XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
- Autor
- Zpráva
#26 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Ano, jezdím krátké vzdálenosti ve městě, třeba kilometr tam a odpoledne kilometr zpět, pak 4km tam, po hodině 4km zpět, někdy celý den auto stojí v garáži, takhle to jde v zimě týden po týdnu pokud nejedu na výlet nebo školení, v létě jezdím o mnoho víc. Určitě nebudu mít plnou kapacitu baterie,
Pak jsem musel nastartovat pomocí kabelů z jiného auta, ujedu 5km a nastartuji sám, za 5km se přeci baterie o tolik nenabije, nebo ano?
Baterii odpojit a nastartovat, myslíš jako že jí odpojím od auta a nastartuji z ní přes kabely?[/quote]
(bral jsem v úvahu problém kdy bat by byla dostatečně nabita dlouhou(častou) jízdou a auto po 20min napsalo slabá bat, ale tohle není tento připad) ale múžeš to zkusit nabij bat na 99% a dej do auta pak by mělo zkoušení zapnutého větráku a radia trvat několik hodin.
Pokud je to takhle provozováno tak baterie bude mít cca 20% kapacity tudíž nemá šanci udržet 12V a po chvilce padne na 10V a 5 km je fakt málo baterie ve vybitém stavu bere cca 15A ale po minutách proud spadne cca 5A , pokud auto bere cca 40mA a jede 40minut 3x za týden baterie to zvládá, ale jestli je větší odběr v klidu nemá moc šancí stíhat osobně bych zajistil dobíjení v garáži pokud je tam 220V nebo dát na střechu garáže solár panel.
Pak jsem musel nastartovat pomocí kabelů z jiného auta, ujedu 5km a nastartuji sám, za 5km se přeci baterie o tolik nenabije, nebo ano?
Baterii odpojit a nastartovat, myslíš jako že jí odpojím od auta a nastartuji z ní přes kabely?[/quote]
(bral jsem v úvahu problém kdy bat by byla dostatečně nabita dlouhou(častou) jízdou a auto po 20min napsalo slabá bat, ale tohle není tento připad) ale múžeš to zkusit nabij bat na 99% a dej do auta pak by mělo zkoušení zapnutého větráku a radia trvat několik hodin.
Pokud je to takhle provozováno tak baterie bude mít cca 20% kapacity tudíž nemá šanci udržet 12V a po chvilce padne na 10V a 5 km je fakt málo baterie ve vybitém stavu bere cca 15A ale po minutách proud spadne cca 5A , pokud auto bere cca 40mA a jede 40minut 3x za týden baterie to zvládá, ale jestli je větší odběr v klidu nemá moc šancí stíhat osobně bych zajistil dobíjení v garáži pokud je tam 220V nebo dát na střechu garáže solár panel.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#27 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Aktuálně taky najezdím úplný prd, tak to jednou za 14dní hodím na nabíječku (z Lidlu), abych pak nastartoval.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
#28 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Odpajas nieco ked davas nabijacku z lidlu ? povolujes tie cuple na batterke ?
_________________
je : new Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: S60 D5 2004, skvelé vozidlo......
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
je : new Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: S60 D5 2004, skvelé vozidlo......
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#29 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
jo baterku raději odpojuju. Už jen z toho důvodu, že auto má nějaký odběr i při vypnutém klíčku, tj. zkreslovalo by to nabíjecí charakteristiku.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12072
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#30 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Odpojování baterky má smysl u chytrejch nabíječek, která trvalý odběr vyhodnotí jako ztrátu v akumulátoru a vyhodí chybu, nicméně tohle udělá až když je baterka plně nabitá, takže bych se toho nebál a klidně nabíjel i připojenou.
Spíš bych se obával, kdyby ta nabíječka byla hodně hloupá, tzn. nabíjela vytrvale konstantnim proudem a nepřepínala na konstantní napětí, tak že by to mohlo v autě něco odpálit. (tohle dělaji hodně levný nebo ty co se dříve dělaly samodomo, tam se musí hlídat úroveň nabití a nabíječku odpojit manuálně)
Více o nabíjecích křivkách např. zde.
