Mam dilema...

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 24
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: V70II tdi
Bydliště: Praha

#1 Mam dilema...

Příspěvek od wacully »

Mam V70 II Tdi cca 400 tis, a jak uz to tak je tak se zacina ozyvat cerpadlo a dvouhmota. Moje dilema je jestli mam zainvestovat nebo to prodat a koupit si za to co dostanu + to co bych investoval si koupit benzin. Problem je ze posledni dobou moc nejezdim tak cca do 10000 rocne tak nevim jestli ma nafta cenu. Jaky mate kdo nazor, bude lepsi pustit cca 30-40 do dvouhmoty a cerpadla (nebo kolik to tak bude) a nebo spis koupit ten benzin?

Pokud jsem ve spatne casti tak klidne presunout do Lamparny nebo nekam jinam

Diky za kazdou radu
_________________
Wacully

V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#2 Mam dilema...

Příspěvek od mr1 »

Tak dvouhmota při nájezdu 10tkm může vydržet klidně dalších 10 let. Čerpadlo je otázka. Osobně bych sehnal z rozborky a v klidečku si jezdil zase dál, za svých šest. Jakýkoli volví benzín bude pro Tebe šok, ať ti zde místní přeborníci v ekorallye budou tvrdit pravý opak. A by Ti samozřejmě vnutí, že si měl mít věčně držící automat, a problém s DH by Tě nepotkal :lol: :lol: :lol: :ROFL:
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 276
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
Bydliště: Náchod

#3 Mam dilema...

Příspěvek od sydney29 »

wacully píše:Mam V70 II Tdi cca 400 tis, a jak uz to tak je tak se zacina ozyvat cerpadlo a dvouhmota. Moje dilema je jestli mam zainvestovat nebo to prodat a koupit si za to co dostanu + to co bych investoval si koupit benzin. Problem je ze posledni dobou moc nejezdim tak cca do 10000 rocne tak nevim jestli ma nafta cenu. Jaky mate kdo nazor, bude lepsi pustit cca 30-40 do dvouhmoty a cerpadla (nebo kolik to tak bude) a nebo spis koupit ten benzin?

Pokud jsem ve spatne casti tak klidne presunout do Lamparny nebo nekam jinam

Diky za kazdou radu
Jestli máš motor D5252T, jako já, tak bych zainvestoval. Je to spolehlivý dříč :) Čerpadlo jsem koukal, že je na Bazoši. Příklad: http://auto.bazos.cz/inzerat/44543075/naftove-cerpadlo-VOLVO-850-V70-25-TDI-petivalec-VW-AUDI.php
Píše, že je po repasi v SRN. Pokud k to mu má nějaké lejstro, tak by se tomu dalo i věřit. A propo, proč se domníváš, že máš rotační čerpadlo KO?
Dvouhmota se dá sehnat kolem 12tis. korun českých. Otázkou je, v jakém stavu je zbytek, tzn.: Lamela, hydraulické ložisko. Pokud by jsi se rozhodl pro opravu, tak určitě vyměnit i zbytek, když už musí domeček plný koleček ven :wink:
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#4 Mam dilema...

Příspěvek od Lukaso »

...tak samozřejmě že benzín je lepší :D

teď vážně. Neznám tvůj rozpočet. Já osobně jsem příznivcem benzínu z toho důvodu, že mají zpravidla mnohem menší nájezd a dají se koupit za mnohem lepší peníz. Pravda ale je, že poslední auta jsem kupoval s cílem nájezdu 100 tkm. Dalším předpokladem je, že najeté kilometry = míra opotřebení = potřeba servisu. Za tím si poměrně pevně stojím, mam s tím mnoho zkušeností a pevně věřím, že s tímto názorem zde neuspěju :D Tedy koupě jiného benzínového auta by mohla znamenat koupě zachovalejšího kousku, kde co ušetříš za servis a nákup možná narveš do benzínu a nebo taky ne :)

Koupě jinýho ojetýho auta je vždy potencionální průser takže nikdy nevíš jestli těch 40 nepustíš do toho spolehlivýho benzínu :)

Sečteno a podtrženo, pokud neřešíš nějaký aspekty omlazení, či omrzení starého auta, opravil bych tohle a nebo to vůbec neřešil dokud to jezdí :). Oprava asi vyjde levněji než myslíš. Kdyžtak tady ( http://www.avdily.cz ) ti určitě udělají cenovou nabídku :D

L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 24
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: V70II tdi
Bydliště: Praha

#5 Mam dilema...

