XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 14
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov

#1 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Martin Raha »

Prosím uveďte mne někdo do souvislostí - Volvo jsem koupil v 10/2010, r.v. 2007, bylo najeto 82tkm, jezdím hlavně krátké jízdy po městě, dodělal jsem v 12/2010 alarm Magicar M870AS, při zapojování a zkoušení se vybila baterie, byla nabita, následně se opět asi vybila, pak opět, vždy se to stalo poté, co jsem měl vypnutý motor a nechal zapnuté radio a ventilátor, klíček v poloze I., po cca 10 minutách to hlásilo slabá baterie a radio se vypnulo, ale nastartoval jsem. V 2/2011 jsem tedy vyměnil ve Volvu baterii (61Ah) a stav se opakuje (do nyní asi 4), 1x se mi stalo že jsem nenastartoval po noci, auto zamykám, nastartoval jsem kabely, pak bylo vše ok, 1x když před měsícem bylo ráno kolem 0 st.C, nastartoval jsem, ale auto hlásilo omezený výkon motoru, motor kolísal v otáčkách, kolísalo světlu v interiéru a xenony, po ujetí 1-2km se vše srovnalo, pak již startuji normálně, naposledy kdy 10 dní od nabití baterie nabíječkou jsem měl opět vypnutý motor a asi 20min. běžel ventilátor (na dvojku) a radio, klíček v poloze I., již jsem nenastartoval, po nastartování kabelem motor opět kolísal v otáčkách, opět ujedu 1-2km a auto pak týden funguje.
Proč vztah A+V+W - na oficiálních stránkách Volva je u autobaterií výčet spotřebičů a jejich výkon/příkon ve W, na různých forech motajících se kolem startů/nestartů a autobaterií se zkouší klidový odběr z baterie v lepším případě v mA, v horším v A a nabití a kondice baterie se udává ve V (12,4 100% nabití, 12,2 75%...). Co je pro mne tedy důležitější údaj a jaký je vztah v autě.
U mne - alternátor byl vyzkoušen, funguje, dodává kolem 14,5V, se zapínáním spotřebičů kolísá ale drží napětí dobře, klidový odběr s orig. alarmem Volvo 40mA, s přidáním Magicaru pak 140mA, po zapnutí klíčku do polohy I. je odběr proudu 4,1A, po zapnutí větráku na dvojku je odběr 10A, po zapnutí radia stále jen 10A, po vypnutí větráku klesne k 4A, takže radio skoro nebere (simulovány podmínky viz výše můj problém s vybíjením), ale během těch 20 minut zkoušení zapnutého větráku a radia klesá napětí z 12,4V na 10,8V, vypíná se radio i větrák samo, ještě jsem nastartoval, po dalších 3 minutách testu je napětí 10,6V a již jsem nenastartoval, nastartováno kabely, motor kolísá v otáčkách, opět je nápis omezený výkon motoru, po 1-2km jedu jako obvykle, po ujetí 5km celkem opět startuji normálně a baterie má 12,4V.
Kdo poradí? Než budu investovat do výměny nové baterie (kolem 85Ah) za novou baterii (z 2/2011) rád bych znal Vaše názory.
Díky všem, omlouvám se za délku ale nešlo to zhustit.
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.

GDPR_user

#2 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od GDPR_user »

