Poraďte při koupi 850, S/V/XC70 I-II, S60, S80, XC90

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 14 roků
Bydliště: Pilsen city

#76 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od Perunwit »

raadjek píše:Mám v podstatě přesně to samé (bílé ve stejné výbavě). Já osobně preferuju látkové sedačky než kůži, ale každý to má jinak.
Měl jsem podobně roztrženou sedačku (jenom na sedáku, ne opěrce) a potah jde dolů, pak zašít a dát potah zpátky. Trvalo mi to odhadem 3 hodiny celé - takže se to dá bez problému (mám i nějaké fotky - postup práce kdybys pak potřeboval).

Samozřejmě je to "socka výbava". Zase za hodně dobrý peníze (zdá se mi až "podezřele" dobrá cena). Mě osobně nejvíc chybí tempomat. Ale mám ho už 3 roky a kvůli tempomatu měnit nebudu :-)

Jak píše doktor novější verze motoru (1999) má jinou váhu vzduchu, která je levnější. Nicméně mám najeto 350.000km (koupeno při 275.000) a dobrý. Měnil jsem váhu vzduchu (za jinou starou) a zatím šlape.
Chlape díky za reakci, není ten motor na to auto slabej? Mám na mysli zejména nějaké předjíždění a jízda naložené do kopce, závodit se mi ani nechce.... Jinak ten TDi by měl natočit půlmilion, co tak sleduju, když bude mít péči. Já vidím momentálně problém v tom, že by mě čekala investice do dvou sad kol, letní i zimní, protože ty současné jsou zřejmě jenom "na dojetí". Což cenu auta docela zvedá... jo a asi by mi tam chybělo to vyhřívání sedáků...
Co spotřeba, kde se asi tak pohybuješ?

EDIT: jo už koukám, že tam máš 6,6 :-)

raadjek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

#77 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od raadjek »

Já jsem spíše klidnej řidič, takže si myslím, že motor slabej určitě není :-) Na předjíždění je to svižné dost, se mi zdá, i když samozřejmě majitelé T5 by řekli že né (ale taky tam kde by majitelé T5 předjeli, já o tom ani neuvažuju :-)).

Ohledně "jízdy s naloženým do kopce" - vezl jsem 2 osoby (já + manželka), lyže, zavazadla na 2 týdny na (zimní) dovolenou do Finska, zpátky jsem k tomu přidal saunová kamna a 100kg kamenů... a rozhodně jako brzda provozu jsem si nepřipadal 8) Jasně, hůř se s tím předjíždí... ale furt to jede dobře.

Se spotřebou jsem začínal na cca 7.0-7.2, než jsem zjistil co a jak. Pak už to klesalo a ustálilo se to na těch 6.6 l/100km. Je to kombinace město (okraj Prahy - málokdy centrum) okresky a dálnice.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

raadjek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

#78 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od raadjek »

vatak píše:6,6 podle palubáku? já na něm papám 6,8 v podobným provozu jako ty, ale v automatu. Jinak motor dostačující, udělá to každou dotěrnou vochcáfku :D
ne ne, palubák nemám, mám socku výbavu :-) Počítám spotřebu od plné do plné. Počítám, že podle palubáku - podle toho jak tady všem kecá - bych jezdil tak za 5.0 :D
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 459
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#79 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od hajnej »

tak tak. palubák lže víc jak Paroubek. Já mám 5,5 podle palubáku. Real vidíte v podpisu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 15
Registrován: 14 roků
Bydliště: Zábřeh na Moravě

#80 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od J.Elner »

