Repas cerpadla doma

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#1 Repas cerpadla doma

Příspěvek od kamov »

Cavte, zistil som ze kolo vrchneho tesnenia pod hlavou c. 6 ( nie toho spodneho ) na prilozelom obrazku tecie nafta. V servise povedali ze treba druhe cerpadlo vraj sa to neda rozobrat ( najazdil som na tom uz 2000 km, auto nedymi, taha, spotreba taka ista, )... Takze to chcem rozobrat a tesnenie vymenit doma.
Uz ste to niekto robili? Za kazdu radu ako na to, na co si dat pozor budem vdacny, este lepsie by bolo foto :)
Cerpadlo je z motora D5252T 2,5 Tdi rok 2000.
Přílohy
edc-pumps-explosionszeichnung-mit-dichtungen-vp37-71149473227971779.jpg
edc-pumps-explosionszeichnung-mit-dichtungen-vp37-71149473227971779.jpg (41.71 KiB) Zobrazeno 4761 x
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4922
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#2 Repas cerpadla doma

Příspěvek od Romulusw »

Co to bylo za servis? :fool: Pokud jsi průměrně zručný jedinec, tak to musíš zvládnout s prstem v nose. Je to těsnění nahoře pod víčkem?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#3 Repas cerpadla doma

Příspěvek od kamov »

Ano, je to to tesnenie na veku, no bojim sa do toho pustit ze tam nieco rozšteľujem a uz to nepoide.
https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/injection-pump/repair-kit-injection-pump/1041316/
Přílohy
Dieselpumpe_VP37_(56).jpg
Dieselpumpe_VP37_(56).jpg (75.83 KiB) Zobrazeno 4733 x
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4922
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#4 Repas cerpadla doma

Příspěvek od Romulusw »

Když sundáš to víko, tak uvidíš přesně to, co je na tom obrázku. Pokud do toho nebuděš "šmatat", dáš nové těsnění a zase zavřeš, tak se nemůže nic stát.

GDPR_user

#5 Repas cerpadla doma

Příspěvek od GDPR_user »

Jen musíš podle diag nastavit dávku.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#6 Repas cerpadla doma

Příspěvek od kamov »

Takze to nebude len tak zhodit veko a vymenit tesnenie? Nastartujem vobec potom a dojdem do servisu ( aj ked neviem akeho, lebo mi povedali ze ked to dam dole tak to nastavit nevedia ), treba origo volvo diagnostiku?
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

GDPR_user

#7 Repas cerpadla doma

Příspěvek od GDPR_user »

kamov píše:Takze to nebude len tak zhodit veko a vymenit tesnenie? Nastartujem vobec potom a dojdem do servisu ( aj ked neviem akeho, lebo mi povedali ze ked to dam dole tak to nastavit nevedia ), treba origo volvo diagnostiku?
Když si uděláš na víku zásek a dáš to na rysky,tak to normálně pojede a nemusíš řešit ani nastavení. :wink:

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4922
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#8 Repas cerpadla doma

Příspěvek od Romulusw »

U toho víčka to značit nemusíš, leda bys měnil i to dolní, tady máš video

Scarabeus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 257
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: VOLVO V70 TDI Swiss - MB SPRINTER 4x4
Bydliště: Praha

#9 Repas cerpadla doma

Příspěvek od Scarabeus »

Je to sranda... vyměníš to za 10min. jen musíš povolit něčím ten orig. trojhran co je s atypickou hlavou... to těsnění koupiš v BOSCH servise za 60kč a nebo v celé sadě všech těsnění za cca 300 kč...

Klasika při 300.000 km a nebo déle odstaveném autě... praskne ztrouchnivělá gumka... dělal jsem to snad na každé V70 co mi prošla rukama...
_________________
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Bylo 6x V70 TDI, 2x SAAB 9-3 110kW TID, SHARAN TDI 81kW, SHARAN TDI 96 kW CRUISE, TOYOTA LAND CRUISER 120 D4D, NISSAN PATROL 3.3 TD, AUDI A6 AVANT TDI S-Line, 4x FORD SCORPIO V6 4X4, TOYOTA CELICA GT , CHRYSLER VOYAGER 2.5 TD, MERCEDES E 300 TD, MERCEDES 190D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#10 Repas cerpadla doma

Příspěvek od kamov »

Diky hosi, druhy tyzden skusim, noo auto ma 426 000 km a stalo 2 roky, vydrzalo mi to 20 000km az teraz chciplo.
Za pokus to stoji, kedze mechanik pytal za repas 700€ alebo nech si zozeniem jazdene a premontuje....
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#11 Repas cerpadla doma

Příspěvek od kwiko »


Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#12 Repas cerpadla doma

Příspěvek od kamov »

Super, presne k tym kodom sa snazim dopracovat odvcera :good:
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#13 Repas cerpadla doma

Příspěvek od kwiko »

prisne strazene knowhaw, takze pssst :beer:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#14 Repas cerpadla doma

Příspěvek od kamov »

Nahodou typ ako a z coho spravit doma ten speci kluc na uvolnenie skrutky cerpadla? Skusal som zbrusit vidlicovy kluc ale neslo to. Origo bosch stoji 30€...
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#15 Repas cerpadla doma

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Naklepni na to obyč šestihranný oříšek,tuším 7mm
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#16 Repas cerpadla doma

Příspěvek od kamov »

Diky hosi za rady a dodanie odvahy, speci Kwikovi za telefonicke konzultacie :beer: vobec to nebol problem, dekel padol naspat presne na risky sam od seba, robota na par minut :D 30 km testovacej jazdy dopadli dobre.
Na tu specialnu skrutku som pouzil 7mm orech z cinskej goly, natukol som ho nasilu.
Ked si spomeniem ze v servise chceli menit cerpadlo... :x Oplati sa byt na fore :)
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Scarabeus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 257
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: VOLVO V70 TDI Swiss - MB SPRINTER 4x4
Bydliště: Praha

#17 Repas cerpadla doma

Příspěvek od Scarabeus »

kamov píše:Diky hosi za rady a dodanie odvahy, speci Kwikovi za telefonicke konzultacie :beer: vobec to nebol problem, dekel padol naspat presne na risky sam od seba, robota na par minut :D 30 km testovacej jazdy dopadli dobre.
Na tu specialnu skrutku som pouzil 7mm orech z cinskej goly, natukol som ho nasilu.
Ked si spomeniem ze v servise chceli menit cerpadlo... :x Oplati sa byt na fore :)
Gratulace... a teď už máš i speiciální BOSCH ořech na ten tříhran... :ROFL:
_________________
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Bylo 6x V70 TDI, 2x SAAB 9-3 110kW TID, SHARAN TDI 81kW, SHARAN TDI 96 kW CRUISE, TOYOTA LAND CRUISER 120 D4D, NISSAN PATROL 3.3 TD, AUDI A6 AVANT TDI S-Line, 4x FORD SCORPIO V6 4X4, TOYOTA CELICA GT , CHRYSLER VOYAGER 2.5 TD, MERCEDES E 300 TD, MERCEDES 190D

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4922
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#18 Repas cerpadla doma

Příspěvek od Romulusw »

A ani to nebolelo, že? :)

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#19 Repas cerpadla doma

Příspěvek od IgorS »

martinopel píše:Jen musíš podle diag nastavit dávku.
A ako nastaviť tú dávku? Ja som menil pred nejakým časom obidve tesnenia na čerpadle a aj keď som si urobil rysky a dal to na ne nechcelo to naštartovať, resp. štartovalo to zle a motor mal nepravidelný chod. Keď som s tým trochu poposúval našiel som polohu pri ktorej to dobre štartovalo a motor bežal hladko. Potom som chcel dávku doštelovať presne pomocou Vida. Pri posune hlavy čerpadla došlo k zmene otáčok motora, takému zakolísaniu ale následne zasiahla asi ECM a tak Vida ukazuje permanentne 4,0 mg pri teplom motore. Nemám problém s chodom motora, tak usudzujem, že je to asi ok. Len by som si to chcel overiť, lebo koncernový TDIčkari s rotačkami Bosch, cez VAG nastavujú voľnobežnú dávku posúvaním hlavy čerpadla, túto hodnotu mechanickú hodnotu vidia a ešte jemne upravujú potom VAGom.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

GDPR_user

#20 Repas cerpadla doma

Příspěvek od GDPR_user »

IgorS píše:
martinopel píše:Jen musíš podle diag nastavit dávku.
A ako nastaviť tú dávku? Ja som menil pred nejakým časom obidve tesnenia na čerpadle a aj keď som si urobil rysky a dal to na ne nechcelo to naštartovať, resp. štartovalo to zle a motor mal nepravidelný chod. Keď som s tým trochu poposúval našiel som polohu pri ktorej to dobre štartovalo a motor bežal hladko. Potom som chcel dávku doštelovať presne pomocou Vida. Pri posune hlavy čerpadla došlo k zmene otáčok motora, takému zakolísaniu ale následne zasiahla asi ECM a tak Vida ukazuje permanentne 4,0 mg pri teplom motore. Nemám problém s chodom motora, tak usudzujem, že je to asi ok. Len by som si to chcel overiť, lebo koncernový TDIčkari s rotačkami Bosch, cez VAG nastavujú voľnobežnú dávku posúvaním hlavy čerpadla, túto hodnotu mechanickú hodnotu vidia a ešte jemne upravujú potom VAGom.
Dělal jsi to na autě,nebo jsi měl čerpadlo venku?

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#21 Repas cerpadla doma

Příspěvek od IgorS »

Ahoj. Robil som to na aute, čerpadlo nebolo vyberané.
Upresňujem ešte, že išlo o obidve tesnenia na hlave čerpadla, takže bolo hýbané len s jeho hlavou.
Naposledy upravil(a) IgorS dne 23 říj 2016 11:27, celkem upraveno 1 x.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#22 Repas cerpadla doma

Příspěvek od kwiko »

Cerpadlo sa da napojit aj na aute. Robil som to raz spolu s typkom co robi VW, ale zmysel v tom nevidim.
Ak to chces uplne presne vyber cerpadlo (nic zlozite, treba len stahovak na remenicu) a odnes na stolicu. je jednoduchsie ako nahanat typka s udelatkom :wink:

Ale nepamatam si ze by som mal nejaky problem nastavit davku aj na 99+

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#23 Repas cerpadla doma

Příspěvek od IgorS »

Vďaka za odpoveď. To všetko chápem, potreboval som len vedieť a potvrdiť, že to cez Vida nejde. Lebo chalani, na starších ročníkoch, to v tomto vlákne nastavovali cez VOL-FCR: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=48164

Takže som si mylne myslel, že nastavením dávky podľa diagnostiky o ktorej tu píšete, myslíte nastaviť ju podľa Vida. Tak, ako pri starších ročníkoch cez VOL-FCR :). Nevedel som, že ide o diagnostiku Bosch.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#24 Repas cerpadla doma

Příspěvek od kamov »

Takze cerpadlo tecia zas, teraz to vyzera ze cez druhe ( spodne cislo 6 ) tesnenie, takze musim ist hlbsie, aj to v pohode vymenim?
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#25 Repas cerpadla doma

Příspěvek od z-d-e-n-a »

IgorS píše:...Lebo chalani, na starších ročníkoch, to v tomto vlákne nastavovali cez VOL-FCR...
Aby nedošlo k nedorozumění - přes FCRko NELZE hýbat s dávkou!
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“