Martin Raha píše:Prosím uveďte mne někdo do souvislostí - Volvo jsem koupil v 10/2010, r.v. 2007, bylo najeto 82tkm, jezdím hlavně krátké jízdy po městě, dodělal jsem v 12/2010 alarm Magicar M870AS, při zapojování a zkoušení se vybila baterie, byla nabita, následně se opět asi vybila, pak opět, vždy se to stalo poté, co jsem měl vypnutý motor a nechal zapnuté radio a ventilátor, klíček v poloze I., po cca 10 minutách to hlásilo slabá baterie a radio se vypnulo, ale nastartoval jsem. V 2/2011 jsem tedy vyměnil ve Volvu baterii (61Ah) a stav se opakuje (do nyní asi 4), 1x se mi stalo že jsem nenastartoval po noci, auto zamykám, nastartoval jsem kabely, pak bylo vše ok, 1x když před měsícem bylo ráno kolem 0 st.C, nastartoval jsem, ale auto hlásilo omezený výkon motoru, motor kolísal v otáčkách, kolísalo světlu v interiéru a xenony, po ujetí 1-2km se vše srovnalo, pak již startuji normálně, naposledy kdy 10 dní od nabití baterie nabíječkou jsem měl opět vypnutý motor a asi 20min. běžel ventilátor (na dvojku) a radio, klíček v poloze I., již jsem nenastartoval, po nastartování kabelem motor opět kolísal v otáčkách, opět ujedu 1-2km a auto pak týden funguje.
Proč vztah A+V+W - na oficiálních stránkách Volva je u autobaterií výčet spotřebičů a jejich výkon/příkon ve W, na různých forech motajících se kolem startů/nestartů a autobaterií se zkouší klidový odběr z baterie v lepším případě v mA, v horším v A a nabití a kondice baterie se udává ve V (12,4 100% nabití, 12,2 75%...). Co je pro mne tedy důležitější údaj a jaký je vztah v autě.
U mne - alternátor byl vyzkoušen, funguje, dodává kolem 14,5V, se zapínáním spotřebičů kolísá ale drží napětí dobře, klidový odběr s orig. alarmem Volvo 40mA, s přidáním Magicaru pak 140mA, po zapnutí klíčku do polohy I. je odběr proudu 4,1A, po zapnutí větráku na dvojku je odběr 10A, po zapnutí radia stále jen 10A, po vypnutí větráku klesne k 4A, takže radio skoro nebere (simulovány podmínky viz výše můj problém s vybíjením), ale během těch 20 minut zkoušení zapnutého větráku a radia klesá napětí z 12,4V na 10,8V, vypíná se radio i větrák samo, ještě jsem nastartoval, po dalších 3 minutách testu je napětí 10,6V a již jsem nenastartoval, nastartováno kabely, motor kolísá v otáčkách, opět je nápis omezený výkon motoru, po 1-2km jedu jako obvykle, po ujetí 5km celkem opět startuji normálně a baterie má 12,4V.
Kdo poradí? Než budu investovat do výměny nové baterie (kolem 85Ah) za novou baterii (z 2/2011) rád bych znal Vaše názory.
Díky všem, omlouvám se za délku ale nešlo to zhustit.
Osobně myslím,že 64Ah baterie je labá.Nacpi do toho to největší co se vejde.Chce to zkusit zátěžový test baterie.

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

#3 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od pavel.2 »

Osobně bych řešil zda 100mA od alarmu je normální, mám zato že alarmu na jeho činnost musí stačit cca 10mA , těch 40mA pro auto jde ale celkem 140mA je moc 24h x 0,14A = 3,36Ah po 10dnech je to 33,6Ah pokud ještě přičtu samo vybíjení bat můžu se dostat až k 50% jmen kapacity a pokud bat po dojezdu neměla 100% je stav po 10dnech ještě horší.

Jak je alarm starý? , je možný že v siréně je vadná bat a její dobíjení je větší než je za OK stavu.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 136
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9, Letnany
Kontaktovat uživatele:

#4 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od JardaS »

At je to jak je to doporucuji koupi 100Ah ktera se tam 100pro vejde
_________________
XC90 B5
S90

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 178
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

#5 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Corek »

Slabá baterka a jestli ten alarm bere při zhasnutým motoru 140mA pak to může být ono. Kdysi mi ještě na škodárně světýlko nad dveřma odrovnalo baterku přes noc... jestli tam mohla být žárovka cca 3w pak její odběr byl 250mA a ráno baterka byla úplně mrtvá (45mAh tam byla) co teprve, když tobě to bere x dní 140mA.

Takže souhlasím s tím co píše Pavel.2
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#6 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od eLzyx »

100mA na alarm je moc. Dělal jsem ve firmě, kde jsme vyvíjeli GSM/GPS sledování a to žralo v klidovém stavu pod 10mA. A to na to bylo navěšené prostorové čidlo, náklonové čidlo atp. GSM část jela stále, GPS usínala(probouzela se až podle stavu čidel).
Podle mě ten alarm nepřechází do klidového stavu.

Zeptám se možná blbě ... zamykáš auto a vyndaváš klíčky ze zapalování? Já se totiž již setkal s tím, že někteří lidi tohle nedělají a pak se diví, že mají vybité auto. Samozřejmě auta mají v garáži, případně na oploceném pozemku.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

#7 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od pavel.2 »

PS: Je potřeba to správně změřit , a to v zaalarmovaném stavu, což může být někdy obtížné ,většinou stačí jen zablokovat nebo odpojit kontakt kapoty , rozhodně musí být rozdíl ve stavu alarmu ON a OFF. Já mám klešták s rozsahem DC 20A tak to můžu měřit přímo.

