Právě je 25 bře 2019 08:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 12 led 2019 16:37 
Offline

Registrován: leden 2019
Příspěvky: 9
Bydliště: Kardašova Řečice
Vůz: V70R AWD 98
Dobrý den,
jak funguje pohon AWD tak nějak vím, zajímá mě však kompatibilita a možná záměna automatických převodovek, když budu myslet V70 nebo XC70. Jde mi zejména o to, zda každý typ motoru měl pouze svou převodovku nebo pro daný ročníky měly společnou? Jak je to s převodovými poměry z převodovky přes úhlovku zas přes zadní dif na zadní kola? Nebo je to v úhlovce 1:1? Aby se to nehádalo... Existuje nějaká tabulka, kde by se tyto údaje daly vyčíst? Za trpělivost děkuji


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 led 2019 20:35 
Offline
Profi prodejce

Registrován: září 2006
Příspěvky: 1576
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
Obecně řečeno, Volvo ještě možná před 15 lety někde psalo tabulku, jaké jsou př.poměry.
Ale od té doby, co se oficiálně nedá koupit od Vovla nic do AWD, tak je tabulka zbytečná.
Vše je k objednání dle VIN ve Volvu, a ne podle návodu, aby někdo ušetřil.

Díly do převodovky, úhlovky, haldexu a diferenciálu se neprodávají, prodávají se pouze celá tato zařízení,
a vždy se vrací to poškozené.

Takže z mé praxe vím, že úhlovky mají převodové poměry podobné, ale ne stejné. 2.5 a 2.56
Eviduji 12 typů úhlových převodovek od roku 1996 - do roku 2015, diferenciálů 10 a převodovek nespočet.
Pokud by náhodou někoho napadalo, že si přehodí 5st. automat za 6st.automat, tak na to úplně zapomeňte.
Dokonce když přehodíte celou převodovku TF80SC z XC90 do XC70, tak to jde, ale bude Vám to psát chybu výstupních
otáček převodovky, protože má jiný převodový poměr.

Takže pozor, a před každou změnou čehokoliv, je dobré si ověřit kompatibilitu zařízení.

_________________
XC60 158 kw D5+ARD automat
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů D5, opravy hlav motoru D5, opravy manuálních převodovek a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 led 2019 09:09 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 3529
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Jestli ti to trochu pomuže v samostudiu, tak zadní diferák s šikmo půlenou skříní (to je ta první varianta do tuším 2008) má soukolí 41:16 (2,65). Úhlovky jsou různé, 5ti díry, 7mi díry (podle připojení k almaře) 41/16 a 31/12 (2,58) (nevím přesně která ke které), nebo s řetězem (motory 2,9).

To, že ty dily nové samostatně nekoupíš, jak píše David, je docela problém a nevím proč to tak je. Jestli si ve volvu myslí, že ani v servisech nebudou lidi, kteří by to dokázali dát dohromady, nebo se s tím prostě nechtějí administrativně zatěžovat? Nevím a je to docela blbý.

Před lety, když jsi chtěl u žigula vyměnit diferák na třináctistovce za šestnáckovej, tak jsi prostě šel do mototechny a za 9 stovek jsi ho koupil (a pokud jsi to uměl) a vyměnil hružku a talíř. Pro všechny motorizace (kromě nivy) to bylo stejný, jen se to lišilo počtem zubů. A to prosím trvalo 20let výroby! Do žigula z roku 1972 šlo soukolí z auta 1992.
Já vím, je jiná doba, verze aut se mění klidně po půl roce a spousta věcí u jednoho typu je úplně jiná.


