Právě je 27 kvě 2019 01:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2019 18:49 
Offline

Registrován: květen 2018
Příspěvky: 29
Bydliště: Bohumín
Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
Zdravím ve spolek.
Nějak se mi nedaří odvzdušnit chladící okruh. Jelikož mi praskl chladič (čest jeho památce jelikož byl z roku 03 a tudíž originál), musel jsem jej vyměnit. Jenže zde nastal problém. Po dolití vody a nemrzky jsem nastartoval, pomalu nechal zahřívat motor ať se otevře termostat a postupně dolíval vodu do doby než se spustila sahara. Dolil vodu mezi min max a hotovo. Ráno kouknu pod kapotu, nádobka plná po okraj a tlak jak hovado. Upustil jsem tedy tlak, vytekla hromada vody a dobré. Jen jsem ale vyjel, tak okamžitě hláška málo vody. Otevřu kapotu, nádržka prázdná, pootočím víčkem, syčení a voda nad max.
OK jedu dál a po chvíli zase málo vody. Otočím víčkem, syklo a vody málo. Doliju a OK jezdím celý den.
Ráno kouknu pod kapotu, nádržka plná a kolem voda co propustilo víčko. Tlak jak hovado.
Nemělo by být, že horká voda má větší objem a studená menší? Páč zde je to přesně naopak.
Do té doby to bylo OK. Jen sem tam se dolívala voda díky té prasklině v chladiči, kudy to lehce unikalo.
Nikdy se motor nepřehřál.
Nějaký nápad nebo postup?
Můžu tak sice jezdit, ale zamenalo by to za studena tlak v celém systému jako prase a plnou nádobku vody.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2019 22:57 
Offline

Registrován: květen 2018
Příspěvky: 29
Bydliště: Bohumín
Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
Takže závada odhalena. Problém je v reduktoru od LPG který tlakoval chladící okruh. Naštěstí jsem na to přišel dostatečně brzo a nepoškodilo to nic okolo. Doufám tedy. Takže fyzikální zákony platí dál bezezměny.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2019 06:37 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2013
Příspěvky: 1127
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6 99,S80 V8 07,V70R 04,C70 2.4T 04
Inu a to je presne duvod, proc clovek ma mit v podpisu auto, vcetne motorizace, o LPG taky nikde zminka...
Magic?

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, AT, AWD, LPG | V70R '04 AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2019 06:45 
Offline

Registrován: květen 2018
Příspěvky: 29
Bydliště: Bohumín
Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
Zajsoft píše:
Inu a to je presne duvod, proc clovek ma mit v podpisu auto, vcetne motorizace, o LPG taky nikde zminka...
Magic?



:oops: Opraveno


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2019 06:46 
Offline

Registrován: květen 2018
Příspěvky: 29
Bydliště: Bohumín
Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
Ano Magic a dnes to jde do HL-propanu na výměnu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2019 11:04 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2013
Příspěvky: 1127
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6 99,S80 V8 07,V70R 04,C70 2.4T 04
Kiki Lopez píše:
Ano Magic a dnes to jde do HL-propanu na výměnu.

No kdyby jsi to uvedl, hned tak by to byl prvni tip :-)
Neb jim ty hlinkovy redutory hnijou, je to u nich klasika, neni otazkou zda, ale pouze kdy...
O tom, za co stoji obecne cely Magic, ani radsi nemluve... :oops:

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, AT, AWD, LPG | V70R '04 AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2019 20:16 
Offline

Registrován: květen 2018
Příspěvky: 29
Bydliště: Bohumín
Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
Takže 2800,- fuč a sporák zase frčí. A sifon nikde neutíká.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2019 10:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2011
Příspěvky: 649
Bydliště: Milevsko, ČB
Vůz: XC60 2.4D 09, S40 1.8 97
Teď otázka, jestli to že ti to tak tlakovalo nezpůsobilo i smrt chladiče, z čehož vyvstává další otázka - výhodnost LPG...

_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
S40 - 1.8 (85kW, FWD, MT) 1997 - Drobek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2019 10:25 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 9574
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Chladič musí něco vydržet, dříve odpustí tlak víčko expanzky.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2019 11:39 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9886
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
A pročpak hnije hliník v okruhu, protože je tam stará nemrzka...
Životnost zelený/modrý je cca 2 roky, růžová/žlutá má 5. Po této době se vypotřebují inhibitory koroze a začne to hnít, protože se v okruhu kombinují různé materiály.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2019 19:10 
Offline

Registrován: květen 2018
Příspěvky: 29
Bydliště: Bohumín
Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
Chladič už lehce uchcával delší dobu, takže se stále dolívala jen nemrzka (růžová). Následně jsem si dělal rozvody a vyměnil pumpu načež byla dolita nová nemrzka a voda. A potom to přišlo. Chladič začal chcát jako prase. Po marném pokusu jej zalepit jsem ho vyměnil. Jenže nastal problém s tlakem.
No a když si to teď dám dohromady, tak to nejspíše bylo tím tlakem,
že ten původní začal tak markantně téct.
No je to už zamnou, už to fakčí jak má.
Najedu toho celkem dost na soukromé auto (cca 13-14tkm) takže ušetřené peníze za LPG to kompenzují. Kdybych to tam nechával montovat nově, byla by návratnost delší, ale takhle jsem stále v plusu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2019 19:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2018
Příspěvky: 747
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Kolik uz to ma na Magic najeto ?

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odvzdušnění chladícího okruhu.
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2019 19:26 
Offline

Registrován: květen 2018
Příspěvky: 29
Bydliště: Bohumín
Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
No tak to je otázka do pranice. To ví jen původní majitel a ten těch aut má více a tak je to velice nepřesné. Plete si auta mezi sebou co kde a kdy. A taky to sloužilo jako auto pro mechoše, takže ti s tím nalítali celkem dost.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.177s | 20 Queries | GZIP : On ]