XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 155
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

#51 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od René »

A co když koupím místo VARTA třeba tuto:

http://www.tomservice.cz/eshop/eshop/autobaterie/autobaterie-autopart-plus-12v-110ah-950a-100ah.html

myslíte, že bude kvalitní a nebo raději připlatit za VARTU.

Nemám s bateriemi zkušenosti.
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#52 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Urvanej »

Tu baterku neznám, ale pokud nemáš s baterkama zkušenost, tak jednu malou radu, je třeba si ohlídat, kde máš na baterce plus a takovou koupit. Abys nebyl překvapenej, že máš krátký kabliky :-)

Já nedavno kupoval, a jelikož mi nepřipadá rozumný šetřit kde se nemá, šla Varta Silver. Ne podle parametrů udávaných výrobcem auta, ale podle rozměru kaslíku, jaká se tam vešla největší. Rozhoduje šířka, ostatní roměry jsou u všech baterek plus mínus milimetr stejný.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: BA - SV

#53 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od sulostar »

na takuto otazku ci kupit lacnejsiu a udajne parametrami lepsiu neznackovu bateriu alebo bateriu ktorej znacka je verejne znama je tazko odpovedat , kazdopadne bateria je kus olova ponoreneho v kyseline na tom nieje velmi co pokazit a povedal by som ze co sa tyka baterii je to len o reklame , samozrejme treba dat pozor na veci v prispevku hore a co sa tyka udrzby baterie nedopustit uplne vybitie baterie v zime preventivne nabijat hlavne ked cestujes kratke trasy , bateria ktora sa ti 5-10 krat uplne vybije je suca do smetiaku aj ked ma mesiac , dalsia vec pomaly nabijat , poznam typka ktory pouzival 18-rocnu autobateriu a to len preto ze mal slabu nabijacku od ukrajinca ktora mu nabijala 3 dni :) , takze ja kebyze si idem kupit nabijacku beriem nie automaticku ale nabijacku s manualnym ovladanim .
_________________
--------------------------------------------------------------
S80 2.9 1999 150KW 200HP 2922cm2 Benzín B6294S
Ford Puma 1.7 16V Zetec-S VCT 125HP

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#54 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od st_Andy »

René píše:A co když koupím místo VARTA třeba tuto:
http://www.tomservice.cz/eshop/eshop/autobaterie/autobaterie-autopart-plus-12v-110ah-950a-100ah.html
myslíte, že bude kvalitní a nebo raději připlatit za VARTU.

Nemám s bateriemi zkušenosti.
110Ah?? jeejda, to chces do lokomotivy? :) 72Ah plne vystaci i pro Liazku, takze samo, ze i pro V70, obavam se ze Ta z linku se ti tam ani nevejde, jak nekdo popsal muzes mit kratky kabely a malo mista, idealni je kupovat dle toho co tam mas ted.

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 733
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#55 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Ing.Magor »

René píše:A co když koupím místo VARTA třeba tuto:

http://www.tomservice.cz/eshop/eshop/autobaterie/autobaterie-autopart-plus-12v-110ah-950a-100ah.html

myslíte, že bude kvalitní a nebo raději připlatit za VARTU.

Nemám s bateriemi zkušenosti.
Vzhledem k tomu, že jsi z Prahy, tak bych ti doporučil tuhle prodejnu http://www.cekl-eshop.cz/ Když budeš platit v hotovosti, tak ti většinou daj ještě slevu. Já tam třeba kupoval stříbrnou vartu 74Ah za cca 1900,-, původně jsem šel pro modrou, ale za tuhle cenu to prostě nešlo nevzít :)
Jinak tady na foru někdo nabízí modrou vartu, údajně úplně novou, za podle mě bezkonkurenční cenu https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=39&t=33064 Ta si myslim, by na tvoje auto měla taky stačit :wink:
Já měl předtím v autě ještě origo Volvo z výroby a dle údajů měla něco okolo 60Ah a šlapala 8 let.
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#56 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od karelvolvo »

st_Andy píše:
René píše:A co když koupím místo VARTA třeba tuto:
http://www.tomservice.cz/eshop/eshop/autobaterie/autobaterie-autopart-plus-12v-110ah-950a-100ah.html
myslíte, že bude kvalitní a nebo raději připlatit za VARTU.