Ahoj, Pokud potřebuješ poradit k modelu 850,mám jej sice jen dva dni., ale s modelem 740 jsem najel asi 80 000.Dřív jsem jezdil léta se Saabem 96 V4.Volvo jsem si oblíbil až později.Je mi 66,jsem strojař,něco o vozech vím.Obecně lze říci, že záleží na modelu,vybavení a roku, což jistě víš.To mé je z r.1992;2,5litru, 106 KW, as 140 koní, 5 válců, benzín.Motor není za jízdy slyšet.Předpokládám, že tyto modely již mají přední náhon.Starší modely zadní. Můj model má najeto 128 000.-Km,koupil jsem jej za 24 000.-Kč.Volvo je srdeční záležitost.Na koupi se musíš těšit.Pokud váháš,nekupuj.Musíš milovat značku,pak si lze teprve oblíbit model.Nechci polemizovat, zda je, či není tento vůz pro začátečníka, kterým třeba ani nejsi.Mohu sdělit, že mnoho tech.věcí si na volvu neuděláš. ND a práce v servisech je dražší.Výhody vozu Ti popisovat nebudu.Ty musíš znát a pro ně si Volvo přát.
Vše; na všech vozech se časem opotřebovává.Volvo je více o spolehlivosti a bezpečnosti.Až bys poznal jaké je v provozu, zastydíš se za lidi, že tací ani zdaleka nejsme.Víš, Volvo je Volvo, je to styl bez ohledu, že jej koupili číňani, nebo právě proto. S přáním Tvého určitého rozhodnutí - Elner e-mail: J.Elner@email.cz.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 53
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#81 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od doktor »

J.Elner píše:Ahoj, Pokud potřebuješ poradit k modelu 850,mám jej sice jen dva dni., ale s modelem 740 jsem najel asi 80 000.Dřív jsem jezdil léta se Saabem 96 V4.Volvo jsem si oblíbil až později.Je mi 66,jsem strojař,něco o vozech vím.Obecně lze říci, že záleží na modelu,vybavení a roku, což jistě víš.To mé je z r.1992;2,5litru, 106 KW, as 140 koní, 5 válců, benzín.Motor není za jízdy slyšet.Předpokládám, že tyto modely již mají přední náhon.Starší modely zadní. Můj model má najeto 128 000.-Km,koupil jsem jej za 24 000.-Kč.Volvo je srdeční záležitost.Na koupi se musíš těšit.Pokud váháš,nekupuj.Musíš milovat značku,pak si lze teprve oblíbit model.Nechci polemizovat, zda je, či není tento vůz pro začátečníka, kterým třeba ani nejsi.Mohu sdělit, že mnoho tech.věcí si na volvu neuděláš. ND a práce v servisech je dražší.Výhody vozu Ti popisovat nebudu.Ty musíš znát a pro ně si Volvo přát.
Vše; na všech vozech se časem opotřebovává.Volvo je více o spolehlivosti a bezpečnosti.Až bys poznal jaké je v provozu, zastydíš se za lidi, že tací ani zdaleka nejsme.Víš, Volvo je Volvo, je to styl bez ohledu, že jej koupili číňani, nebo právě proto. S přáním Tvého určitého rozhodnutí - Elner e-mail: J.Elner@email.cz.

Elnere, nechci ti kazit náladu, líbí se mi tvůj zápal pro volvo, ale tvoje volvo za 24 tisíc nemá najeto 128,000km. Na tachometru možno toto číslo je, ale skutečnost bude diametrálně odlišná. Ano, má přední náhon.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#82 V 70 2,4 D

Příspěvek od Harry »

berexon píše:Docela by se mi to zamlouvalo, co si o tom myslíte? http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/inzerce/osobni-auto/Volvo/V70-2.4D-Kombi-127015383691011152.html
nevypadá špatně, výbava slušná. jen ty km jsou otazník, na osm let starého diesla je to v porovnání málo. bohužel v inzerci se už dnes špatně hledá stav najetých km, většinou údaj uvádí stav tachometru a to spolu úplně nesouvisí.
ale nemáš to myslím daleko, zkus se zajet podívat, promluvit s panem Formánkem, myslím, že tady na něj byly kladné ohlasy. podle vinu si prověř km v autorizáku, když to bylo koupené tady, mohla by i cebia vědět dost.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 459
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#83 V 70 2,4 D