Ano taky se kolega divil , že občas nenastartuje když má auto na firmě několik dní v garáži a nemá zaalarmováno. Po té co ho zamyká je vše OK
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 14
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov

#8 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Martin Raha »

To eLzyx - klíčky vyndavám a auto zamykám, mám napojený alarm na původní dálku, tedy zamknu dálkově orig. klíčem a pípne i k tomu klíčenka alarmu a zobrazí zámeček.
To Pavel2 - alarm jsem koupil 12/2010, zda je vytřískaná baterka sirény nevím, jinak odběr byl u odemčeného auta ale bez klíčku v zapalování 280mA, po zamknutí dálkou s origo alarmem po uspání všeho bylo těch 40mA, po zalarmování i Magicaru to vylezlo na 140mA, těch 100mA jsem vzal jako prostý rozdíl (tedy odpověď pro Pavla2 rozdíl ON-OFF je 100mA). Přidával jsem Magicar jen z jednoho důvodu (byl tam origo alarm) a to kvůli dálkovému startu, takže mimo alarm Magicar je tam by-pass modul a v něm orig. klíček, vliv?. Mohu zkusit alarmovat Magicar čistě jen před dálkovým startem, jde o sichrovku po odpojení origo alarmu před dálkovým startem a uvidím.
Nevím kolikrát jsem plně vybil baterii a zde je již po jejích lepších letech, ale je nová z února 2011. Zátěžový test udělají asi jen v servisu, že? Dotaz jsem zde položil předtím, než koupím opět novou baterii a budu to řešit stejně ale při vyšší kapacitě nové baterie.
Ještě zda mi někdo vysvětlí jak je to s těmi watty, ampéry a volty. Nejde mi o informaci kterou najdu pomocí google, ale o krátké praktické vysvětlení, kdy mi klesalo a to rychle napětí v baterii v době testování, ale v odpovědích se opět bavíme o mA/A s "nadměrným" odběrem a vycucání baterie (ampér) za třeba těch 10 dní. Jinak kolik je podle Vás maximální rozumný klidový odběr mA, na netu to jde od 30 až po 300.
Díky všem za pomoc.
Naposledy upravil(a) Martin Raha dne 30 říj 2011 06:06, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#9 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od eLzyx »

mě ještě napadá jedna věc. On ten alarm sám o sobě nemusí žrát tolik. Pokud je špatně připojený, tak může zapříčinit neusínání některých ŘJ v autě, které taky něco papají. Ale u Volvo jsem se s tím nesetkal - tohle páchají převážně baworáky.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 14
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov

#10 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Martin Raha »

eLzyx píše:mě ještě napadá jedna věc. On ten alarm sám o sobě nemusí žrát tolik. Pokud je špatně připojený, tak může zapříčinit neusínání některých ŘJ v autě, které taky něco papají. Ale u Volvo jsem se s tím nesetkal - tohle páchají převážně baworáky.
No ono to zapojování Magicaru nebylo zase tak jednoduché, trochu to zlobilo, některé funkce nakonec nejdou spustit (zamykání auta za jízdy a odemknutí po zastavení, nezamknu dálkou alarmu ale jen origo dálkou...), je možné že tam je chybka, že by jinak bral méně (viz odkaz na 10mA u GSM/GPS jednotky), v garáži přes noc to zkusím nechávat odpojené a uvidím (v odpojeném stavu byl odběr jen 40mA).
Stále ale nenacházím odpověď na mou otázku, když koupím baterii např. 100Ah, tak má stále 12,4V, já při zkoušení během cca 25 minut šel na napětí 10,6V a nenastartoval, tak co ten proud, bavíme se o tom, že při odběru 140mA to za 10 dní asi vycucá baterku, ale já to zkoušel jen těch 25 minut, takže tady asi těch 10A se zapnutým klíčkem a větrákem a radiem dělalo za 25 minut odběr cca 4,5A.
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od tomasss »

