zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#1 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od SGC »

Zdravím všechny. Je možno zjistit skutečný nájezd prostřednictvím diagnostiky? Nedávno jsme s kamarádkou koupili dieselového ''bratříčka'' k mé 850tce (viz. podpis). Je v excelentním stavu (až budu mít čím vyfotit, rád přidám fota do galerie), ale bohužel bylo zakoupeno s klasickou bolestí v podobě nefunkčního počítadla kilometrů. Počítadlo se otáčí velmi pomalu - ujetých 1000km pro počítadlo znamená cca 100km.

Problém je v tom, že nájezd dle počítadla je 233tkm a kousek a výměna rozvodů byla dělána na 124000 dle štítku (bylo to v autorizáku v německu). Kdyby tedy nájezd byl reálný, zbývalo by ještě cca 11000 do nutné výměny. Ale co když je počítadlo nefunkční již delší dobu, nájezd je tudíž daleko větší a třeba už přetahujeme interval výměny.

Vzhledem k super stavu auta a poctivému přístupu prodejce nečekám, že by údaje o najetých kilometrech byly přes diagnostiku nějak upravovány. Jde mi jen o to, zda je možnost vyčíst skutečné kilometry po napíchnutí na PC?

Děkuji všem za odpovědi.
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Urvanej »

To jde na 850 vysosat z jednotky ABS ne?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#3 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od yoby »

Urvanej píše:To jde na 850 vysosat z jednotky ABS ne?
Nicméně v případě sebemenší pochybnosti je rozvoďák první, co se na koupeném autu mění :D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Urvanej »

Odpovídám na dotaz, neomílám milionkrát řečené ;-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#5 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od SGC »

Urvanej píše:To jde na 850 vysosat z jednotky ABS ne?
Díky za info. Vybavení na diagnostiku bohužel nemám, takže autorizák, nebo je nějaký Volvista s diagnostikou v okolí Trutnovska a Královehradecka?

Jinak souhlas, že v případě nejasnosti, či pochybnosti o nájezdu/stáří rozvodů atp. je vždy lepší je vyměnit - šlo mi jen o to, že pokud mají ještě něco před sebou, ušetřilo by nám to nemalé prostředky.

Samozřejmě jen pokud se podaří vyloučit pochyby, protože v případě potkaného motoru už by ta úspora za rozvody takový smysl neměla :-D
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od dali »

Urvanej píše:To jde na 850 vysosat z jednotky ABS ne?
Pokud vím tak bohatě stačí z řídící jednotky motoru. Bazarník prostě vezme torxy vysápe budíky, šroubovákem přešteluje počítadlo (přitom zk*rví ozubený kolečko jeho pohonu, pokud už mrtvý nebylo) narve to tam zpátky a myslí, že má vyhráno. Jenže ouha řídící jednotka po napojení na diagnostiku (případně ta starší po vyblikání - TDI s v době vyblikávací diagnostiky ještě nevyrábělo) řekne skutečnost.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 14
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo 850 2,5 tdi
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#7 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Grizly »

Mám pocit že to u 850tdi nejde. Byl jsem na diagnostice 2x a nikdo to stav km neukazuje. Taky mě to zajímalo, když jsem kupoval auto z roku 96 a podle tacho 260t km. Pro mě je rozhodující stav ne tacho, ale chtěl jsem to vědět.
_________________
Volvo 850 tdi, 1996, Nissan Terrano 2,4i lpg 31"
http://www.vesuv.cz http://www.uffc.cz
"Ačkoli grizzly na první pohled vypadá neohrabaně, dokáže na vzdálenost 50-100 metrů běžet rychlostí cválajícího koně"

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#8 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od SGC »

Tak jsem před chvílí volal do Pardubického autorizáku (DEKOM SYSTEM) a prý se ani nedokážou s 850tkama spojit :-D že prý tam mají dvě a diagnostika jim s nima nemluví :-)) Tak nevím, leda někdo např. se starší verzí...
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#9 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od yoby »

SGC píše:Tak jsem před chvílí volal do Pardubického autorizáku (DEKOM SYSTEM) a prý se ani nedokážou s 850tkama spojit :-D že prý tam mají dvě a diagnostika jim s nima nemluví :-)) Tak nevím, leda někdo např. se starší verzí...
To si dělaj snad prdel :lol:
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Urvanej »

Esipak oni vědí, kde to má zásuvku...
Ale můžou mít starší, ještě s blikačkou (OBDI)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#11 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od wickey »

na 850 neni vida-dice, ale starsi typ diagnostiky, ktery treba na slovensku maji pouze v top autu bratislava. v cr to bude imho dost podobny.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#12 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od SGC »