Příspěvek od hajnej »

berexon píše:Docela by se mi to zamlouvalo, co si o tom myslíte? http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/inzerce/osobni-auto/Volvo/V70-2.4D-Kombi-127015383691011152.html
ale prodejce je solidní. věnuje se hodně volvům. auto by mohlo být v dobrém stavu
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 15
Registrován: 14 roků
Bydliště: Zábřeh na Moravě

#84 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od J.Elner »

doktor píše:
J.Elner píše:Ahoj, Pokud potřebuješ poradit k modelu 850,mám jej sice jen dva dni., ale s modelem 740 jsem najel asi 80 000.Dřív jsem jezdil léta se Saabem 96 V4.Volvo jsem si oblíbil až později.Je mi 66,jsem strojař,něco o vozech vím.Obecně lze říci, že záleží na modelu,vybavení a roku, což jistě víš.To mé je z r.1992;2,5litru, 106 KW, as 140 koní, 5 válců, benzín.Motor není za jízdy slyšet.Předpokládám, že tyto modely již mají přední náhon.Starší modely zadní. Můj model má najeto 128 000.-Km,koupil jsem jej za 24 000.-Kč.Volvo je srdeční záležitost.Na koupi se musíš těšit.Pokud váháš,nekupuj.Musíš milovat značku,pak si lze teprve oblíbit model.Nechci polemizovat, zda je, či není tento vůz pro začátečníka, kterým třeba ani nejsi.Mohu sdělit, že mnoho tech.věcí si na volvu neuděláš. ND a práce v servisech je dražší.Výhody vozu Ti popisovat nebudu.Ty musíš znát a pro ně si Volvo přát.
Vše; na všech vozech se časem opotřebovává.Volvo je více o spolehlivosti a bezpečnosti.Až bys poznal jaké je v provozu, zastydíš se za lidi, že tací ani zdaleka nejsme.Víš, Volvo je Volvo, je to styl bez ohledu, že jej koupili číňani, nebo právě proto. S přáním Tvého určitého rozhodnutí - Elner e-mail: J.Elner@email.cz.

Elnere, nechci ti kazit náladu, líbí se mi tvůj zápal pro volvo, ale tvoje volvo za 24 tisíc nemá najeto 128,000km. Na tachometru možno toto číslo je, ale skutečnost bude diametrálně odlišná. Ano, má přední náhon.
Dík za příspěvek.V r.1972 jsem začal jezdit se Saabem měl již 42 000,-.Prodal jsem jej v 199O, když měl 105 tk.-.Mám ještě Mazdu 626 z r.1992 od r.1995.Měla as 60tk.Nyní 112tk.K tomuto VOLVU mám s lineárním nárůstem evidovaný počet Km z tech.kontrol z NSR. Možná nejsem ojedinělý kdo léta používal legálně služební vůz - Volvo.Přesto můžeš mít plně pravdu.Kdyby vůz vydržel "jenom rok" budu šťasten.Určitě jsem i ve svých 66 letech "magor",ale kdybych VOLVO již neměl, jako bych nežil.Je věrné a spolehlivé jako pes.To se o lidech a zejména o ženách občas říci nedá..
Důvěrně: Polovinu peněz za prodej vozu měla dostat v tomto případě u rozvodu žena prodejce.Za daného stavu bych vůz; a skutečně moc rád prodal zájemci i za 1000.-Kč,to přesto, že nejsem zlomyslný.J.Elner

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 53
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#85 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od doktor »

Bohužel, ani to volvo není vždy tak spolehlivé. Ale život zachránit umí, zrovna 850 má bezpečnost vic než slušnou.
Tak ať slouží co nejdéle a co nejlépe.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 15
Registrován: 14 roků
Bydliště: Zábřeh na Moravě