Spíš bych se obával, kdyby ta nabíječka byla hodně hloupá, tzn. nabíjela vytrvale konstantnim proudem a nepřepínala na konstantní napětí, tak že by to mohlo v autě něco odpálit. (tohle dělaji hodně levný nebo ty co se dříve dělaly samodomo, tam se musí hlídat úroveň nabití a nabíječku odpojit manuálně)
Více o nabíjecích křivkách např. zde.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#31 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
já mám právě tu "chytrou"
Navíc nechci riskovat elektroniku v autě. Kdo ví, co by to s tím udělalo.
Navíc nechci riskovat elektroniku v autě. Kdo ví, co by to s tím udělalo.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
#32 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Pokud je to takhle provozováno tak baterie bude mít cca 20% kapacity tudíž nemá šanci udržet 12V a po chvilce padne na 10V a 5 km je fakt málo baterie ve vybitém stavu bere cca 15A ale po minutách proud spadne cca 5A , pokud auto bere cca 40mA a jede 40minut 3x za týden baterie to zvládá, ale jestli je větší odběr v klidu nemá moc šancí stíhat osobně bych zajistil dobíjení v garáži pokud je tam 220V nebo dát na střechu garáže solár panel.
Bohužel, jak píši výše, baterie byla den předtím přes noc nabíjená, po napojení na měřák to během těch 20 minut takhle klesalo, otázka je jak vypadá moje baterka při mých nabíjeních a vybíjeních během toho 3/4 roku používání. 220V v garáži mám, ale přišlo mi divné každý týden nabíjet, ale asi mi nic jiného nezbude, mimo zvýšení kapacity baterie. Zkrátka má předešlá auta byla v tomto směru zcela bezúdržbová.
Bohužel, jak píši výše, baterie byla den předtím přes noc nabíjená, po napojení na měřák to během těch 20 minut takhle klesalo, otázka je jak vypadá moje baterka při mých nabíjeních a vybíjeních během toho 3/4 roku používání. 220V v garáži mám, ale přišlo mi divné každý týden nabíjet, ale asi mi nic jiného nezbude, mimo zvýšení kapacity baterie. Zkrátka má předešlá auta byla v tomto směru zcela bezúdržbová.
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.
#33 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
No když už musím nabíjet tak často (a asi budu muset ještě častěji), zjednodušil jsem si to tím, že nabíjím přes motorový prostor kde startuji kabely, baterii neodpojuji, kufr neotevírám-zde je baterie u XC90, garáž je větraná, nabíječka je chytrá, takže vážně může být problém? Ještě využiji dotazu, mám nabíječku 6A, na ní je napsáno pro 6-90Ah baterie, co když koupím baterii 100-110Ah, budu jí moct dále používat nebo si budu kupovat novou nejen baterii ale i nabíječku, současná je z 4/2011.eLzyx píše:já mám právě tu "chytrou"
Navíc nechci riskovat elektroniku v autě. Kdo ví, co by to s tím udělalo.
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.
#34 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Pardon to jsem nějak přehlídl, ale pak je to jasný jestli byla baterie přes noc nabíjená, pak je špatná baterie eventuálně dobíječka nebo auto záhadně šežralo 80% z baterie od skončení dobíjení k měření dávám 90% na vadnou baterku -- jeden článek bude špatný mě se to stalo u bat 72Ah po dvou letech pokud je bat cca 1/2roku stará dám ji na reklamaci.Martin Raha píše: Bohužel, jak píši výše, baterie byla den předtím přes noc nabíjená, po napojení na měřák to během těch 20 minut takhle klesalo, otázka je jak vypadá moje baterka při mých nabíjeních a vybíjeních během toho 3/4 roku používání. 220V v garáži mám, ale přišlo mi divné každý týden nabíjet, ale asi mi nic jiného nezbude, mimo zvýšení kapacity baterie. Zkrátka má předešlá auta byla v tomto směru zcela bezúdržbová.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#35 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Co kdybysme se na to spolecne mrkli Martine?