Urvanej píše:Esipak oni vědí, kde to má zásuvku...
Ale můžou mít starší, ještě s blikačkou (OBDI)
No právě, že jsem se na to pohotově zeptal a oboje to jsou '96, takže blikačka už se asi nekoná (nebo nevím, jestli v modelovém roce 1996 byl třeba ještě nějaký mezityp, co měl blikačku). Když se mě technik zeptal, co že to mám za motor a já mu odvětil D5252T v očekávání, že mu to pomůže v identifikaci lépe, než kdybych řekl 2,5 TDI, tak když pak následovala jeho otázka jestli to je benzín, nebo nafta, tak jsem se trošku zarazil a neměl jsem už ani sílu se ho ptát, jestli vůbec ví, kde najde OBDII zásuvku :-D

Ale dost mě to zarazilo, tak nějak podvědomě jsem čekal nějakého profesionála, který mi vše vysvětlí :-). Např. Volvo FCR by mělo s 850kou komunikovat, ne?
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#13 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od SGC »

Tak jsme se rozhodli, že rozvody necháme raději udělat a to včetně vodní pumpy (a počítadlo nechat opravit ve Cvikově). Člověk nikdy neví a na začátku měsíce jedeme s Vólvikem do Itálie a byl by to odvážný na stávajicích rozvodech :-).

Víte někdo o nějakém dobrém Volvistovi na Královehradecku, případně Pardubicku. Raději bych udělal kšeft někomu z Vás, než autorizáku :-( Předem dík :-)
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#14 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od raolsa »

Zkus zavolat 605711760 František Vokřínek. Je to autoelektrikář a různé diagnostiky má taky (včetně origo Volva). Třeba by ti kilometry zjistil. Je z Košťálova u Semil.
Každopádně rozhodnutí udělat rozvody ti schvaluju.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Maťa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 108
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Velká Bystřice
Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat

#15 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Maťa »

SGC píše:Tak jsme se rozhodli, že rozvody necháme raději udělat a to včetně vodní pumpy (a počítadlo nechat opravit ve Cvikově). Člověk nikdy neví a na začátku měsíce jedeme s Vólvikem do Itálie a byl by to odvážný na stávajicích rozvodech :-).

Víte někdo o nějakém dobrém Volvistovi na Královehradecku, případně Pardubicku. Raději bych udělal kšeft někomu z Vás, než autorizáku :-( Předem dík :-)
Ahoj,jsem sice kousek od Olomouce,ale pokud budes mit cestu kolem klidne ti rad tveho mazlika nactu.Stav km jde nacist z u 850 z pristrojove desky sam jsem si to zkousel.Na seklém pocitadle 227000km,ř.j.458000km. :jaj:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 6
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: Volvo 850 TDI

#16 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Frantta »

Zdravím, taktéž bych chtěl zjistit skutečný nájezd u své 850 TDI. Jakým způsobem se to dá vyčíst z té přístrojové desky? Dokáže někdo poradit?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 261
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#17 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od *dědek* »

Jak píše Mata, urcite to zjistit jde. Mně na osmpade zjistil 490000, na funkčním tacho klasických 160000. Vytah to z pristrojovky.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#18 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Ondra. »

volvo fcr
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3331
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#19 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od dumi.cz »

Kde to tam.je? Nikde.sem.to nenasel
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#20 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Honza »

Taky marně přemejšlim kde to tam vyšťourá.
Diagnostiku na 850 jsem viděl jen u Marry.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#21 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od peter cz »

_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#22 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Ondra. »

sorry splet jsem to s 940 kde to jde pres jednotku abs
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Maťa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 108
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Velká Bystřice
Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat

#23 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Maťa »

Já jsem to tenkrát špatně napsal. Jde to úplně v pohodě vyčíst z ř. j. motoru. Boschí diagnostika si i s 850 tdi hravě poradí.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 6
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: Volvo 850 TDI

#24 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Frantta »

Hmm, to vypadá velice zajímavě to by mohlo fungovat. Píšou tam že to funguje i na jednotce MSA15.7 akorát musím sehnat tu diagnostiku ELM327 ve verzi 1.4b mám akorát verzi 1.4 a s tou to nefunguje.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 6
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: Volvo 850 TDI

#25 zjištění skutečného nájezdu diagnostikou 850 TDI

Příspěvek od Frantta »

Tak nakonec se mi to podařilo vyčíst pomocí té aplikace 850 OBD II pro android a levné čínské diagnostiky ELM327 je to sice dost nestabilní a trvá celkem dlouho než se to načte ale svůj účel to splní a dají se s tím číst a mazat i chybové kódy.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“