Domácí repase automatu AW55-50

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

#26 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od sordo »

Petr Marek píše:Díky za informaci. Já to zatím nebudu nijak řešit. Žádný kopance to nedělá a o pocitu vražení autobusu nemůže být ani řeč. Pokud nekoukám na otáčkoměr tak to ani nepocítím. Ale zajímalo mě to a ty se v tom sakra dobře vyznáš. Ještě jednou dík. Petr
To zvyseni otacek bude nejspis spojeno z podrazenim. Treba by pomohla adaptace, podrazovani pri zpomalovani je jedna z adaptacnich procedur. Ale pokud to nekope, radi to jak ma i za tepla ak bych se v tom nevrtal, na to bude cas az to zacne zlobit. :)

M.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 7485
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#27 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od Petr Marek »

Toto jsem našel na Alfa fóru a týká se to AR 166 2,4 JTD, kde je naprosto shodný automat:

Mám AISIN a na co si máš dát pozor je stav oleje v převodovce, auto jsem koupil se 130 000 km, nechal jsem vyměnit olej, teď po dvaceti tisících km po výměně, jedu na kontrolu jak to vypadá. Zatím nemám žádné problémy. Převodovka řadí hladce, nebál bych se výrazu sametově:-) při různém stylu jízdy je řazení různé, při pohodovém plutí po hlavních tazích a klidných rozjezdech v městě není řazení znát, při prudkém brzdění podřazuje tak aby ti pomáhal motor, při kikdownu podřadí klidně o dvě rychlosti a pak nastoupí brutální zátah. Při sportovní jízdě se změní i styl řazení, nechá tě víc vytáčet motor, přeřazení je razantnější, při sekvenčním řazení ti hlídá podtočení a přetočení motoru. Já osobně sekvenci využívám ale minimálně, jsem spokojen s tím, jak řadí automat. Občas se stane, třeba při pojíždění v koloně konstantní rychlostí kolem čtyřicítky že je znát jestli má přeřadit ze dva na tři, někdy přeřadí nahoru trochu zpomalíš tak to rychle loupne o stupeň níž. Nebo u nás ve městě když jedu z jednoho kopce do mírné zatáčky a přibržďuju tak tam někdy podřadí a začeš brzdit motorem. Na 95 procent jsem spokojen s tím jak AISIN funguje, někdy vymyslí blbost, ale to asi všechny automaty (Ujel jsem několik desítek km s Octavií s vychvalovaným DSG a troufnu si říct, že v automatickém režimu má klasická automatická převodovka s hydrodynamickým měničem navrch). Alfou hodně najezdíme po dálnici a tam je spojení automatu a tempomatu neskutečné, to samé dopravní zácpy, semafory, atd. A manželka je s automatem spokojená i ve městě při nákupech a parkování, kdy i s parníkem parkuje naprosto přesně a bez sebemenších problémů. Můj názor je ten, že automat je výborná věc, na kterou se ale musí dávat pozor, obecně se říká že automat s více jak 150 000 km nekupovat, že životnost se pohybuje mezi 200 000 - 250 000km, jenže jak celé auto, tak i automat je náchylný na údržbu a ta je závislá na majiteli.

Takže je snad vše ok...
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#28 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od David Patočka »

Pravda, většina potíží je vždy o zacházení a údržbě, takže vlastně o lidech.Dneska jsem zrovna na horách viděl hrabajícího se Poláka po ledě s XC 90. Ten automat dostal takovejch kopanců...D,R,D,R,N plnej plyn a pak D,prásk....no paráda, on ten Aisin vydrží hodně :lol: ,tak jsme na něj s kamarádem ukazovali ať dá ještě víc plynu, že to chce pořádně potrestat.
Jinak DSG taky nemám rád, mimo to , že má dvouhmotu, tak jeho řazení je pro mne velmi předčasné,nepokojné a navíc díky velmi častým závadám mechatronického bloku taktéž neekonomické. :)
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

#29 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od sordo »

Co jsem vypozoroval, tak i kdyz ten Aisin ma do dokonalosti daleko, tak prece jen ma treba oproti ZF nebo ruznym DSG, Powershift a CVT jednu vyhodu, vetsinou by clovek musel byt uplny prase aby s tim nedojel aspon do servisu.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#30 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od dan2 »

pozorujete u sve prevodovky taky nasledujici chovani? mam ji na 2.4i, takze motor ma malo kroutaku v nizkych otackach, na d5kach to mozna pozorovat nebudete.

jizda po rovine, nasazi to tam vsechny kvalty az do 5ky pri rychlosti cca 60-70km/h a pak zamkne menic, takze otacky slezou nekam k 1400 kde chybi kroutak a menic se po cca 2sec zase odemkne, otacky vylezou o par stovek vys, za cca 2s ho zase zamkne a tak stale dokola do zblbnuti. resim to lehkym pridanim plynu, kdy zustane odemceny a na 5ce hodi lehky prokluz, otacky vylezou k 1900 akorat rychlost pak leze k 80ti coz je ve meste blby, kde se pak zamkne a uz drzi.

kravi mi prevodovka nebo je to bezny chovani?
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#31 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od David Patočka »

To nebýt běžný.....
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

#32 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od sordo »

To neni v poradku chovani. Na vine bude problem nekde v rozvadeci. Jsou tri linearni solenoidy, SLU - ovlada lockup a hlavni tlak v prevodovce, SLT - to je line rise solenoid, ten reaguje na impulsy z vahy vzduchu a podle zatizeni ovlada tlak, SLS - ten ovlada kose jednotlivych rychlosti, ma vliv na kvalitu razeni.