Vic hlav vic vi a relane zkouseni ve vicero lidech je lepsi, nez pouhe konzultace.. I kdyz..rada nad zlato..vim..
Kazdopadne Tvuj problem me zajima z titulu toho, ze autoelekrika je me hoby, mas pekne volvo, jsi mistni a jsme chomutovaci.. Co rikas?
Janek
Vic hlav vic vi a relane zkouseni ve vicero lidech je lepsi, nez pouhe konzultace.. I kdyz..rada nad zlato..vim..
Kazdopadne Tvuj problem me zajima z titulu toho, ze autoelekrika je me hoby, mas pekne volvo, jsi mistni a jsme chomutovaci.. Co rikas?
Janek
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#36 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Tohle mi take nestimuje.. me stoji auto pred domem take treba dva tydny, ale proste prijdu a na prvni protoceni to naskoci...eLzyx píše:Aktuálně taky najezdím úplný prd, tak to jednou za 14dní hodím na nabíječku (z Lidlu), abych pak nastartoval.
Jednou jsem takhle nastartoval, i kdyz jsem nejezdil tri tydny a auto bylo zapadane snehem. Sam jsem se divil. (a do ted predpokladal, ze to je normalni..) OT. takze kdyz letim na 14 dni na dovolenou a necham auto na letisti, tak pak jako nenastartuju..?? to prece neni normalni!
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#37 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
ne, spíš je to tak, že cukám kilák sem a kilák tam (vyklízím bordel z baráku, takže do sběrnýho dvora jezdím jen s tím, co se mi vejde do kufru Jde o tzv. dílčí úspěchy). Samozřejmě výhřevy, rádio atp. puštěný. Se ta baterka ani nenabije.
Když to jen tak stojí, tak se nic neděje.
Když to jen tak stojí, tak se nic neděje.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 178
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC 90 V8 (LPG)
- Bydliště: Brno
#38 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
nepomohlo by i tohle:
http://www.elancar.cz/obchod/index.php/cs/dm-tps-102-5w-solarni-nabijecka-autobaterii-tps-102-5w/1?zenid=7dd369da0b445b96b6a8bb5a88a34aad
http://www.elancar.cz/obchod/index.php/cs/dm-tps-102-5w-solarni-nabijecka-autobaterii-tps-102-5w/1?zenid=7dd369da0b445b96b6a8bb5a88a34aad
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km
#39 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Děkuji všem za názory, nakonec je chyba u bypassu na dálkový start, kde mám dodané relé bez nějž to nefungovalo, po jeho vypojení je klidový odběr z baterie kolem 10mA a to i s přidaným Magicarem, nakonec to celé vyndám a budu v zimě škrábat jako většina ostatních co nemají bufík. K tomu jsem koupil novou Vartu silver 100Ah, tak doufám že už budu mít klid.
Poznámka - vůbec nejsem vzdělán kolem aut - starou baterii den po nabití jsem vyndal, změřil hustotu hustoměrem, není tam číselná hodnota hustoty ale na ukazateli v baňce na splávku jsem odečetl ihned nabít, splávek se div neutopil, tedy předpokládám že jsem natáhl jen vodu sporou kyseliny, přesto jsem s baterií týden jezdil, startoval...vůbec to nechápu a před výměnou za tu novou baterii jsem jí jen tak napíchl na také novou nabíječku CTEK MXS10 s komfort přípojkou kde je ukazatel nabití a svítilo to zeleně, tedy že baterie je v nejlepší kondici...no coment.
I přes vyřešení klidového odběru, přes výměnu baterie počítám s tím, že stejně jako píše VladoXC90 budu muset vždy s ukončením jízdy vypnout motor i s klíčkem do polohy "v kapse" , protože odběr v poloze I je takový, že během pár minut hlásí auto vybitá baterie, což jsem jak píši výše ověřil v praxi měřením s rychlým poklesem napětí na baterii, nějaká konstrukční chyba jednotlivého kusu vozu ???
