Únik oleje

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#1 Únik oleje

Příspěvek od sedli02 »

Ahoj tak po vymontování a namontování převodovky jsem samozřejmě měnil hlavní zadní těsnění za setrvákem. Jsem si jistej, že jsem ho tam dal správně a ani u toho starýho jsem neviděl, že by to kolem něj teklo... Každopádně jsem myslel, že už mám vyhráno a po týdnu se mi tu zas objevuje rosení oleje těsne mezi převodovkou a vanou. Začínám podezřívat, jestli nechčije snad vana. Vždy mám dole na vaně viz foto steklej olej... Máte někdo zkušenost, že by odtud šel olej?

Spojka neklouže, čili nepředpokládám, že by se olej dostával na lamelu - tudíž nechčije od mrkve, která je přetěsněná novým guferem.
Přílohy
Inkeda6cac6b1453da7a57320580d2de1_LI.jpg
Inkeda6cac6b1453da7a57320580d2de1_LI.jpg (69.63 KiB) Zobrazeno 971 x
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#2 Únik oleje

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Přetěsnit vanu :wink: u mně to pomohlo na dvou autech třetí ne tam půjde asi ven převodovka .
A dodržet postup dotahování :wink:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#3 Únik oleje

Příspěvek od sedli02 »

Než to budu dohledávat, jelikož vím, kolik máš návodů :D nemáš na montáž/demontáž návod společně s momentama a postupem dotahování prosíím :angel:
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 Únik oleje

Příspěvek od raolsa »

Není u benzínu taky ta problematická zátka jako u D5?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#5 Únik oleje

Příspěvek od sedli02 »

Jakou zátku máš na mysli ?
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 Únik oleje

Příspěvek od raolsa »

Koukám do vidy a asi to tam není.
U D5 je gumová zátka, která kryje jakýsi montážní (výrobní) otvor a ta časem vytvrdne a začne téct. Je to nad simerinkem kliky a proto to vypadá jako když teče simerink a přitom teče ta zátka.
Přikládám obrázek (asi) tvého motoru s označenou zátkou a potom obrázek D5.
Zátka.jpg
Zátka.jpg (42.54 KiB) Zobrazeno 894 x
D5.jpg
D5.jpg (42.73 KiB) Zobrazeno 894 x
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#7 Únik oleje

Příspěvek od sedli02 »

U mě to vypadá takhle, čili ani jedna varianta, žádná zátka je to v jednom odlitku.
Přílohy
20190207_124408_resized_20190301_114050673.jpg
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 Únik oleje

Příspěvek od raolsa »

Hm, tak tam to opravdu vypadá na tu vanu, nebo v nejhorším případě na dělící rovinu kliky, ale to pak je na rozebrání celého motoru.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#9 Únik oleje

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Olejová vana.pdf
(362.37 KiB) Staženo 110 x
:wink:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#10 Únik oleje

Příspěvek od sedli02 »

Moc děkuju :oops: :Rose: A jestli to bude dělící rovina kliky, tak budu mít moc velkou radost :D
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#11 Únik oleje

Příspěvek od sedli02 »

Tak jsem se dostal k sundání vany, už mám vše připraveno k namontování. Trošku mě překvapilo, když jsem vanu sundal tak ty 2 černý O-kroužky které mají být na straně u řemenice, tak jsem je tam nenašel :D Asi to tam bylo jen na lepidle, nebo mi vypadnuli ale asi někam do časoprostoru už jsem je totiž 2x hledal :D Každopádně jsem měl už dlouho koupenou sadu ze skandixu(ano měl jsem jít do origo ale pozdě, každopádně origo je stejná viz příloha)ale dle fotek i dle OE čísel se jedná o stejné O-kroužy jako mají být origo(pouze zelené místo oranžových). Nicméně to co jsem vytáhnul z auta se dost liší.

