Záměna motoru u C70 99+

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Chase
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2428
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - střed
Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
Organizer x 3
Kontaktovat uživatele:

#1 Záměna motoru u C70 99+

Příspěvek od Chase »

Zdar všichni, pár okolností mě s největší pravděpodobností postaví před otázku, co teď dál s motorem. Jestli rozebrat na prvočástice a zgenerálkovat (B5204T4 v podstatě překuchané na B5204T3 ) a nebo sehnat rovnou T5 a hodit ji tam místo toho. Správná otázka je, zda-li je vůbec u MY99+ (el. klapka) taková záměna možná a co by to všechno obnášelo.

Předpokládám, že by se musel krom motoru přehodit i hlavní kabelovej svazek v motorovým prostoru a jednotka. Nekde jsem ovšem zaslechl, že u 99+ nejdou jednotky prohodit za jinou ani při zachování stejného motoru, nevíte někdo, co je na tom pravdy a jak z toho ven?

Pokud by záměna byla možná, pak je otázkou, jestli tam dávat B5234T3 nebo rovnou z MY2003+ B5234T9 připadně jedně silnější 2,4 T5. Poradí někdo ze zkušených?

Předem díky :)
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#2 Záměna motoru u C70 99+

Příspěvek od kwiko »

zmena objemu sa da poriesit upravou softu
novsi motor ma 2xvvt a to by uz vyzadovalo zasadnejsie zmeny

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#3 Záměna motoru u C70 99+

Příspěvek od David Patočka »

Nejlepší je, koupit celé pojízdné auto, a přeházet všechno, co bude třeba.
Vždycky narazíš na problém, že je něco jinak.
Obecně vzato, když se přehodil motor za silnější, byl problém s dávkou paliva a jednotkou,
pán to nakonec zničil, bo to bylo chudé a podpálil ventily.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Chase
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2428
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - střed
Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
Organizer x 3
Kontaktovat uživatele:

#4 Záměna motoru u C70 99+

Příspěvek od Chase »

David Patočka píše:Nejlepší je, koupit celé pojízdné auto, a přeházet všechno, co bude třeba.
Vždycky narazíš na problém, že je něco jinak.
Obecně vzato, když se přehodil motor za silnější, byl problém s dávkou paliva a jednotkou,
pán to nakonec zničil, bo to bylo chudé a podpálil ventily.
Jde o to co všechno by se muselo přeházet. Někde jsem slyšel, že u 99+ nejde do auta hodit žádná jiná jednotka, protože s ní prostě nebudou ostatní komunikovat. Zatím mi to nikdo nepotvrdil, ani nevyvrátil. :) Nevíš náhodou co je na tom pravdy?

Jinak samozřejmě dávat 2,3T5 na jednotku z 2.0t je ptákovina, toho jsem si plně vědom a na nic podobného se ani nechystám. Na druhou stranu moje jednotka už je kompletně přehratelná a nacpat do ní, podle mě, třeba s pomocí ARD firmware pro T5 by neměl být až takový problém, nebo se pletu? :)

Samozřejmě by bylo ideální překoplnout jednotku i s kabelovým svazkem okolo motoru, ale jak říkám, trochu mě u toho straší právě výše zmiňovaný udajný problém s prohazováním jednotek.
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#5 Záměna motoru u C70 99+

Příspěvek od ok2ucx »

Pokud je železo (auta) v zásadě shodné (počet VVT, sensory, atp.) pak by mohla jednotka zůstat a (jak již bylo zmíněno) poladěním SW ji přizpůsobit novému objemu. Součástí ECM je totiž i immobilizér, takže prostým přehozením ECM to jen tak nepůjde. SW navíc musí být kompatibilní se zbytkem auta, i když by se posunul jen ten kód immobilizéru.

Předpokládám, že v obou případech se zde jedná o jednotky Bosch ME7. Ty jsou u rozličných benzínů prakticky podobné.

Udělatelné je leccos, otázka vždy zůstává, kolik úsilí to bude stát a kdo se do takových úprav bude pouštět?

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Scarabeus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 257
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: VOLVO V70 TDI Swiss - MB SPRINTER 4x4
Bydliště: Praha

#6 Záměna motoru u C70 99+

Příspěvek od Scarabeus »

Chase píše:Zdar všichni, pár okolností mě s největší pravděpodobností postaví před otázku, co teď dál s motorem. Jestli rozebrat na prvočástice a zgenerálkovat (B5204T4 v podstatě překuchané na B5204T3 ) a nebo sehnat rovnou T5 a hodit ji tam místo toho. Správná otázka je, zda-li je vůbec u MY99+ (el. klapka) taková záměna možná a co by to všechno obnášelo.

Předpokládám, že by se musel krom motoru přehodit i hlavní kabelovej svazek v motorovým prostoru a jednotka. Nekde jsem ovšem zaslechl, že u 99+ nejdou jednotky prohodit za jinou ani při zachování stejného motoru, nevíte někdo, co je na tom pravdy a jak z toho ven?

Pokud by záměna byla možná, pak je otázkou, jestli tam dávat B5234T3 nebo rovnou z MY2003+ B5234T9 připadně jedně silnější 2,4 T5. Poradí někdo ze zkušených?

Předem díky :)
POKUDby jsi se chtěl opravdu ubírat směrem T5 99+ tak ti mohu nabídnout v paketu veškeré komponenty, které k tomu budeš potřebovat ze zde již prezentovaného C70 T5 HEICO 200kW - MY00
(kompletní motor včetně kompletní elektroinstalace s jednotkou HEICO - případně i s příslušenstvým jako alternátor, klimakompresor, startér, servo, spojka, převodovka, poloosy (nové), podvozek HEICO, výfuk HEICO, atd. 8)
_________________
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Bylo 6x V70 TDI, 2x SAAB 9-3 110kW TID, SHARAN TDI 81kW, SHARAN TDI 96 kW CRUISE, TOYOTA LAND CRUISER 120 D4D, NISSAN PATROL 3.3 TD, AUDI A6 AVANT TDI S-Line, 4x FORD SCORPIO V6 4X4, TOYOTA CELICA GT , CHRYSLER VOYAGER 2.5 TD, MERCEDES E 300 TD, MERCEDES 190D
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“