Pro Corek - na to jsem myslet také, ale neznám funkčnost, natož v zimě ?, navíc včera jsem si jen tak spočítal, že když budu jízdou řádně nabíjet baterii, tedy jezdit alespoň 30km denně místo mých 10km (odmýšlím dlouhé trasy, jde teď o couračky), tak utratím za benzín mnohem více než za další novou baterii, takže u mě případně v budoucnu spotřebák.
Martin
Poznámka - vůbec nejsem vzdělán kolem aut - starou baterii den po nabití jsem vyndal, změřil hustotu hustoměrem, není tam číselná hodnota hustoty ale na ukazateli v baňce na splávku jsem odečetl ihned nabít, splávek se div neutopil, tedy předpokládám že jsem natáhl jen vodu sporou kyseliny, přesto jsem s baterií týden jezdil, startoval...vůbec to nechápu a před výměnou za tu novou baterii jsem jí jen tak napíchl na také novou nabíječku CTEK MXS10 s komfort přípojkou kde je ukazatel nabití a svítilo to zeleně, tedy že baterie je v nejlepší kondici...no coment.
I přes vyřešení klidového odběru, přes výměnu baterie počítám s tím, že stejně jako píše VladoXC90 budu muset vždy s ukončením jízdy vypnout motor i s klíčkem do polohy "v kapse" , protože odběr v poloze I je takový, že během pár minut hlásí auto vybitá baterie, což jsem jak píši výše ověřil v praxi měřením s rychlým poklesem napětí na baterii, nějaká konstrukční chyba jednotlivého kusu vozu ???
Pro Corek - na to jsem myslet také, ale neznám funkčnost, natož v zimě ?, navíc včera jsem si jen tak spočítal, že když budu jízdou řádně nabíjet baterii, tedy jezdit alespoň 30km denně místo mých 10km (odmýšlím dlouhé trasy, jde teď o couračky), tak utratím za benzín mnohem více než za další novou baterii, takže u mě případně v budoucnu spotřebák.
Martin
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#40 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Nebylo by lepsi to vymyslet nejak inteligentneji, aby to pri zachovane funkci nezralo tolik? Nahod schema a na neco prijdem...Martin Raha píše:...nakonec je chyba u bypassu na dálkový start, kde mám dodané relé bez nějž to nefungovalo, po jeho vypojení je klidový odběr z baterie kolem 10mA a to i s přidaným Magicarem, nakonec to celé vyndám a budu v zimě škrábat jako většina ostatních co nemají bufík.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
#41 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Schema nemám, s montáží do Volva byl problém, nic nebylo tak jednoduché jak to na papíru vypadalo - jen propojit can bus a hotovo. Relé od bypassu tam je proto, že Magicar neregistroval (byť by měl přes can bus) nastartovaný motor a zhasl jej, přidáním relé, kdy toto dostalo impuls o 12V tak seplo a motor zůstal nastartovaný, jenže relé už se dále nevypíná a při vypnutí auta je klidový odběr těch 150-180mA, po odpojení relé je odběr do 10mA, ale nefunguje start. Přemýšlíme nyní jak Magicaru řící jinak, že má nastartováno. Lépe to asi nevysvětlím, jak píši výše nejsem ani automechanik ani autoelektrikář a na zapojení jsem si sjednal kamaráda.
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#42 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
To asi nechapu - pokud rele dostava impuls pri nastartovani motoru, tak by to nemel byt problem v pripade zhasnuteho motoru, a v pripade beziciho motoru je to stejne jedno. Nebo to se jako to rele sepne pri prvnim startu a pak uz je naveky sepnuty?Martin Raha píše:Relé od bypassu tam je proto, že Magicar neregistroval (byť by měl přes can bus) nastartovaný motor a zhasl jej, přidáním relé, kdy toto dostalo impuls o 12V tak seplo a motor zůstal nastartovaný, jenže relé už se dále nevypíná a při vypnutí auta je klidový odběr těch 150-180mA.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
#43 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
To asi nechapu - pokud rele dostava impuls pri nastartovani motoru, tak by to nemel byt problem v pripade zhasnuteho motoru, a v pripade beziciho motoru je to stejne jedno. Nebo to se jako to rele sepne pri prvnim startu a pak uz je naveky sepnuty? [/quote]
Já fakt nevím, prostě relé se již nevypne. Pokud jsme ho odpojili nefunguje start jak má, po zapojení relé seplo ale už se nevyplo. Také nevím, jestli relé samo může mít odběr proudu, předpokládám že ne, že je to jen nějaký přepínač/výhybka, takže ten klidový proud (150-180mA) se pak někde bere a asi drží relé ve stavu zapnutí, něco v alarmu je pak aktivní nebo fakt nevím. opravdu neznám přesnou funkci relé obecně, kdy zapne kdy vypne. Omlouvám se tedy všem autoelektrikářům kteří možná rostou...