Většina O-kroužků by asi šla použít, pouze spojovací trubka ve vaně co vede do vodního mezichladiče má na spodní straně vany větší O kroužek, než jsem našel v sadě. Žádný z nich tam velikostně nesedí. Horší ještě je (viz obrázek 2) že dle VIDY jsou ty okroužky se stejným číslem(19b=30637866) i když se ten spodní a vrchní od sebe velikostí jasně liší. Je to krásně vidět na videu:



fotky viz :

https://sedli02.rajce.idnes.cz/Olejova_vana_c70_t5/?utm_source=notification&utm_medium=email&utm_campaign=album-created

Zde posílám foto origo balíčku O-kroužků co jsou v origo sadě 30750783 určenou pro moje auto dle VIDY.

Za jakékoliv rady a pomoci děkuji :D

P.S. někdo u sacího koše doporučoval dát dva O-kroužky nad sebe (asi by se to tam snad i vešlo) horní bych dal nový spodní starší, ale nevím jestli je to rozumný spíš ne :D
Přílohy
Vana2.JPG
Vana2.JPG (67.54 KiB) Zobrazeno 638 x
O kroužky origo sada
O kroužky origo sada
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#12 Únik oleje

Příspěvek od Petr.Chrpa »

sedli02 píše: P.S. někdo u sacího koše doporučoval dát dva O-kroužky nad sebe (asi by se to tam snad i vešlo) horní bych dal nový spodní starší, ale nevím jestli je to rozumný spíš ne :D
Ahoj
U mně není propojovací trubka ve vaně s tím ti neporadím ,jinak těsnění jsem objednával vždy po ks dle VIDY takže se sadou nemám zkušenost a u sacího koše dávám vždy jeden O-kroužek ,dva vím kdo to doporučoval ,ale asi mu to tam nešlo někdy to jde hůře nasadit i když to promázneš musí si to prostě sednout tak jak má.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#13 Únik oleje

Příspěvek od sedli02 »

Tak O kroužek jsem nakonec musel koupit ve speciálce za 10Kč, sice to je klasickej O kroužek, ne s ostrýma hranama jako je origo ale rozměrama je stejný + jsem to dal na trošku lepidla. Každopádně jsem zjistil proč jsem měl únik oleje. Po laborování s O kroužky a vším možným jsem včera konečně dával vanu na auto. A jakmile jsem dotahoval na finální moment vanové šrouby (17Nm). Tak se ty 3 šrouby ze 4 (viz první příspěvek-obrázek) protáčely jako na matějský. Ano někdo je buď dotáhnul moc nebo přetáhnul posledně a chyba je na světě (on i trošku pro méně chápavé Volvo návod píše 48Nm na šrouby, ale to má na mysli ty napříč do převodovky!!! Takže to možná někdo zkonil). Tím pádem tam kapal olej protože to prostě nebylo dotažený a všechny 3 šrouby jsou vedle sebe... Bohužel jsem na to přišel až při nandání vany a dotažení všech šroubů... Od oka to hned poznat nejde, že je strženo. Takže pakárna... Znovu vanu dolů, znovu očistit lepidlo a pak znovu nanést. Budu nejspíš dělat M8 závit, nyní je tam M7 strhaný. Akorát je tam trošku na prd přístup :(
Přílohy
přístup
přístup
stržený závit
stržený závit
vana
vana
89787396_539952796638989_8917433738174922752_n.jpg (46.22 KiB) Zobrazeno 548 x
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4929
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#14 Únik oleje

Příspěvek od Romulusw »

Na ty stržený závity v hliníku se mi osvědčily nerez vložky z AKROSU https://www.akros.cz/vlozky-zavitove-samorezne-an-9058-a1
Ale M7 tam nemají, je to určitě sedmička?

Nesnáším, když je někde jinej šroub, než který tam patří :-D

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#15 Únik oleje

Příspěvek od sedli02 »

Ano 100% Je :( https://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/din-assembly-parts/fasteners/screw-bolt-flange-screw-outer-hexagon-m7-oil-pan/1034059/ na závitový vložky jsem koukal nějaký V coil a podobně M7 dělají... Nikdy jsem s nima nedělal a nevím jestli bych měl čím je tam udělat. Uvidím jak to s místem půjde na M8 závitníkem...
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4929
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#16 Únik oleje

Příspěvek od Romulusw »

Hm :( , aby ta stržená sedma měla pro M8 dost masa. Měla by tam být díra 6,5 :oops:

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#17 Únik oleje

Příspěvek od sedli02 »

6,8-7,2 podle stoupání :P http://www.hobbyrobot.cz/wp-content/uploads/Doporu%C4%8Den%C3%A9-p%C5%99edvrt%C3%A1n%C3%AD-otvor%C5%AF-pro-z%C3%A1vity.pdf myslím, že to půjde maso tam je, spíš jde o prostor a abych měl jak ten závitník chytit :/
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Pepino33
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 437
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Havr
Vůz: V70 2,4 D5
Bydliště: Havířov

#18 Únik oleje

Příspěvek od Pepino33 »

Ahoj.
Momentálně řeším úplně ten samý problém. A v servisu mi říkali , že je to určitě gufero na klice. Jelikož vana byla opravovaná předchozím majitelem, a spojka mi neprokluzuje,předpokládám , že jsou tam taky stržené ty 3. šrouby,protože únik mám přesně tak samo , jak ukazuješ a spojka neprokluzuje.
Díky moc a hned se na to zaměřím. Každopádně nechám zkontrolovat i to gufero na klice.
Děkuji moc za super vlákno,které určitě doplním o své poznatky.
:good: :good:
_________________
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4929
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#19 Únik oleje

Příspěvek od Romulusw »

sedli02 píše:6,8-7,2 podle stoupání :P http://www.hobbyrobot.cz/wp-content/uploads/Doporu%C4%8Den%C3%A9-p%C5%99edvrt%C3%A1n%C3%AD-otvor%C5%AF-pro-z%C3%A1vity.pdf myslím, že to půjde maso tam je, spíš jde o prostor a abych měl jak ten závitník chytit :/
Hobyrobot to má ňáký divný. Před čtyřiceti lety jsme se učili - závit krát 0,8, plus jedna desetina, od osmičky dvě.

Jedině, že by se změnily guidelines, protože se používají nástroje ze sračkoidních materiálů :-D

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#20 Únik oleje

Příspěvek od sedli02 »

Pepino může to být obojí. Já měl hlavni gufero u převodovky suchý ale stejně jsemnho měnil když už byla převodovka venku. Nejhorší na tom je, že musí převodovka dolů... A jestli podezříváš střežení šroubů, tak je po jednom ty 4 vyndej a zkus zpátky dát s lepidlem na moment 17Nm a uvidíš jestli se točí...

Romulusw hobby stranky byly prvni u ostatnich jsem vsude nasel 6.8 např https://www.kutil.cz/dilna/jak-vyrobit-vnitrni-a-vnejsi-zavit/
Ta poucka x0.8 a jedna desetina je spíš praktická než dokonale přesná. Uvidíme v praxi třeba se zas budu vztekat až se budou m8 protáčet.
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#21 Únik oleje

Příspěvek od raolsa »

Na M8 závit vrtám díru 6,5 vrtákem. Člověku se trochu klepe ruka, vrták může být blbě nabroušený, apod. a tak výsledná díra je akorát. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#22 Únik oleje

Příspěvek od sedli02 »

Tak dobojováno nastartováno a zatím nekapeme :D M8 mělo masa vcelku dost, šrouby tam drží jak mají tak to ještě pořádně někdy projet a je to :)
Přílohy
IMG_20200319_163124_resized_20200319_110706904.jpg
IMG_20200319_154639_resized_20200319_110707096.jpg
IMG_20200319_165059_resized_20200319_110706801.jpg
IMG_20200319_175459_resized_20200319_110706504.jpg
IMG_20200319_171252_resized_20200319_110706630.jpg
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#23 Únik oleje

Příspěvek od Petr.Chrpa »

sedli02 píše:Tak dobojováno nastartováno a zatím nekapeme :D M8 mělo masa vcelku dost, šrouby tam drží jak mají tak to ještě pořádně někdy projet a je to :)
Supr :good:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“