#86 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od J.Elner »

doktor píše:Bohužel, ani to volvo není vždy tak spolehlivé. Ale život zachránit umí, zrovna 850 má bezpečnost vic než slušnou.
Tak ať slouží co nejdéle a co nejlépe.
Děkuji za krásné přání.
Obor "provozní spolehlivost strojů"jsem také učil.Ač jejím základem je kvalita,nelze jí trvale udržet bez pravidelných periodik kontrol a preventivní výměny podmíněných ND.Měnit vodní čerpadlo když "neteče? Mnozí si řeknou -zbytečnost. Kdo netuší co vše v celoročních podmínkách provozu zvládá jeho labyrintové těsnění a ložisko,mohl by se divit.Za 100Tk má dost.Pak se točí "va-bank",ale bez záruky spolehlivosti.Dávat, nebo nedávat do benzínu odstraňovač vlhkosti? Co dokáže udělat vlhko v nádrži a ve vodním filtru; kdo neviděl,neuvěří.a nejen tam. A pak se jednou třeba stane, že se při předjíždění "to vždy spolehlivé volvo zasekne". Nastává-li ztráta důvěry proč? Spolehlivost vozu je technicky vázána především prevencí požadovných výměn. Díky Bohu; pokud by uvedené předjíždění nebylo poslední. Není z mé hlavy, že ve Švédsku, kde jsou tvrdé životní podmínky jsou lidé závislí především na dvou věcech:Telefonu a spolehlivému autu.Před 40-ti lety jsem slyšel poprve slogan: Když nejde o život,nejde o nic". Snad i proto souhlasím s tvrzením, že "Volvo není věc, ale styl. Jistě nadbytečně uvádím: O styl se zpravidla pečuje.J.Elner

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň

#87 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od nokunoka »

Ještě mám nějaký dotázek k V70. Už jsem zde zmiňoval jako možnou volbu motor D5 120kW roku 2005. Jenže mi nedá spát benzinová 2.5T, nevím jaké nese přesné označení :oops:
Jaký je tento benzinový motor obecně, netrpí nějakými chronickými problémy a podobně? Má nějaké slabiny atd.?
Nechce se mi totiž odcházet od benzinu, tak momentálně zvažuji i tuhle variantu, i když uživit ho by bylo určitě mnohem nákladnější :kuchta:
Díky

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 295
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#88 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Ahoj, motor 2,5T teda nizkotlake turbo mam vo svojom volviku, strucne by som povedal ze je to dobry benzinovy motor s charakteristikou dizla v nizkych otackach. Max. tocak 270 NM pri 1800 ot/min, vykon 193 k robia jazdu prijemnu, pruznu, ani na sviznejsiu jazdu netreba motor vytacat, aj pri vacsom temperamente si vystacis s otackami 2000 - 3000, pri predbiehani kamiona na urovni 80 km/h a viac netreba radit stvorku, predbehnes v pohode a rychlo aj na patke. Na druhej strane auto realne vazi cez 1500 kg, takze nejaka super raketa nie je, obvzvlast v tych pohodlnych kreslach si posadka aj zrychlenie auta velmi neuvedomuje, pokial sa nekukaju na rychlost pohybu rucicky rychlomeru. Spotreba je +- rovnaka ako ustatnych volvo 5-valcoch, vela zalezi na style jazdy a podmienkach premavky, mimo mesto cca v ramci rychlostnych limitov (80-100) okolo 7,5-8, na dialnici cca v ramci rychlostnych limitov (120-140) okolo 9-9,5 a v meste od 12 do 15 podla premavky, dlzky trate a pod...

popisujem starsi motor v S/V 70 I, v druhej gen. je to 200 k a 285 NM pri 1800 ot./min, spravanie motora je ale take iste.

kazovost je rovnaka oku u ostatnych benzinovych volvo turbomotorov, aj ked sa to niekomu zadrelo, prispelo k tomu niekolko faktorov a vyslovene chyba motora to nie je (zla viskozita oleja, malo oleja, upchate odvetranie klukovej skrine a pod...).


