S80 T6 Bi-Turbo Manual???

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#1 S80 T6 Bi-Turbo Manual???

Příspěvek od BaDDog »

Nazdare mne napadlo... motor v T6 čiže 2,8 radový šestválec... s dvema turbama a iba se 4 stupnovpu automatickou prevodovkou nešlo by prerobit na 5st. manualnu :?: :?: :?:

Neviem... ako je na tom konštrukčne T6 a 2,9i... ale myslím si že je to pomerne taký istý motor... nie?
Tak ma napadlo vymeniť ten automat za manula či by to šlo :?: :?: :?:

Nic podobne na foru sem nenašel rešit... tak se ptam... jestli bych neudelal nejakou tu raritku.. :palec:
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#2 S80 T6 Bi-Turbo Manual???

Příspěvek od Jean »

Vzhledem k tomu, že manuální převodovka kombinovaná se šestiválcem je dost subtilní, aby se tam vešla. Dokonce to snad byla ve své době nejužší manuální převodovka na světě. Má snad 17 cm? Znalejší těchto dat mě doplní. Tak předpokládám, že důvod, proč volvo tuto kombinaci nenabízelo je ten, že prostě tato převodovka výkony T6 nezvládne. Druhý problém by mohl být s tím, že CAN-BUS systému, který v těchto autech je, vezmeš převodovku a její jednotku. Pak je otázka jestli by to vůbec jelo a jak. Jinak vymyslet se dá samozřejmě vše. Stačila by nějaká sekvenční závodní převodovka a kompletní elektronika vozu na míru. Ale ta cena. Jinak právě problém s dostupnýma převodovkama si myslím, že byl důvod, proč volvo nikdy nedávalo výkonější motory, protože to prostě nebylo jak přenést na kola. Ona T6 má nízkotlaké turba, tzn. má v sobě ještě velký výkonový potenciál. :twisted:
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#3 S80 T6 Bi-Turbo Manual???

Příspěvek od BaDDog »

Aha chápem to tak že oba motory nejsou zas tak rovnake?
Ja mám 2,9 šestvalec s manulni prevodovkou... ale jeste sem se na ni nedíval jak je velka..
Takže jediný problémje nedostatek místa?... takže z tý 2,9 by se ta manualni prevodovka namísto tý automatický nevešla?

Jinak automatická prevodovka má svoji RJ ktera by logicky nemnela mnet s RJ motoru nic společnýho až na nejaký ovladací prvky....

Btw: s tým výkonem to chápu... ale i golfíka nekterý poladí na zajímavy hodnoty... ale nebude to 300t km bez poruchy.... homokinetaky nebo poloose v tomhle prípade bude muset asi menit pravidelne s intervalem oleje.. :roll: :lol:
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#4 S80 T6 Bi-Turbo Manual???

Příspěvek od Jean »

BaDDog píše:Aha chápem to tak že oba motory nejsou zas tak rovnake?
Ja mám 2,9 šestvalec s manulni prevodovkou... ale jeste sem se na ni nedíval jak je velka..
Takže jediný problémje nedostatek místa?... takže z tý 2,9 by se ta manualni prevodovka namísto tý automatický nevešla?

Jinak automatická prevodovka má svoji RJ ktera by logicky nemnela mnet s RJ motoru nic společnýho až na nejaký ovladací prvky....

Btw: s tým výkonem to chápu... ale i golfíka nekterý poladí na zajímavy hodnoty... ale nebude to 300t km bez poruchy.... homokinetaky nebo poloose v tomhle prípade bude muset asi menit pravidelne s intervalem oleje.. :roll: :lol:
Ano, dá se říct, že hlavním problémem je nedostatek místa a v dané kategorii vozů atypické uspořádání. Ta převodovka by se předpokládám vešla, ale nespíš by nefungovala dlouho.

Logika o vazbách řídících jednotek platila u starších aut. U vozů vybavených CAN-BUS fungují tyto věci trochu jinak a trochu nevypočitatelně.

Jinak zrovna poloosy by asi byly v pohodě. Nejslabší článek bych viděl ve spojce a převodovce.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#5 S80 T6 Bi-Turbo Manual???

Příspěvek od BaDDog »

Šak to ... no neva...

A kolko by sa dalo vycucat z T6?... v základu má 272k... 20-30% ???
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 47
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: SVK-Presov.

#6 S80 T6 Bi-Turbo Manual???

Příspěvek od Jerry mouse »

BaDDog píše:Šak to ... no neva...

A kolko by sa dalo vycucat z T6?... v základu má 272k... 20-30% ???
Pokial sa nemylim tak urcite 315PS! :roll:
_________________
------------------------------
bolo Astra F.1.6 kombi
aktual Zafira 2.2 dti my.03 Zmena ! musi este vydrzat aspon 2.r

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#7 S80 T6 Bi-Turbo Manual???

Příspěvek od BaDDog »

Jerry mouse píše:
BaDDog píše:Šak to ... no neva...

A kolko by sa dalo vycucat z T6?... v základu má 272k... 20-30% ???
Pokial sa nemylim tak urcite 315PS! :roll:
Som našiel jednu firmu tuto na fore BRS tuning.... a tam je zaručnych 321ps.. 8)
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“