Tak mi to nedalo a byl jsem to premerit ve svym aute. Mam taky M870AS, origo alarm v aute nemam. Pri zapnutem alarmu to zere presne 50mA. Takze jestli to tobe zere 140mA, budto ho mas spatne zapojenej, ale spis tipuju na problem jiny neusinajici jednotky...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#12 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od mr1 »

eLzyx píše: Zeptám se možná blbě ... zamykáš auto a vyndaváš klíčky ze zapalování? Já se totiž již setkal s tím, že někteří lidi tohle nedělají a pak se diví, že mají vybité auto. Samozřejmě auta mají v garáži, případně na oploceném pozemku.
:shock: to jako fakt vadí? Přesně takle to dělám já :ROFL: Auto stojí v garáži s klíčkem ve spínačce. A musí se i zamčít nebo co? Kolik si to bere? Dělám to tak několik let, s každým autem a ještě se mě nic nestalo... ale já jezdím denně.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#13 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od eLzyx »

záleží na autě. Jsou auta, která po vypnutí zapalování berou klíček ve spínačce jako polohu I.
A tam pak žere dost věcí ...
Zamykat auto není třeba. Resp. to je zapotřebí pouze pokud je na to napojen alarm.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#14 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od mr1 »

šedesátka D5? já mám za to, že se nic neděje :)
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#15 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od eLzyx »

netušim, s Volvama jsme nikdy neměli problémy. Největší jsou s Fábiema(slabé alternátory) a BMW obecně (moc elektroniky, která si hlídá každý zásah, každý odběr)
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 14
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov

#16 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Martin Raha »

tomasss píše:Tak mi to nedalo a byl jsem to premerit ve svym aute. Mam taky M870AS, origo alarm v aute nemam. Pri zapnutem alarmu to zere presne 50mA. Takze jestli to tobe zere 140mA, budto ho mas spatne zapojenej, ale spis tipuju na problem jiny neusinajici jednotky...
Díky za obětavost, asi to bude Magicar, bez něj byl odběr 40mA (resp. s ním ale bez zaalarmování), po jeho zapnutí se zvedl odběr na 140mA.
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

#17 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od pavel.2 »

Martin Raha : bez něj byl odběr 40mA (resp. s ním ale bez zaalarmování), po jeho zapnutí se zvedl odběr na 140mA.

To se mi nějak nezdá. zajímalo by mě jak se postupovalo při měření , předpokládám , že se odalarmovalo auto pootvíralo odpojil se alarm (kde ?) poté připojily měřák ten naměřil 40mA , pak připojily alarm, ten se musí rozběhnout tudíž odběr (nevím jak tento, ale pochybuji že se ihnet zaktivoval) takže se chvilku počkalo alarm zaalarmoval a bylo tam 140mA

Mě totiž zaráží jak se mohlo změřit 40mA s alarmem bez zaalarmování ( s odemknutým autem)
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 66
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: xc90, 2004, d5
Bydliště: Čadca

#18 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od vladoxc90 »

Obdobne problemy mam i ja.. V pripade klicku v poloze I a treba i pri vypnuti veskerych spotrebicu v tehle poloze se baterka cca po 10 min. hlasi jako vybita a po dalsich nekolika malo minut jiz nenastartuju..
Mam tam NOVOU baterii bosch 110 Ah, puvodni byla 100 Ah a menil jsem ji zcela zbytecne prave kuli popsanym problemum - pac ta puvodni baterie stale slape na jinem aute bez problemu..
TAKZE V BATERII POTIZ NENI.. i kdyz zase je pravdou, ze ta tvoje ma jen polovicni kapacitu.
Resim to jiz nakou dobu, alternator v cajku, baterie taktez, proste mi zustava jedine - nenechavat klic bez spusteneho motoru v jakekoli poloze. Jenomze kdyz treba sedim v aute a chci poslouchat radio, po 10-ti minutach to musim stopnout.. bohuzel. Take hrat si s navigaci pri vyplem motoru jde jen do tech 10-ti minut, jakmile mi palubak hlasi vybitou baterii, mam utrum. Nevyresil to ani autorizak, a me uz dosla fantazie..
Musim ale podotknout, ze pokud vyse popsane dodrzuju, tudiz nenechavam bez spusteni motora klicky v jine poloze nezli zakladni, auto funguje naprosto spolehlive i po x- dennim stani bez provozu v nejtuzsich mrazech, proste tehdy baterii nic nevycucava.. Jsem z toho na vetvy, ale uz se ucim s tim zit :Search:
_________________
xc90, D5-120kw, 2004, automat

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

#19 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od pavel.2 »

Tak to je fakt podivné aby bat 61Ah přišla během 10minut o cca 60%kapacity je neuvěřitelný(bat nemá v reálu 100% dejme tomu 70%-- 42Ah/ z toho vemu 60% = 25Ah (v bat bude 17Ah i to by mohlo stažit aspon na mírné pootečení startéru) a pak 25Ah na 10min = proud 150A tímto proudem lze baterku opravdu vybýt aby nešlo nastartova ale v dnešních moderních elektronických By mě nepřekvapilo, že řídíci jednotka změří napětí a jak napíše slabá bat nedovolí nastartovat , chyba by mohla být v kalibraci ŘJ osobně bych měřil napětí na bat a zjistil stav z kolika klesne kdy ukáže slabá baterie. poté bych bat úplně odpojil a pak zkusil nastartovat.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 14
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov

#20 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Martin Raha »

pavel.2 píše:Martin Raha : bez něj byl odběr 40mA (resp. s ním ale bez zaalarmování), po jeho zapnutí se zvedl odběr na 140mA.