Příspěvek od wacully »

sydney29: jj je to stary TDI, to ze cerpadlo je chyceny jsem vedel uz kdyz jsem ho kupoval, ale zatim funguje jen me na to pokazdy upozornej kdyz jsem v servisu ;)

Lukaso: potrebu menit nemam spis jsem chtel vedet jestli s mym najezdem ma smysl do toho investovat nebo se zbavit. Ale je pravda ze kdyz koupim benzin tak tak tech 30-40 muzu taky nasypat..

Takze zatim to vypada ze asi bude lepsi nechat si co znam a jeste do nej neco pustit, pokud by ovsem mel nikdo jiny nazor a dokazal to rozumne vysvetlit tak sem s tim.

Zatim diky za nazory
_________________
Wacully

V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6 Mam dilema...

Příspěvek od dali »

sydney29 píše: Jestli máš motor D5252T, jako já, tak bych zainvestoval. Je to spolehlivý dříč :) Čerpadlo jsem koukal, že je na Bazoši. Příklad: http://auto.bazos.cz/inzerat/44543075/naftove-cerpadlo-VOLVO-850-V70-25-TDI-petivalec-VW-AUDI.php
Píše, že je po repasi v SRN. Pokud k to mu má nějaké lejstro, tak by se tomu dalo i věřit.
Já osobně bych si do V70II starší verzi čerpadla z 850 netahal. Ne, že by to nepasovalo, ale je to krok zpět. Praxe je většinou opačná, že někdo unavený čerpadlo z 850 elegantně nahradí novějším typem z S80/V70II, kde tolik neodchází (když někdo ví na co koukat najde si ho i v posledních S/V70 I). Ale zase jestli je repase čerstvá a kvalitní, mohllo něco vydržet. Na druhou stranu pokud vím, tak se vydíraj obaly a tohle čerpadlo má evidentně ten starej typ.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Mam dilema...

Příspěvek od Urvanej »

A jak se pozná odcházející čerpadlo? (Pokud je to aplikovatelný na etaloni.)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#8 Mam dilema...

Příspěvek od dali »

Urvanej píše:A jak se pozná odcházející čerpadlo? (Pokud je to aplikovatelný na etaloni.)
Minimálně u části týkající se volnoběhu pochybuju že se to týká mechanickýho rotačního čerpadla
Příznaky jsou různý:
- neklidnej volnoběh
- zakopávání na volnoběh
- nesmyslně vysokej volnoběh, když to neni studený
- nemožnost seřídit předvstřik - lítá nahoru a dolu v celkem velkým rozmezí
- špatný teplý starty (od určitých okolních teplot nahoru to třeba nejde teplý nastartovat vůbec)
- špatný studený starty v mrazech (pokud je všechno ostatní co má vliv v pořádku)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 24
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: V70II tdi
Bydliště: Praha

#9 Mam dilema...

Příspěvek od wacully »

No v mem pripade to je ten volnobeh a taky se pomalu vraci otacky..treba od 1300 nez spadnou na volnobeh. Pokud se to projevuje i jinak tak to nevim, ale dva ,, forem schavalneni,, mechanici me pripravavali na vymenu v nejblizsi dobe.
_________________
Wacully

V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#10 Mam dilema...

Příspěvek od dali »

wacully píše:No v mem pripade to je ten volnobeh a taky se pomalu vraci otacky..
Zkoušel si to i se sešlápnutou spojkou? U všech tdi padají otáčky pomalu pokud šlápneš na plyn na neutrál bez sešlápnutý spojky (emisní test se dělá na neutrál, takže podle mě proto), zatímco se sešlápnutou spojkou je to "pila" otáčky padají hodně rychle, což usnadňuje řazení.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 24
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: V70II tdi
Bydliště: Praha

#11 Mam dilema...

Příspěvek od wacully »

Prave ze je to stejny jak s tak bez spojky, proto predpokladam to cerpadlo.
_________________
Wacully

V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“