo i při popojíždění v koloně nebo ve městě mezi semafory nech D po celou dobu jízdy. Proč je tedy i poloha N na voliči? Používá se zcela vyjímečně, třeba při tažení vozu.
_________________ Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Dříve míval Aisin funkci Neutral control, která házela při zařazení D, 4 nebo 3 a při nulové rychlosti a sešlápnuté brzdě neutrál sama, ale při aktualizacích SW tato funkce vypadla, protože nebyla žádný přínos.
_________________ Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
me je to nejak proti srsti stat na svetlech z kopce dolu 10min. a drzet to na brzdach s tim, ze to jeste tahne motor, kterej se na musi vic krmit nez na volnobeh. normalne to nikde nepouzivam, jen na tom jednom kopci ke krizovatce, kde hodim N a jen popojizdim na volnobeh nez to pak muzu projet.
jo taky jsem se ve strarejch manualech k AW docetel o N-control, melo to jen volvo ale rychle od toho upustilo... nedoporuceje se z dovodu zivotnosti automatu...