To se mi nějak nezdá. zajímalo by mě jak se postupovalo při měření , předpokládám , že se odalarmovalo auto pootvíralo odpojil se alarm (kde ?) poté připojily měřák ten naměřil 40mA , pak připojily alarm, ten se musí rozběhnout tudíž odběr (nevím jak tento, ale pochybuji že se ihnet zaktivoval) takže se chvilku počkalo alarm zaalarmoval a bylo tam 140mA

Mě totiž zaráží jak se mohlo změřit 40mA s alarmem bez zaalarmování ( s odemknutým autem)
Měření probíhalo takto-(ještě poznámka, přestože to zmiňuji v mém dotazu, mám alarmy dva, orig. Volvo a přidaný Magicar)-protože se mi podařilo zcela vybít baterii tak mi nešel Magicar, klíčenka nereagovala, měla znak otevřeného zámečku a pro mne tedy bylo odalarmováno (Magicarem), nabil jsem baterii a dali jsme se druhý den do měření, klíčenka Magicaru stále nereaguje, na záporný pol baterie byl dán měřák při otevřeném kufru ale zacvaklém zámku (aby nesvítilo světlo), auto odemčené dálkou ale se zavřenými dveřmi a zhasnuté mělo odběr 280mA, pak se zamklo/uspalo a byl odběr 40mA (i origo alarmem), po úplném odpojení záporného polu a vrácení již klíčenka Magicaru reaguje a nechá se auto zamknout i s Magicarem (dle mne zalarmováno, v tomto případě tedy dvojmo-origo i Magicar) a to byl ten odběr 140mA, takže jsem jej nikde nevypínal a ani to nejde, musel bych ho vyndat. Nic jiného se nezměnilo, jen začal fungovat ten Magicar a vzrostlo to na těch 140mA, takže si myslím že to je ono.
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 14
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov

#21 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Martin Raha »

vladoxc90 píše:Obdobne problemy mam i ja.. V pripade klicku v poloze I a treba i pri vypnuti veskerych spotrebicu v tehle poloze se baterka cca po 10 min. hlasi jako vybita a po dalsich nekolika malo minut jiz nenastartuju..
Mam tam NOVOU baterii bosch 110 Ah, puvodni byla 100 Ah a menil jsem ji zcela zbytecne prave kuli popsanym problemum - pac ta puvodni baterie stale slape na jinem aute bez problemu..
TAKZE V BATERII POTIZ NENI.. i kdyz zase je pravdou, ze ta tvoje ma jen polovicni kapacitu.
Resim to jiz nakou dobu, alternator v cajku, baterie taktez, proste mi zustava jedine - nenechavat klic bez spusteneho motoru v jakekoli poloze. Jenomze kdyz treba sedim v aute a chci poslouchat radio, po 10-ti minutach to musim stopnout.. bohuzel. Take hrat si s navigaci pri vyplem motoru jde jen do tech 10-ti minut, jakmile mi palubak hlasi vybitou baterii, mam utrum. Nevyresil to ani autorizak, a me uz dosla fantazie..
Musim ale podotknout, ze pokud vyse popsane dodrzuju, tudiz nenechavam bez spusteni motora klicky v jine poloze nezli zakladni, auto funguje naprosto spolehlive i po x- dennim stani bez provozu v nejtuzsich mrazech, proste tehdy baterii nic nevycucava.. Jsem z toho na vetvy, ale uz se ucim s tim zit :Search:
Díky, toho jsem se právě bál a proto se zde ostatních ptám, vyměnit baterii a být na tom stejně, to pak mimo vyhození peněz zakládám nový link. Ale přeci jenom uvažuji už o koupi silnější kapacity.
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#22 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od karelvolvo »

Martin Raha píše:
pavel.2 píše:Martin Raha : bez něj byl odběr 40mA (resp. s ním ale bez zaalarmování), po jeho zapnutí se zvedl odběr na 140mA.