Já fakt nevím, prostě relé se již nevypne. Pokud jsme ho odpojili nefunguje start jak má, po zapojení relé seplo ale už se nevyplo. Také nevím, jestli relé samo může mít odběr proudu, předpokládám že ne, že je to jen nějaký přepínač/výhybka, takže ten klidový proud (150-180mA) se pak někde bere a asi drží relé ve stavu zapnutí, něco v alarmu je pak aktivní nebo fakt nevím. opravdu neznám přesnou funkci relé obecně, kdy zapne kdy vypne. Omlouvám se tedy všem autoelektrikářům kteří možná rostou...
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.
#44 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
To to je záležitost pro šikovného elektrikáře který je schopen změřit co kde je a pak rozhodnout co se odkud přepojí nebo jakým způsobem rozpojí i kdyby mělo být použito další relé které bude mít správnou funkci a nepoškodí stávajíci zapojení.
relé je součástka která má cívku a kontakty cívka vytvoří magnetické pole a to přitáhne a drží ty kontakty , civka bere cca 50 až 250mA dle velikosti relé.
relé je součástka která má cívku a kontakty cívka vytvoří magnetické pole a to přitáhne a drží ty kontakty , civka bere cca 50 až 250mA dle velikosti relé.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1738
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#45 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Možná by stačila jedna dioda a relé by se po vypnutí motoru rozeplo..., stačí změřit směr proudu protékajícího cívkou PŘI běhu motoru a PO vypnutí motoru.
Ad problém s padajícím napětím: Nabitou baterku nemůže půlhodinka s odběrem 10A ohrozit.
Jezdím denně 6km do práce a 6km zpět, k tomu couračky po Brně, jednou týdně mimo město. Dvakrát za den bufíkuju po 20 min (první dvě minuty 28,5A, pak 9A) a 60Ah baterku dobíjím pro klid v duši dvakrát za zimu. Už se mi vícekrát stalo, že jsem zapnul topení a nikam jsem nejel - topení topilo hodinu, motor zase zchládl, ale vždy jsem nastartoval. Mnohokrát jsem čekal v autě půlhodinu se zapnutým bufíkem a rádiem a taky to baterka ustála... Myslím, že máš v autě něco špatně.
P.S. Ale parkuju raději na kopci, abych někde nezůstal viset s "ubufíkovanou" baterkou
Ad problém s padajícím napětím: Nabitou baterku nemůže půlhodinka s odběrem 10A ohrozit.
Jezdím denně 6km do práce a 6km zpět, k tomu couračky po Brně, jednou týdně mimo město. Dvakrát za den bufíkuju po 20 min (první dvě minuty 28,5A, pak 9A) a 60Ah baterku dobíjím pro klid v duši dvakrát za zimu. Už se mi vícekrát stalo, že jsem zapnul topení a nikam jsem nejel - topení topilo hodinu, motor zase zchládl, ale vždy jsem nastartoval. Mnohokrát jsem čekal v autě půlhodinu se zapnutým bufíkem a rádiem a taky to baterka ustála... Myslím, že máš v autě něco špatně.
P.S. Ale parkuju raději na kopci, abych někde nezůstal viset s "ubufíkovanou" baterkou
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
#46 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Myslím, že mi baterie umírá. Když se ochladí, bufík se vypíná. Vybral jsem si dvě varianty. Poradíte kterou? nebo doporučíte jinou?