Takze bych to tipoval na problem v SLU nebo v SLT. Budou bud ucpane nebo mimo spravne nastaveni.

Jeste pred repasi jsem na sve D5 pozoroval stejny problem. Tehdy stacilo vytahnout a vycistit telo solenoidu. Nastavil jsem ho pak podle tabulky. Tady je info http://db.tt/SzmhBaZs

Je tam tento problem popsany.
dan2 píše:pozorujete u sve prevodovky taky nasledujici chovani? mam ji na 2.4i, takze motor ma malo kroutaku v nizkych otackach, na d5kach to mozna pozorovat nebudete.

jizda po rovine, nasazi to tam vsechny kvalty az do 5ky pri rychlosti cca 60-70km/h a pak zamkne menic, takze otacky slezou nekam k 1400 kde chybi kroutak a menic se po cca 2sec zase odemkne, otacky vylezou o par stovek vys, za cca 2s ho zase zamkne a tak stale dokola do zblbnuti. resim to lehkym pridanim plynu, kdy zustane odemceny a na 5ce hodi lehky prokluz, otacky vylezou k 1900 akorat rychlost pak leze k 80ti coz je ve meste blby, kde se pak zamkne a uz drzi.

kravi mi prevodovka nebo je to bezny chovani?
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#33 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od dan2 »

diky, v tom dokumentu je to presne popsany. problem na SLU, melo by stacit ho o 1-1,5otacky pritahnout clockwise. da se to zvladnout na aute nebo musi rozvadec ven? termin "bench rebuild" sem presne nepobral, ale asi to bue operace, kdy je mozek na stole..

jinak prevodovka radi pekne ve vsech rezimech, za vsech teplot, jen se projevuje ten problem s tcc v rychlostech kolem ty 50ky.

pokud nereseno, co hrozi?
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

#34 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od sordo »

dan2 píše:diky, v tom dokumentu je to presne popsany. problem na SLU, melo by stacit ho o 1-1,5otacky pritahnout clockwise. da se to zvladnout na aute nebo musi rozvadec ven? termin "bench rebuild" sem presne nepobral, ale asi to bue operace, kdy je mozek na stole..

jinak prevodovka radi pekne ve vsech rezimech, za vsech teplot, jen se projevuje ten problem s tcc v rychlostech kolem ty 50ky.

pokud nereseno, co hrozi?
Tak ono asi akutně nehrozí nic, ale i menič má lamelu na lockup spojce, takže ta dostává zabrat.

jinak rozvadec ven nemusi, jen kryt rozvadece, ovsem ten jde vyndat ven trochu komplikovane. viz http://www.v70xc.com/resources/how-to/pdf/2002-V70-XC-Valve-Body-Replacement-Notes.pdf
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#35 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od dan2 »

diky, paradni navod, jen absolutne mimo moje moznosti.

netusis, jestli by tohle slo poresit nejakym updatem SW prevodovky, pripadne adaptaci?. i kdyz do ni bych se nerad poustel kdyz prevodovka radi dobre.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

#36 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od sordo »

dan2 píše:diky, paradni navod, jen absolutne mimo moje moznosti.

netusis, jestli by tohle slo poresit nejakym updatem SW prevodovky, pripadne adaptaci?. i kdyz do ni bych se nerad poustel kdyz prevodovka radi dobre.
Určitě pokud nebyl software převodovky updatovaný tak bych to vyzkoušel. Adaptací se dá taky spoustu věci vyřešit. Rozhodně se tím nic nezkazí.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#37 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od dan2 »

diky, poresim s p. formankem u pristi vymeny oleje v AT jestli je schopny zjistit co je v prevodovce za SW a jestli umi nahrat nejakou kompenzaci. nebo jsou tyhle veci vyhradne veci autorizaku?
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

#38 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od sordo »

dan2 píše:diky, poresim s p. formankem u pristi vymeny oleje v AT jestli je schopny zjistit co je v prevodovce za SW a jestli umi nahrat nejakou kompenzaci. nebo jsou tyhle veci vyhradne veci autorizaku?
Jedine autorizák, stahují ten sw rovnou ze serveru pro kontretní auto (VIN)
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#39 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od David Patočka »

No je to trochu sázka do loterie.
Pokud jsou selenoidy plné bláta a uděláš za těchto podmínek adaptaci, tak se to může taky výrazně zhoršit.Při vlastní adaptaci se selenoid pohybuje v celé své dráze a pokud bude nově zadaptovaná hodnota v krajní poloze, může docházet vlivem nečistot k jeho váznutí. Což výrazně negativně ovlivňuje i funkci LockUp.