Pokial ti ide o pohodlne svizne zvezenie je tento motor OK, T5 taha viac ale az od otacok cca 2600 co na patke mimo mesto znamena nejakych 110 km/hod, 2,5T plynule zrychluje uz od 80 km/hod aj ked bez brutalneho narastu ako T5. Atmosfery maju menej veci co sa mozu pokazit (napr. turbo), ale treba ich podstatne viac tocit (tam kde 2,5T staci patka musis na 2,5 20V zaradit trojku)
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#89 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od Lukaso »

Jenom bych poopravil že 2.5T v 2005tce má 154kw tedy cca 209 koní a hlavně 320 NM krouťák :wink:

Co se týká poruch tak tatím nevím, ale škrtící klapka je snad takový evergreen napříč všemi benzínovými motory...

L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň

#90 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od nokunoka »

Díky za odpovědi.
Takže říkáte, že není důvod se něčeho zvláštního obávat? Před časem jsem měl možnost koupě V70 právě s tímto motorem, dlouho jsem váhal a na konec nekoupil. Ale brouka v hlavě mám stále.
Jak je na tom se spotřebou oleje? Možná častá otázka :oops: ale velkoobjemové motory většinou na tohle trpí, u některých vozů není vyjímkou ani dolévání půl litru každé 2000km :%)
Ještě, co motor D5 po téhle stránce?
Kurňa, to bude dilema výběru :o

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 295
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#91 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od Tomas BB, SK »

neviem ako ostatny, ale u mna je spotreba u 2,5T dost rozna. Na dlhej ceste cca 1000 az 1200 km na jeden zatah bola spotreba oleja aj pri temperamentnejsej jazde nemeratelna. Naopak v meste na kratuckych trasach (3,5 az 5 km, studene starty) sa pohybuje az na hodnotach cca 0,5 az 0,7 l na cca 1000-2000 km. Stredne trasy vela nejazdim takze neviem, asi nieco medzi.

Podotykam ze mam turbo od oleja, asi netesna vratna vatva do motora alebo aj nieco ine, ale neviem posudit kolko z toho je vplyvom tohto a kolko je normalna spotreba oleja. Snat napisu aj iny. Samozrejme bude asi zalezat na aky kusok sa pri kupe natrafi.
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 131
Příspěvky: 13057
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#92 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od raolsa »

Byron píše:Nieco o mne chcel by som toto auto na mesto rocne 10 000 kilometrov ...bojim sa spotreby (student ) ale rozmyslal som nad plynom ...
Být tebou tak to nekupuju. Nevím jak moc potřebuješ velký auto, ale jako student na ježdění po městě s ročním nájezdem 10.000 km tě to auto sežere. Spotřeba se bude pohybovat nad 10 litrů. Spíše 12. A v plynu ještě o něco víc. Jestli chceš Volvo tak si pořiď něco menšího 40-tku nebo 30-tku v dieselu. Toť můj názor.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 131
Příspěvky: 13057
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#93 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od raolsa »

No já mám spotřebu okolo 12,6 a to jezdím jenom středně dlouhé trasy (nejkratší cesta, když nepočítám nákupy, je 22 km). No není problém jezdit za 16-18 litrů. Pořizovací náklady na plyn se pohybují od 30 do 40 tisíc. Jestli to finančně zvládáš tak není problém. :pardon:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 53
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#94 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od doktor »

pokud vím, tak u XC90 zatím žádný facelift není, diesel jsou 2 typy 120kw a 136 kw, oba mají filtr pevných částic (systém kontroly emisí), co může přinášet jisté problémy s naftou v oleji. Motor 120kw je označován D3 a dodává se s předním pohonem - FWD. Motor D5 136kw má pohon všech kol - AWD
Problémem bývá AWD ( pohon všech kol), oproti jiným poruchám jsou časté poruchy úhlové převodovky, kdy opravy dosahují i 100,000 kč. Útechou může být snad jenom fakt že i s poškozeným systémem AWD se dá normálně jezit - funguje pouze náhon předních kol, zadní náhon se připojuje pouze dle potřeby. Ale AWD má svoje výhody nejenom v obtížném terénu, ale i třeba při projíždění zatáčkou, tzv. Instant Traction System přerozděluje výkon na jednotlivá kola dle toho, jak mají v tom okamihu dobrou trakci. Takže na suchých površích a normálních podmínkách je na přední kola přenášeno až 95% výkonu, při náročných podmínkách může být na zadní kola přeneseno 50% výkonu. To ovšem neznamená, že XC90 s FWD má nižší bezpečnost v zatáčkách, jenom ten s AWD dokáže výkon lépe přenést na silnici. Bezpečnostní systémy stability v zatáčkách by pak měli být stejné.