Jistě "spatlat" cokoliv dohromady s něčím jiným jde vždycky (viděl jsem na internetu i video, jak frajer napojil na M66ku elektromotor :-) ) ale když nejsou ty hlavní komponenty jako soukolí a spešl lágry, tak to jde opravdu blbě.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 led 2019 09:26 
Offline

Registrován: leden 2019
Příspěvky: 9
Bydliště: Kardašova Řečice
Vůz: V70R AWD 98
Děkuji za odpověď a výstižné info. Mě však nejde o ušetření, potřebuji poskládat celý pohon od převodovky až po poloosy a nemohu se vůbec řídit pomocí VIN, proto se potřebuji něčeho chytnout. Mám tomu tedy rozumět tak, že i převodovky se zcela stejným typovým označením mohou mít rozdílné převody? Překvapilo mě totiž, že automat se stejným označením je jak na D5, tak na 2.4D nebo benzínu 2.5T.. to sdílejí pouze stejný/podobný vnitřek a obal mají vždy svůj nebo obal sedí?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 led 2019 09:48 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 3529
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Počítej s tím, že všechno bude jiné. Almara M66 pro 2,5T bude mít jinou přírubu k motoru než M66 pro D5 (ze stejného roku) a pravděpodobně i jiná soukolí převodových stupňů. U automatů to bude asi podobné, ale o těch toho moc nevím.

A co bys vlastně chtěl do čeho nacpat :-) ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 led 2019 10:46 
Offline

Registrován: leden 2019
Příspěvky: 9
Bydliště: Kardašova Řečice
Vůz: V70R AWD 98
No, nevím, jestli se tu chci o tom rozepisovat, abych se nevystavil nějakému posměchu :-D nicméně je to ve fázi úvahy. Chtěl bych spojit 2.5tdi s AWD Aisinem. Motor mám, pohon včetně viskospojky mám navíc s uzávěrkou zadku. Takže zda to vůbec lze vymyslet, nebo shánět jinou jednu část, motor, pohon, dif apod.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 led 2019 14:49 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 3529
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Na posměch se vykašli, kdo si hraje - nezlobí :-D

Problém bude, jak psal David, s řízením toho automatu. S manuálem by odpadlo dosti starostí


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 led 2019 15:17 
Offline

Registrován: leden 2019
Příspěvky: 9
Bydliště: Kardašova Řečice
Vůz: V70R AWD 98
A ten starý Aisin, který mám třeba v eRku, se stejný dával do 2.5tdi ne? Myslel jsem, že na řízení má svou vlastní jednotku...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 led 2019 15:31 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 3529
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
To má, ale úzce spolupracuje s jednotkou motoru a očekává potřebné informace z té původní a podle toho pracuje.
Jedině, že by ti někdo naprogramoval nějaký emulátor, kerý by se choval jako původní ECM.
Ale to už je fakt "vyšší dívčí".


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 led 2019 15:46 
Online
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 2031
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Nebo pokud trochu hovíš elektrice, tak použít programovatelnou jednotku jako třeba GPIO MegaShift :wink:

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 led 2019 20:37 
Offline

Registrován: leden 2019
Příspěvky: 9
Bydliště: Kardašova Řečice
Vůz: V70R AWD 98
Mno, to vypadá, že to prohlásím za neuskutečnitelné :-D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 led 2019 11:14 
Offline
Profi prodejce

Registrován: září 2006
Příspěvky: 1576
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
Kup si jiné auto, které bude splňovat tvoje požadavky.
Budeš muset oželet TDI a AWD, protože to prostě .....dle mého pohledu tedy......NELZE.
Zkusit zbastlit by to šlo tak, že by si vzal 4Q automat z 850/V70I pro AWD, ten by se musel rozebrat a
přeskládat na TDI ( obal a převody) a následně vůbec zkusit, zda by se vešel starter s upravenou úhlovkou
vedle sebe, ale to zatím nikdo nezkoušel.

No a potom kardan a zadek, ale na STK to poletí ze vrat.


Promiň :D

_________________
XC60 158 kw D5+ARD automat
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů D5, opravy hlav motoru D5, opravy manuálních převodovek a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 led 2019 19:25 
Offline

Registrován: leden 2019
Příspěvky: 9
Bydliště: Kardašova Řečice
Vůz: V70R AWD 98
Díky za osvětu. Jak jsem zjistil, právě umístění startéru je jasný problém, nevleze se. Co se týče STK, to se tohoto nápadu netýká. Ještě jednou díky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.079s | 19 Queries | GZIP : Off ]