Nemám s bateriemi zkušenosti.
110Ah?? jeejda, to chces do lokomotivy? :) 72Ah plne vystaci i pro Liazku, takze samo, ze i pro V70, obavam se ze Ta z linku se ti tam ani nevejde, jak nekdo popsal muzes mit kratky kabely a malo mista, idealni je kupovat dle toho co tam mas ted.
Originál baterka pro auto s D5 je 100Ah
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 120
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Vůz: V70 D5 04´ černá
Bydliště: Náchodsko

#57 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od josef »

[Originál baterka pro auto s D5 je 100Ah[/quote]

Dalším důležitým a požadovaným je startovací proud. Podívej se do manuálu, tam je to uvedeno. U mého je to min 760 A. Mám tam novou Vartu 100 Ah, ta má asi 800 A.
_________________
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#58 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od hefaistos »

JardaS píše:At je to jak je to doporucuji koupi 100Ah ktera se tam 100pro vejde
Ja si myslim ze se tam 100Ah nevejde (teda do D5 ano, ale do 3.2 ne - tam se vejde bateria dlouha cca tech 280mm, a 100Ah jsou uz 35cm dlouhe baterie.) Podarilo se tam nekomu narvat 100Ah a jak? V te kolebce na baterii je misto, ale pak ji nezajistite drzackem.

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#59 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Hájčus »

To se opravdu dělaly rozdílné kaslíky na BAT pro D5 / T6 / 3,2 ?? :fool:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#60 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od ok2ucx »

Já tedy nevím. Např. do V70II 2.0T 2007 jsem 100Ah dostal, byť od novoty tam byla ještě 70Ah. Ten kus plechu na dně (co má asi 3 díry pro různé velikosti) je stejný. Stejně tak všechno kolem.

Do XC90 se taky 100Ah vejde, tak silně pochybuji, že by se některá D5 lišila od 3.2 nebo V8 (tam se stopro vejde). Proč by to soudruzi dělali? Možná se stačí je pořádně podívat a nemyslet. Klasické rčení, že "myslet, znamená h*vno vědět", že?

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#61 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od hefaistos »


ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#62 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od ok2ucx »

V tom případě začali soudruzi šetřit a nezbude než použít tu správnou velikost.

Jakou značku - to už si netroufám doporučovat, hlavně po dvou špatných (osobních) zkušenostech s Exide.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3331
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#63 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od dumi.cz »

Zrovna minuly tyden sem.vyhodil exide total mrtvou po cca 2 letech? Mozna 3
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#64 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od hefaistos »

Pokud se nedivam vubec na cenu, kvalitou a zivotnosti na tom pry budou dobre baterie urceny pro systemy start-stop.
Nebo ne?

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#65 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Hájčus »

Vždy kupuji Varta Silver dynamic.
Zatím vždy přežily moje auto. :(
(Myšleno ve fluktuaci)
Takže příští bude zase V S D
.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#66 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Roger »

Cau vespolek,
tak mi odesla origo Volvo-Varta baterka 80Ah 700A na V70 T6 2008.
Co vzit, dle max rozmeru? Dle origo sedi:
Varta Blue Dynamic 80Ah 740A
https://www.battery-import.cz/blue-dynamic-varta-pro-osobni-vozy/autobaterie-varta-blue-dynamic-80ah--12v--f17/

nebo napr.
BOSCH S4 12V 80Ah 740A
http://www.autodily-sklad.cz/nahradni-dil/startovaci-baterie-0-092-s40-100-bosch?id=67012
Bosch S5A 12V 80Ah 800A
https://www.autodily-pema.cz/startovaci-baterie-bosch-0092s5a110

Premyslim, jaky je rozdil mezi Blue Dynamic a Silver Dynamic radou u Varty, nevite nahodou?
Muzu dat baterii s vetsi kapacitou a proudem, ktera tam evidentne vleze?
Diky.R
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#67 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Jarda.JM »

Roger píše:Premyslim, jaky je rozdil mezi Blue Dynamic a Silver Dynamic radou u Varty, nevite nahodou?Muzu dat baterii s vetsi kapacitou a proudem, ktera tam evidentne vleze?Diky.R
Každopádně neublížíš ničemu, když dáš "silnější" baterku. Bude se ti líp startovat, víc vydrží. I když vyšší cena možná tyto výhody nemusí zaplatit, vždy je dobře, když víš, že to tam je.
Jinak jen můj soukromý názor. Modrá je dobrá, stříbrná by měla být lepší.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#68 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Roger »

_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#69 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Jarda.JM »

Roger píše:battery-import.cz
Před třemi týdny jsem od nich taky kupoval 100Ah stříbrnou Vartu. Prodavač mě přemlouval, že do Volva, což prý je hrozný žrout elektriky, si mám dát něco "lepšího". Nedal jsem na něj, tak uvidíme.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#70 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Roger »