Takže já osobně bych jako první pokus vyčistil selenoidy a vypláchl převodovku,případně upravil víko rozvaděče pro další seřízení, kdyby bylo třeba.

Po řádném projetí bych teprve zkoušel adaptaci, což je alespoň 100 km v kombinovaném provozu, protože všechny změny se nemusí projevit hned.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

#40 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od sordo »

To co píše David dáva smysl, já se setkal s tím, že pokud je vše v převodovce v pořádku tak dokáže fungovat správně i bez adaptace.

Vyndat rozvaděč (nebo získat k němu přistup) sice vypadá na komplikovaný ukon, ale není to tak složité (já se to naučil a dám to do půl hodiny). V navodu píšou kde přesně navrtat díru pro pozdější korekce solenoidu. Správně by asi bylo nejdřív seřidit na stolici k tomu určené, ale sonnax to píše takhle asi má to svůj smysl, přece jen stolice nebere v potaz kondici v samotné skříni :)

Ať žije Aisin
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#41 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od michal_0077 »

super popsana repase....

me radi prevodovka zatim i se 185 000km naprosto hladce... Je to muj prvni automat a mozna proto jsem na ni hodne opatrnej. Zadny kick down zadne zbytecne vytaceni a razeni v plnem zatizeni. doufam ze predchozi majitel ji taky setril...

jestli se prevodovka presto nekdy posere, tak jdu do repase taky sam... Sice to bude casove narocne, ale clovek vi ze to udela poradne... kdyz ctu co jsou schopny udelat specializovane opravny, tak radsi tyden strachu a napeti.... Jen si udelat tak 1000 fotek pri demontazi aby se to spravne slozilo...

jsou potreba nejake specialni pripravky, napr na nastaveni vuli atd?
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 27
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: P309 1992
Bydliště: Okres Kladno

#42 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od gabuliatko »

použil někdo z vás na PRND rychlost L?
Rodiče maj chatu na kopci kam vede rozbitá cesta a tak se chci dopředu zeptat, zda když tato rychlost asi není běžně používaná, zda do toho mam jít? Je to pouze pro jízdu z kopce, nebo lze použít i do kopce?
_________________
je Peugeot 309, 1992, AT
bylo V70 MY01 2.4i B5244S2 AT HU-603, Ufinka

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#43 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od wickey »

pri L mas zarazeno 1-2 pokud se nepletu, je jedno do jakeho smeru silnice :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#44 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od dan2 »

jak je to s moznost razeni D>N>D v pripade, ze se auto pohybuje? typicky pokud stojim na svetlech v delsi fronte z kopce, tak hodim N a jen popojizdim ve fronte. kdyz mam pak moznost projet, musim pred zarazenim D zastavit nebo ho tam muzu z N soupnout treba v rychlosti 15km/h? nechtel jsem drazdit hada bosou nohou, takze jsem to nezkousel.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#45 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od wickey »

proc vubec vyhazujes na N? k cemu je to dobre?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 7485
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#46 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od Petr Marek »

Vyřazování na N při jízdě nebo stání na semaforech není dobré vůbec na nic. Spotřebu to nesníží a automat dostává zabrat rázy v hydraulice. Je to automat, a tak už podle názvu nechej vše na něm. Při jízdě dopředu nebo i při popojíždění v koloně nebo ve městě mezi semafory nech D po celou dobu jízdy. Proč je tedy i poloha N na voliči? Používá se zcela vyjímečně, třeba při tažení vozu.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#47 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od Urvanej »

Pohled do manuálu říká něco jiného... při dlouhém stání např. v kolonách se doporučuje N.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 7485
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#48 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od Petr Marek »

Dříve míval Aisin funkci Neutral control, která házela při zařazení D, 4 nebo 3 a při nulové rychlosti a sešlápnuté brzdě neutrál sama, ale při aktualizacích SW tato funkce vypadla, protože nebyla žádný přínos.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#49 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od dan2 »

me je to nejak proti srsti stat na svetlech z kopce dolu 10min. a drzet to na brzdach s tim, ze to jeste tahne motor, kterej se na musi vic krmit nez na volnobeh. normalne to nikde nepouzivam, jen na tom jednom kopci ke krizovatce, kde hodim N a jen popojizdim na volnobeh nez to pak muzu projet.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#50 Domácí repase automatu AW55-50

Příspěvek od michal_0077 »

jo taky jsem se ve strarejch manualech k AW docetel o N-control, melo to jen volvo ale rychle od toho upustilo... nedoporuceje se z dovodu zivotnosti automatu...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“