1) http://www.pneu-kvalitne.cz/autobaterie/autobaterie-osobni-vozidla/silver-dynamic-600402.html?utm_source=autobaterievarta&utm_medium=vartaKonfigurator
2) http://www.pneu-kvalitne.cz/autobaterie/autobaterie-nakladni-vozidla/blue-dynamic.html?utm_source=autobaterievarta&utm_medium=vartaKonfigurator
Díky
1) http://www.pneu-kvalitne.cz/autobaterie/autobaterie-osobni-vozidla/silver-dynamic-600402.html?utm_source=autobaterievarta&utm_medium=vartaKonfigurator
2) http://www.pneu-kvalitne.cz/autobaterie/autobaterie-nakladni-vozidla/blue-dynamic.html?utm_source=autobaterievarta&utm_medium=vartaKonfigurator
Díky
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.
#47 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Pokud bych chtěl mít na delší dobu klid pořídím Baterie - Optima 12V 55Ah 765A Yellow Top S-4.2 já ji mám od 1998 a denní používání bez problémů i zimní odstávku ve vybitém stavu přežila .http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=262_324&products_id=6356
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
#48 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
tento problem som mal genialne vyrieseny na mojom starsom aute , mal som 2 autobaterie jedna zapojena non-stop a druha len ked boli zasvietene svetla (cez 80A rele) kedze sa mi na na volve zapinaju svetla az pri otoceni kluca startovat sa bude z oboch autobaterii naraz a ked opustim auto jedna autobateria sa "sama" odpoji aby sa nevybijala vnutornym odporom druhej baterie , a planujem si to tak spravit aj na s80-ke ktoru som kupil este len vcera + kapacitor 1F a 1500W zosik aby malo co tu zbytocnu stavu aj ked chodim len na kratke trasy popapat
_________________
--------------------------------------------------------------
S80 2.9 1999 150KW 200HP 2922cm2 Benzín B6294S
Ford Puma 1.7 16V Zetec-S VCT 125HP
--------------------------------------------------------------
S80 2.9 1999 150KW 200HP 2922cm2 Benzín B6294S
Ford Puma 1.7 16V Zetec-S VCT 125HP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#49 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
Mám od května tuto a pohoda a to byla ještě o 200kč lacinější http://www.nejlevnejsiautobaterie.eu/autobaterie-loxa-12v-100ah-900a-12-100-p-2931.htmlRené píše:Myslím, že mi baterie umírá. Když se ochladí, bufík se vypíná. Vybral jsem si dvě varianty. Poradíte kterou? nebo doporučíte jinou?
1) http://www.pneu-kvalitne.cz/autobaterie/autobaterie-osobni-vozidla/silver-dynamic-600402.html?utm_source=autobaterievarta&utm_medium=vartaKonfigurator
2) http://www.pneu-kvalitne.cz/autobaterie/autobaterie-nakladni-vozidla/blue-dynamic.html?utm_source=autobaterievarta&utm_medium=vartaKonfigurator
Díky
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
#50 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty
karelvolvo píše:Mám od května tuto a pohoda a to byla ještě o 200kč lacinější http://www.nejlevnejsiautobaterie.eu/autobaterie-loxa-12v-100ah-900a-12-100-p-2931.htmlRené píše:Myslím, že mi baterie umírá. Když se ochladí, bufík se vypíná. Vybral jsem si dvě varianty. Poradíte kterou? nebo doporučíte jinou?
1) http://www.pneu-kvalitne.cz/autobaterie/autobaterie-osobni-vozidla/silver-dynamic-600402.html?utm_source=autobaterievarta&utm_medium=vartaKonfigurator
2) http://www.pneu-kvalitne.cz/autobaterie/autobaterie-nakladni-vozidla/blue-dynamic.html?utm_source=autobaterievarta&utm_medium=vartaKonfigurator
Díky
Co to je za výrobu? Není Varta nebo EXIDE kvalitnější ?
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek