Koupě S60

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Třebíč

#1 Koupě S60

Příspěvek od Martin Martin »

Dobrý den.
Mám zájem koupit ojeté S60 tak do 100 000km najeto, řeším několik dilemat. Tak především v motoru. Obešel jsem již několik kousků, většinou benzín automat. Láká mě však D5 diesel kvůli spotřebě. Od tohoto motoru mě však všichni odrazují, že prý na 7-10 tisíc kilometrů ročně je to zbytečné. Spotřeba je včak třetinová. Mám tedy dotaz, jsou vedlejší provozuní náklady spojené s dieselem opravdu tak vysoké že je lepší koupit benzin?

děkuji za jakoukoliv radu týkající se koupě ojeté S60.

martin :palec:
_________________
historie
šáde, oltcit, baleno, laguna, fabia, baleno2
ZZR, Ninja, NTV, Majesty,

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#2 Koupě S/V60

Příspěvek od koch »

kup 2.4T benzin... spotreba 7,5 az 8,5 litru, pri tom najezdu bych naftu ani neresil...

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#3 Koupě S60

Příspěvek od Bobika »

Tak na nájezd do 10 000 km si můžeš koupit i T5. Tam je ropák naprosto zbytečný. Přesně tak to mám i já a uživím T5 v pohodě i ze zaměstnaneckýho platu. Cena D5 bude hodně nahoře a rozdíl v ceně se ti vyplatí až po mnoha tisících kilometrech. Velkoobjemový benzíny a ještě navíc s turbem nejsou v kurzu a proto se dá sehnat voňavka s málo najetýma km za super peníz. Můj názor je - ropáka vůbec neřeš. Spotřeba u nízkotlakého turba bude v pohodě do 10-ti litrů - přesně jak píše Koch.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 50
Registrován: 16 roků
Vůz: Volvo S80 V8
Bydliště: Brandýs nad Labem

#4 Koupě S60

Příspěvek od Netolda »

Já bych při tomto proběhu km také volil T5, většinou bývají o něco levnější a lépe si rozumí s automatem. Navíc spotřeba není třetinová, ale je zde rozdíl kolem 2,5 litru na 100 km. Při dnešní ceně nafty to už není takový rozdíl. Jinak o žádných vedlejších nákladech nevím.
_________________
BMW X5 40d
ex. S80 4.4 V8 Summum 2006, XC70 D5 Summum 2011, S60 D5 Premium 2003

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Třebíč

#5 Koupě S60

Příspěvek od Martin Martin »

Děkuji všem za příspěvky.
Jsem ochotem zaplatit tak 200-260 tis. Diesel mě lákal spotřebou a za tuto cenu se koupit dá. Auto budu používat denně v rodině a tak 2× ročně na dovolenou. Manuální převodovka také stačí. Výběr aut je vcelku slušný. Jaký je tedy rozdíl ve spotřebě 2,4 t5 a 2.0? Každé deci doré:)

Volvo mám v merku protože bylo vždy etalonem v bezpečnosti, vypadá neokoukaně a jeho tvary stárnou velmi pomalu. Už jsem si jej vyzkoušel a bylo snad nejpohodlnější ze všech zkoušených vozů (Passat, MB C, Mondeo).Doufám že i ve statistikách poruchovosti na tom nebude špatně.
Sbírám pokud možno co nejvíce informací abych nebyl překvapen.
_________________
historie
šáde, oltcit, baleno, laguna, fabia, baleno2
ZZR, Ninja, NTV, Majesty,

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#6 Koupě S60

Příspěvek od koch »

asi neuspornejsi benzin je pravdepodobne 2.4T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Třebíč

#7 Koupě S60

Příspěvek od Martin Martin »

trochu mi to nejde do hlavy. opravdu bych si myslel ze 2.0 bude uspornejsi nez 2.4 uz jsem obesel nekoli kousku od kazdeho motoru a stale nevim co si mam vybrat. zitra jedu na jeden dvoulitr z italie, 2001 a 180 tis. najeto, asi tezko uverit pri takovem aute. to jsou dilemata :)
_________________
historie
šáde, oltcit, baleno, laguna, fabia, baleno2
ZZR, Ninja, NTV, Majesty,

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#8 Koupě S60

Příspěvek od koch »

ten najezd neni az tak neuveritelny... tradicne neni to kombajnpyčonafta takze proc ne... ja koupil ten samy rocnik s podstatne mensim najezdem...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1280
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#9 Koupě S60

Příspěvek od martines »

koch píše:asi neuspornejsi benzin je pravdepodobne 2.4T
můžu potvrdit, řekl bych že je to asi jeden z nejpovedenějších motorů v S60, pojistka je stejná jako 2,0. Nebudeš muset tolik podřazovat,prostě přidáš a jedeš. To je důvod pro kterej je radost řídit.Samozřejmě když mu budeš šlapat na krk tak si vyžádá ale když pojedeš pianko tak se tuším vejdeš do 8,2litrů. Nemám pravdu Kochu?
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#10 Koupě S60

Příspěvek od koch »

jojo, zalezi na trase a kazdopadne na tom jak jezdis... osobne s tim jezdim v klidku, vata, zadne divoceni, vyuzivam fyzikalni zakony, snazim se podle predpisu, vetsinou ale neco malo pres...

mestu se vyhybam jak muzu ale kdyz musim tak nejak trochu tak se mi spotreba nedostane pres 9 litru...
kombinovane je to neco kolem 8 litru... to je zhruba hodnota kterou mam na displeji nejcasteji...
uplna lahudka jsou okresky, tam se da klidne za 7 - 7,5

uz jsem to tu nekde psal, par krat jsem sel vylozene na spotrebu trasu cadca-trinec-frydek-ostrava-opava a dostal jsem se na 6,8... 120km trasa prekombinovana uplne vsim - mesto, okres, dalnice... musim ale podotknout ze to ze to bylo na spotrebu neznamena ze jsem delal na silnici brzdu... pohodova volvo jizda...

nadherne vysoky kroutak ma uz pri nizkych otackach... krasne na tom motoru ale je ze vykonu ma vic nez dost kdykoli ho potrebujes... slapnes na to a jedes hlava-nehlava...
v kombinaci s manualem to auto ale neni pro kazdeho... sila motoru, sverazna spojka... kdyz nemas cit tak te to auto vyfackuje...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Třebíč

#11 Koupě S60

Příspěvek od Martin Martin »

OK, supr, není důvod vám nevěřit :) Leda že by to tu sponzoroval nějakej autobazar :) (promiňte). Jako řidič bych se zařadil ke kochačům s velmi lehkou nohou, kdysi dávno jsem vlastnil modrou Lagunu 2.2D a ta vyžadovala velmi lehké zacházení s plynem jinak žrala i trávu okolo silnice.
Půjdu asi opravdu do té 2.4, svezeníčko je to náramný, zvlášť když člověk zná jen 1.3 suzuki nebo 1.6 služební koktávku.
Doufám že až si tu krásku přivezu nebudu do týdne zakládat diskuse na téma "Něco klepe v motoru":) Za prachy který do toho vkládám bych si mohl pořídit přece novou Dáčii :))))
_________________
historie
šáde, oltcit, baleno, laguna, fabia, baleno2
ZZR, Ninja, NTV, Majesty,

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 75
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

#12 Koupě S60

Příspěvek od bandGap »

Martin Martin píše:Doufám že až si tu krásku přivezu nebudu do týdne zakládat diskuse na téma "Něco klepe v motoru":) Za prachy který do toho vkládám bych si mohl pořídit přece novou Dáčii :))))
Nevěřím že bys do jetého auta nevrazil nic. Takže nějaká rezerva má byt. To stejně platí i u Volva.

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#13 Koupě S60

Příspěvek od koch »

jo drzim palce, at se vydari...

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#14 Koupě S60

Příspěvek od hroch32 »

Martin Martin píše:trochu mi to nejde do hlavy. opravdu bych si myslel ze 2.0 bude uspornejsi nez 2.4
Na dvoulitr musíš víc šlapat, v tom je ten vtip. Pokud budeš jezdit v klidu, pojede T5 na řekněme 30% svých schopností, zatímco dvoulitr na 60%. A to se na spotřebě projeví. Pokud budeš tahat T5 na 60%, tak bude taky žrát i trávu kolem silnice ;-)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1059
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

#15 Koupě S60

Příspěvek od Sibr »

Ahoj, na 2.0 se vykašli je slabej na tak těžký auto, takže to budeš víc točit a spotřeba bude ve finále jako u T5.
T5 je nejideálnější motor.
Ostatní jednotky pro mě nemají opodstatnění snad jen ta 2.4T.
V S60 má T5 nejdříve 2319ccm 184Kw 330Nm a pak tuším že asi v roce 2003 proběhl upgrade na 2401ccm 191kw a 350N.
Já chtěl původně také S60 D5 ale v takové výbavě aby mě uspokojila stála o 150k více než moje Cčko no a já počítal z ročnim nájezdem kolem 15k takže jsem si spočítal že za ten rozdíl najedu hodně kilometrů s T5kou.
No ve finále mám nájezd asi kolem 30k takže by se mi čmoud vyplatil ale to už je jiná, hlavně po zkušenostech s T5 už bych ho stejnak nechtěl, radši budu mít o 2 litry větší spotřebu ale lepší pocit s jízdy a že mnou předjeté posádky ostatnich aut se nedusí v oblacích sazí 8)
Proč kupovat 2.4 bez turba která žere stejně možná víc než T5 ale nikdy tak brutálně nepojede.
Uvědom si že když nechceš tak se to turbo točit nemusí ;-) a pak máš vlastně 2.3 nebo 2.4 bez turba a věř že když budeš předjíždět tak za to turbo budeš rád, hlavně když se proti tobě vyřítí nějakej magor v Báwu kterého si nečekal protože tě nenapadne že nějaký hovado pojede na okresce dvě kila a v tu chvíly buděš děkovat bohu (nebo nám :mrgreen: ) že tam to turbo máš :)
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1059
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

#16 Koupě S60

Příspěvek od Sibr »

hroch32 píše: Pokud budeš tahat T5 na 60%, tak bude taky žrát i trávu kolem silnice ;-)
Pokud bude T5 tahat na 60% tak bude mít průměr tak 10 max. 11L ;-) mód sekačky se spouští až tak v 85-90% ne? :D
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#17 Koupě S60

Příspěvek od hroch32 »

Sibr píše:
hroch32 píše: Pokud budeš tahat T5 na 60%, tak bude taky žrát i trávu kolem silnice ;-)
Pokud bude T5 tahat na 60% tak bude mít průměr tak 10 max. 11L ;-) mód sekačky se spouští až tak v 85-90% ne? :D
Já nevim, já turbínu nemam.. To byl jen pokus o vysvětlení principu, za přesnost dat neručím, bo jsem LAMA ;-) Každopádně díky z aupřesnění.

Mně přijde, že mód sekačky se spouští s takovou tou hranatou cedulí a nápisem PRAHA.... Měl jsem v počítači skoro 6kkm a průměr 9.4. Stačilo projet Prahou a bylo tam 9.7. A pak jsem musel najet aspoň 200km po okreskách, aby se to dostalo zpátky.......
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#18 Koupě S60

Příspěvek od travex »

Sibr píše:
hroch32 píše: Pokud budeš tahat T5 na 60%, tak bude taky žrát i trávu kolem silnice ;-)
Pokud bude T5 tahat na 60% tak bude mít průměr tak 10 max. 11L ;-) mód sekačky se spouští až tak v 85-90% ne? :D
nevim jestli sekacka umi sklizet i vetsi stromky, patniky a vika od kanalu :-) pak bych tech 90% zhruba sedelo :-)

podobny kilometry (mene nez 10kkm) najezdi za rok manzelka a benzinak je to pravy orechovy a to i presto, ze spotreba je nekde kolem dvanacti litru v nezavodnim rezimu...
sam litam naftakem a vyplati se mi jen a jen diky tomu, ze rocne nalitam 40 a vic, z toho minimalne pulku na dlouhejch trasach....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#19 Koupě S60

Příspěvek od Bobika »

Sibr píše:
hroch32 píše: Pokud budeš tahat T5 na 60%, tak bude taky žrát i trávu kolem silnice ;-)
Pokud bude T5 tahat na 60% tak bude mít průměr tak 10 max. 11L ;-) mód sekačky se spouští až tak v 85-90% ne? :D
Čéče, která kontrolka oznamuje spuštění módu "sekačka". V návodu jsem nic takového nenašel. :cry: :cry:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

láďa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 471
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

#20 Koupě S60

Příspěvek od láďa »

Tě bůch chlapi. To by mně zajímalo jak dokážete jezdit s 2.4T za 7,5-8,5L :?: :?:
To jezdíte s nenastartovaným motorem :mrgreen: :mrgreen: Nesmíte lidem věšet bulíky na nos :!: :!: Samy dobře víte ,že i s lehkou nohou se člověk nedostane pod 9,5L :cry:
_________________
Koupena v T6R 850 T5R za 55tis..Nyní k prodeji v T6R za pouhých 85tis...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 266
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hradec Králové

#21 Koupě S60

Příspěvek od killer »

no hrozne moc zalezi kde s tim budes jezdit
pokud jen ve meste tak pocitej spotrebu hodne pres 9,5l
to bych volil pak raci dieslaka
_________________
killer
Bude: Volvo ???
Provizorne: Volkswagen Golf, Das Auto :-).
Bylo: Volvo S60 2,4 103kW/140Hp + LPG Elpigaz, r.v.2001, manual, Platinum Green
Bylo: Volvo 440Turbo 1,7 88kW/120Hp, r.v. 1991, manual, zelena metaliza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 75
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

#22 Koupě S60

Příspěvek od bandGap »

Sibr píše:Proč kupovat 2.4 bez turba která žere stejně možná víc než T5 ale nikdy tak brutálně nepojede.
Protože v motoru je o několik součástek méně. Ne všichni vědí jak se z turbem má zacházet. Spousta lidi přijede a motor hned vypne. Výkon 125kW 2.4i atmosféry mně bohatě stačí. A moje spotřeba se pohybuje mezi 8 litry na dálnici a 12 litry v Praze. K tomu T5 je většinou o poznáni dražší.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 45
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 4

#23 Koupě S60

Příspěvek od stepan »

ja jsem na tom se spotrebou podobne.
mam 2,4T a pri jizde C.B. --> Praha (pres Pisek) a dodrzovani predpisu az do Dubence a na dalnici cca 150-160 km/h tak mam spotrebu 8,1 l/100 km

ale po Praze jezdim za 11,7 normalni jizdou (zadnej duchodce, ale ani zavodnik)

Stepan

P.S. dnes mam auto u Marry v T6R na vycisteni klapky a nahrani noveho soft do ni, tak treba se to zlepsi.
ale moc v to ani nedoufam. to spis kdyby to lip jelo :-)
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#24 Koupě S60

Příspěvek od Bobika »

láďa píše:Tě bůch chlapi. To by mně zajímalo jak dokážete jezdit s 2.4T za 7,5-8,5L :?: :?:
To jezdíte s nenastartovaným motorem :mrgreen: :mrgreen: Nesmíte lidem věšet bulíky na nos :!: :!: Samy dobře víte ,že i s lehkou nohou se člověk nedostane pod 9,5L :cry:
Jde o to, kde s autem jezdíš. Já nemám problém jezdit i pod 9 litrů (to už se ale moc snažím). Jinak do 10-ti litrů naprosto v pohodě. Ve městě je to samozřejmě v pytli (tam mezi 12 - 14 litry - maloměsto, studený motor). Ono možná víc jak litr dělá ten automat. Takže u 2.4T z nízkotlakým turbem s manuálem těch 8 l není žádný velký problém, věřím že při ekorally se někteří dostanou v pohodě pod 8 l.
PS - předchozí majitel mého auta, když to kupoval od toho prvního, tak tam prý svítilo 16,2 litru :shock: :shock: Ani předchozí majitel, ani já, jsme takovou spotřebu nikdy nedokázali (ani ve městě).
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#25 Koupě S60

Příspěvek od koch »

jeste doplnim ze u 2,4T se clovek o spotrebu 8l ani nejak moc extra snazit nemusi... kdyz se moc snazim, tak pod 7 neni problem...
je fakt ze s turbem se musi umet zachazet, pak je to to prave orechove... nejen piskat vsude mozne (nebo dokonce odfukovat), na to to tam neni... i kdyz nekdy to proste nejde, to je jina, ale bavime se ted o spotrebe...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“