Za sebe osobně bych bral motor D3 120kw FWD ( předohrab) se šestistupňovou automatickou převodovkou geartronic, pokud bych nejezdil do lesů a zasněžených, špatně přístupných oblastí.

pozor. Existují i sedmimístní verze tohoto modelu (přídavné sedačky)
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#95 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od karelvolvo »

doktor píše:pokud vím, tak u XC90 zatím žádný facelift není, diesel jsou 2 typy 120kw a 136 kw, oba mají filtr pevných částic (systém kontroly emisí), co může přinášet jisté problémy s naftou v oleji. Motor 120kw je označován D3 a dodává se s předním pohonem - FWD. Motor D5 136kw má pohon všech kol - AWD
Problémem bývá AWD ( pohon všech kol), oproti jiným poruchám jsou časté poruchy úhlové převodovky, kdy opravy dosahují i 100,000 kč. Útechou může být snad jenom fakt že i s poškozeným systémem AWD se dá normálně jezit - funguje pouze náhon předních kol, zadní náhon se připojuje pouze dle potřeby. Ale AWD má svoje výhody nejenom v obtížném terénu, ale i třeba při projíždění zatáčkou, tzv. Instant Traction System přerozděluje výkon na jednotlivá kola dle toho, jak mají v tom okamihu dobrou trakci. Takže na suchých površích a normálních podmínkách je na přední kola přenášeno až 95% výkonu, při náročných podmínkách může být na zadní kola přeneseno 50% výkonu. To ovšem neznamená, že XC90 s FWD má nižší bezpečnost v zatáčkách, jenom ten s AWD dokáže výkon lépe přenést na silnici. Bezpečnostní systémy stability v zatáčkách by pak měli být stejné.

Za sebe osobně bych bral motor D3 120kw FWD ( předohrab) se šestistupňovou automatickou převodovkou geartronic, pokud bych nejezdil do lesů a zasněžených, špatně přístupných oblastí.

pozor. Existují i sedmimístní verze tohoto modelu (přídavné sedačky)
No nevím nespletl jsi XC90 s XC60?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 53
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#96 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od doktor »

karelvolvo píše: No nevím nespletl jsi XC90 s XC60?
a co je špatně?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#97 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od karelvolvo »

Jestli píšeš o XC90 tak je toho docela dost špatně. Třeba nevím o jen předním náhonu, první D5 byli klasika 120kw bez DPF, facelift lehký byl někdy v r. 07,
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 53
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#98 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od doktor »

karelvolvo píše:Jestli píšeš o XC90 tak je toho docela dost špatně. Třeba nevím o jen předním náhonu, první D5 byli klasika 120kw bez DPF, facelift lehký byl někdy v r. 07,

Reagoval jsem na to , že chce rok výroby 2004-2005 a tam by už filtry měli být. Ten předohrab se podle katalogu taky dělá, i když asi všichni mají spíš AWD.

http://www.volvocars.com/cz/all-cars/volvo-xc90/tools/pages/brozura.aspx

podívej na brožuru, stánka 70-71

Co se týče faceliftu, tak já jsem dosud žádný očividný facelift nezaznamenal.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 459
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#99 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od hajnej »

jsou to jiná auta. Land Cruiser je pravej offroad. XC 90 je víc do města, navíc bezpečnější. Jestli chceš fakt bezpečný auto tak bych rozhodně upřednostnil XC90. Ale zase bacha na ty problémy s AWD. a myslím si, že XC90 bud i pohodlnější
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#100 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od Lukaso »

další jednoduchá úvaha spočívá v tom, že pokud tankem narazíš do skály, tak tanku sice nic není, ale ti co jsou vevnitř jsou namaděru :wink: :)
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“