Jarda.JM píše:
Roger píše:battery-import.cz
Před třemi týdny jsem od nich taky kupoval 100Ah stříbrnou Vartu. Prodavač mě přemlouval, že do Volva, což prý je hrozný žrout elektriky, si mám dát něco "lepšího". Nedal jsem na něj, tak uvidíme.
Pockat, chces rict, ze 100Ah je malo??? :shock: Co myslel tim, neco lepsiho? Nejakou AGM nad 100Ah, 900A? To uz jsou ale rozmery, ktere tam nedas a 3x nasobna cena...to je tak na traktory a mensi nakladaky.
Zrout to je, to moje i benzinu...2 tydny na mraze a stara baterka doslouzila, uz nesla nabit ani po 3 cyklech....
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#71 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Jarda.JM »

Nejspíš tím "lepší" myslel hlavně dražší. Větší ne. Spíš "lepší" značku.
Protože se dokážu o baterku postarat, tak to nijak neřeším. Důležité je nenechat baterku příliš vybít, nehuntovat ji dlouhými starty a zbytečnými odběry.
Baterce škodí v zásadě dvě věci. Přebíjení a přílišné vybíjení.
Pokud není na autě vyloženě závada, tak přebíjení nehrozí.
A vybíjení je dobré si pohlídat.
Je-li možnost, pak používat při "parkování" trvalé dobíjení. Obzvlášť když se moc nejezdí.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#72 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Roger »

Jarda.JM píše:Nejspíš tím "lepší" myslel hlavně dražší. Větší ne. Spíš "lepší" značku.
Protože se dokážu o baterku postarat, tak to nijak neřeším. Důležité je nenechat baterku příliš vybít, nehuntovat ji dlouhými starty a zbytečnými odběry.
Baterce škodí v zásadě dvě věci. Přebíjení a přílišné vybíjení.
Pokud není na autě vyloženě závada, tak přebíjení nehrozí.
A vybíjení je dobré si pohlídat.
Je-li možnost, pak používat při "parkování" trvalé dobíjení. Obzvlášť když se moc nejezdí.
Diky, lepsi znacku...to je otazka, u vsech znacek najdem levne modely.
Trvale dobijeni, tzn. asi jen napichnout auto v garazi na nabijecku, ne?
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3331
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#73 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od dumi.cz »

Ale takovou ktera umi nabijeni prerusit, az uz rizenou procesorem, nebo proste jen takovou ktera ma max vystupni napeti naprazdno 13,8V :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#74 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Roger »

dumi.cz píše:Ale takovou ktera umi nabijeni prerusit, az uz rizenou procesorem, nebo proste jen takovou ktera ma max vystupni napeti naprazdno 13,8V :)
Mam CTEK MXS 5.0 Test ta by mohla mit tento rezim
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#75 XC90, autobaterie a vztah volty, ampéry a watty

Příspěvek od Jarda.JM »

Doporučuje se napětí 14,4V. Při teplotě 20°C. V zimě (0°C) to může být o 0,2V víc, v létě (40°C) naopak o 0,2V méně. Při tomto napětí je baterka plně nabita ale ještě neplynuje. Stačí na to stabilizovaný zdroj s omezením proudu nastaveným na hodnotu, kterou snese baterka a "dráty" vedoucí od nabíječky k baterce. Není třeba jít do nějakých extrémů. Stačí pár ampér.

Jako nejjednodušší řešení jsem léta používal zvonkové trafo, na které jsem přidal "pár" závitů, a jednu usměrňovací diodu. Proud o velikosti několika desítek mA spolehlivě udržel baterku plně nabitou.

S nástupem aut, která "žerou" proud z baterky i v klidu jsem si pořídil zdroj 15V/60W, přidal jednu diodu, to proto aby při výpadku sítě nešel proud z baterky zpátky do zdroje. Komfort jsem vylepšil elektronickým volt-ampérmetrem. Napětí na výstupu jsem nastavil na 14,4V.

Sice se to nezdá, ale proud 60mA (to je odběr mého Volva v klidu) vycucne za den z baterky 1,44Ah. To by nic nebylo, jistě... jenže za měsíc je to 43Ah. Stačí trochu míň v zimě jezdit a baterka je nachystaná na problémy způsobené nedostatečným nabitím a v horším případě hlubokým vybitím. A pak nepomůže mít baterku ani za 10 tisíc.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“