Ahoj, super, díky moc! To sou pro mě všechno nový věci. Co se týče automatu a výměny olejů - jsem zvyklej, máme doma v automatu všechno. Co příklad tohle - ale jen příklad, v AAA bych nekoupil ani zmrzlinu, ale cena, typ, nájezd, výbava - https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/xc90/18472284?goFrom=listHaben píše:Rozpočet je to již solidní a dá se koupit auto za polovinu rozpočtu a zbytek zainvestovat a opravit vše včetně prevence.
U XC90 počítej s díly dražšími jak u V70 a častěji odcházejícími - vyšší hmotnost.
Je otázkou, zda potřebuješ XC90 a nebo ti stačí pro kočárek, manželku děti a psa V70. U XC90 budeš mít v 99ˇvždy AWD a to je potenciální zdroj závad. V70 budeš mít v 80% jako FWD. Potřebuješ tedy AWD?
Jinak velikostně bude kufr V70 (485 litrů) a XC90 (530 l) velmi podobný. Viz. http://srovnani.katalog-automobilu.cz/automobily/?ids%5B0%5D=2821&ids%5B1%5D=2869
Motor 120 kw bez DPF, do MY2005 bude bez DPF a swirl klapek - zase o možný problém méně. Ten je sehnatelný jak v XC90 tak ve V70.
Ve finále i 136 kw s DPF a swirl klapkami je ok, když se staráš.
Za mne je pohodlnější V70, neboť XC90, pokud není naložená, je kostitřas. U obou aut počítej s mizerným rejdem.
Pokud převodovku automatickou, tak 6 kvalt a s doložitelným servisem a výměnou olejů nebo pak už raději manuál - 5 stupňů.
U facelift modelů tedy MY05 odchází hydraulické řízení - pocukává na kruháči, v táhlých zatáčkách.
Výběr vozu udělej s originální diagnostikou VIDA a nejlépe s někým, kdo ty auta zná.
Uplne nejraději bych koupil auto od "klubáka" samozřejmě.