To se mi nějak nezdá. zajímalo by mě jak se postupovalo při měření , předpokládám , že se odalarmovalo auto pootvíralo odpojil se alarm (kde ?) poté připojily měřák ten naměřil 40mA , pak připojily alarm, ten se musí rozběhnout tudíž odběr (nevím jak tento, ale pochybuji že se ihnet zaktivoval) takže se chvilku počkalo alarm zaalarmoval a bylo tam 140mA

Mě totiž zaráží jak se mohlo změřit 40mA s alarmem bez zaalarmování ( s odemknutým autem)
Měření probíhalo takto-(ještě poznámka, přestože to zmiňuji v mém dotazu, mám alarmy dva, orig. Volvo a přidaný Magicar)-protože se mi podařilo zcela vybít baterii tak mi nešel Magicar, klíčenka nereagovala, měla znak otevřeného zámečku a pro mne tedy bylo odalarmováno (Magicarem), nabil jsem baterii a dali jsme se druhý den do měření, klíčenka Magicaru stále nereaguje, na záporný pol baterie byl dán měřák při otevřeném kufru ale zacvaklém zámku (aby nesvítilo světlo), auto odemčené dálkou ale se zavřenými dveřmi a zhasnuté mělo odběr 280mA, pak se zamklo/uspalo a byl odběr 40mA (i origo alarmem), po úplném odpojení záporného polu a vrácení již klíčenka Magicaru reaguje a nechá se auto zamknout i s Magicarem (dle mne zalarmováno, v tomto případě tedy dvojmo-origo i Magicar) a to byl ten odběr 140mA, takže jsem jej nikde nevypínal a ani to nejde, musel bych ho vyndat. Nic jiného se nezměnilo, jen začal fungovat ten Magicar a vzrostlo to na těch 140mA, takže si myslím že to je ono.
A co tě vedlo cpát do auta ještě jeden alarm !??
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 14
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov

#23 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Martin Raha »

pavel.2 píše:Tak to je fakt podivné aby bat 61Ah přišla během 10minut o cca 60%kapacity je neuvěřitelný(bat nemá v reálu 100% dejme tomu 70%-- 42Ah/ z toho vemu 60% = 25Ah (v bat bude 17Ah i to by mohlo stažit aspon na mírné pootečení startéru) a pak 25Ah na 10min = proud 150A tímto proudem lze baterku opravdu vybýt aby nešlo nastartova ale v dnešních moderních elektronických By mě nepřekvapilo, že řídíci jednotka změří napětí a jak napíše slabá bat nedovolí nastartovat , chyba by mohla být v kalibraci ŘJ osobně bych měřil napětí na bat a zjistil stav z kolika klesne kdy ukáže slabá baterie. poté bych bat úplně odpojil a pak zkusil nastartovat.
Ano, jezdím krátké vzdálenosti ve městě, třeba kilometr tam a odpoledne kilometr zpět, pak 4km tam, po hodině 4km zpět, někdy celý den auto stojí v garáži, takhle to jde v zimě týden po týdnu pokud nejedu na výlet nebo školení, v létě jezdím o mnoho víc. Určitě nebudu mít plnou kapacitu baterie, ale při měření (V+A metr zapojený mezi záporným polem baterie a kabelem) bylo napětí 12,4V, byl klíček v poloze jedna, hrálo rádio a běžel větrák na dvojku s vypnutou klimou a během měření to postupně během 20 minut šlo na těch 10,8 a pak za dalších 3-5 minut na 10,6V, prostě jen jsme koukali na měřák a ono to lezlo po desetinkách dolů. Pak jsem musel nastartovat pomocí kabelů z jiného auta, ujedu 5km a nastartuji sám, za 5km se přeci baterie o tolik nenabije, nebo ano?
Baterii odpojit a nastartovat, myslíš jako že jí odpojím od auta a nastartuji z ní přes kabely?
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 14
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov

#24 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Martin Raha »

Pro Karla - přídavný alarm mám jen kvůli dálkovému startu, chtěl jsem mít v době startu auto hlídané.
_________________
XC90 3,2V6 AWD 179kW, r.v. 2007, AT 6st.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#25 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od karelvolvo »

Martin Raha píše:Pro Karla - přídavný alarm mám jen kvůli dálkovému startu, chtěl jsem mít v době startu auto hlídané.
Tak to jo ale stejně baterku bych tam dal 100Ah
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“