Právě je 18 lis 2017 05:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 28 srp 2013 02:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2013
Příspěvky: 36
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní
Zdravím všechny spřízněné Volvisty.
Asi před půl rokem jsem narazil v Praze Chuchli na jedno zajímavý auto. Stálo zaparkovaný, lehce nabouraný v zapadlé boční ulici. Nevím proč, ale něčím mě upoutalo. Tak sem se na něj šel podívat, zapamatoval si číslo modelu a pak si o něm na internetu vyhledal pár informací. Zajímavý auto, řikám si, ale v té době jsem měl teprve týden svoje první auto (Suzuki Swift) a tak sem po volvu dál nepátral. Ale za nějakou dobu šel Swift pryč a já přesedlal do Hyundae sCoupe. Ten mě vozil celé prázdniny, během kterých sem brigádničil a šetřil.
Ale co čert nechtěl, peníze sem měl doma a náhodou sem na inzerci zabrousil do sekce Volvo a tam narazil na čerstvej inzerát na prodej 480ky. Vzpomněl sem si na první setkání, zavolal a jel se na něj podívat na drhej konec Prahy do Čakovic. Po prvnim svezení sem věděl, že sem našel to pravý.


Tak to byl krátký úvod do problematiky.
Auto mam 2 dny a začínám řešit různé mouchy, které auto má. Zatím jich moc není, ale nejspíš ještě na něco přijdu. Chtěl bych poprosit o nějaké rady jak postupovat při jejich odstraňování.

1. Spotřeba. Po 300km sem došel k poměrně šokujícímu zjištění, auto žere jak tank. 13l! Mam to nový, takže s nim jezdím pěkně pomalu, zvykáme si na sebe. Nejsem žádný závodník a tak mě spotřeba překvapuje. Podle předchozího majitele je to způsobené ucpaným katalyzátorem a doporučil mi ho vybouchat nebo místo něj navařit trubku. Neni ještě nějaké snazší vysvětlení, čím by to mohlo být?
Auto moc nejede, lépe řečeno jede pěkně, ale ne tak jak by podle informací mělo. 0-100 za 15s je relativně dost. Hlavně mi připadá, že jede nejlépe v otáčkách do 3500. Přitom by to podle údajů mělo být přesně naopak.

2. Nefunkční tachometr. Už sem si čet fórum a tak sem se rzhodl pro vyndání přístrojové desky a propájení. Bohužel ten velkej tišták co je zezadu po celé ploše přístrojovky nejde rozebrat, někdo ho připájel k vývodům z budíků. Tak sem alespon prostříkal konektory Concorem a zapojil. Žádná změna.
Následovalo vyndání CEMky a její propájení. Proletoval sem všechny spoje a namontoval zpět. Je k tomu teda pěkně blbej přístup.
Výsledek: Tachometr stále nefunguje, ale přestaly svítit přídavný dálkový světla. A lampička na stropě se nerozsvítí když otevřu dveře. Při jízdě jsem ale zjsitil, že stropní lampička se rozsvítí tehdy, když zapnu blinkry. Dále přestl fungovat zadní stěrač (nereaguje na páčku, ani se nezapne se zpátečkou), vytápění zadního okna a při jízdě se asi jednou za půl minuty ozve několik sekund dlouhé písknutí, při kterém se rozsvítí kontrolka vytápění zadního okna.

3. Nefunkční stahování řidičova okýnka.

Budu rád za jakékoliv rady. Volvu zdar


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2013 09:42 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 12799
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II
To je ta černá odsud, že.
Pokud nad 3500 nechce, může to být i katalyzátorem, v inzerci po webu je spousta dílů na prodej, popátrej s čim je společnej a kup jinej jetej, uprav ho a uvidíš.
Na tvym místě bych si ale udělal delší výlet a zajel za Sarkasmičem, ten ví o čtyřkách moc a určitě ti pomůže.

_________________
745, D24, M47, 1990, Tropic green metallic, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Pewster silver, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Magic blue, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Černá, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Šedá metal, Tomasssovka ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90, B8444S, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Volví diagnostika na Plzeňsku. Díly na krabice


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2013 10:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2013
Příspěvky: 36
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní
Díky za radu. Né že by se to dusilo, ale je znát, že je to líný. Kat je původní a má najeto 150 000km. Takže už měl bejt 2x měnenej. Bývalý majitel mě upozornoval, že je sesypanej. Za půl hodiny vyrážim s autem do servisu, kde mi starej kat vyndaj, vymlátej ho ven a navařej ho zpátky. Tak pak uvidíme. Když to pojede líp a spadne spotřeba, je jasný čim to bylo, když ne, tak mě to bude stát 600kč a nic se tim nezhorší.

Ještě se zeptám, jak velkej problém sehnat funkční budíky a CEM?

Díkec Quentin


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2013 10:55 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 8063
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Kde jsi vyčetl, že by se kat měnil tak často? :lol: Já mám na všech autech v rodině katy původní a nájezd je 180 tis a výše. A bez problémů.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2013 11:01 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2004
Příspěvky: 1032
Bydliště: Praha
Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
Quentin píše:
Ještě se zeptám, jak velkej problém sehnat funkční budíky a CEM?
Díkec Quentin
Velký, tohle je dost nedostatkové zboží. Zkus Volvo vrakoviště. Já sám mám jeden budík, ale ten už předchozí majitel tvého auta zkoušel a nefungoval tam, je to jiný typ.

_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1992 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2013 11:07 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 7735
Bydliště: STOD Plzeň-Jih
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
a to v chuchli je pikovka :D

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
SAAB 9-3 1,9 TiD Sportcombi
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2013 12:30 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 12799
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II
S tim vypáránim katu vofafrně, neprojdeš emisema, proto jsme ti radil sehnat jinej, kterej by se dal na STK vyměnit z5.
No a vybouchání katu je dobrej byznys, klientovi se naúčtuje práce a "vytlučenej" matroš se výhodně zpeněží :-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Tropic green metallic, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Pewster silver, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Magic blue, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Černá, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Šedá metal, Tomasssovka ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90, B8444S, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Volví diagnostika na Plzeňsku. Díly na krabice


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2013 12:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2013
Příspěvky: 36
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní
Tak ted mi vola pan ze servisu, ze kt rozriznul a ze jeuplne prazdnej. Je to ucpany nekde vzadu. Tak tedcos tim?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2013 12:44 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2004
Příspěvky: 1032
Bydliště: Praha
Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
Quentin píše:
Tak ted mi vola pan ze servisu, ze kt rozriznul a ze jeuplne prazdnej. Je to ucpany nekde vzadu. Tak tedcos tim?
Vymenit vyfuk?

_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1992 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2013 18:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2013
Příspěvky: 36
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní
Tak mechanik teda kat otevřel, zjistil, že je prázdný a zase zavařil. Podle něj výfuk není ucpaný.
Rovnou když měl auto na zvedáku, tak sem ho poprosil, at se podívá na podvozek a at to celkově prohlídne a řekne mi, co bych měl udělat jako první. Dodvozek je jako takovej v dobrym stavu. Vůle tam ŽÁDNÝ nejsou. Jediný co mi doporučil byla výměna levého předního tlumiče, prá už začíná téct. Sice ještě nevytek, ale propouští. Ptal sem se ho, co s tou spotřebou a nízkým výkonem a doporučil vyměnit svíčky a filtry. Cestou zpátky sem uplně vyndal vzduchovej filtr a natáh místo něj jen silonovou punčochu. Abych moh vyzkoušet, jak se to chová bez něj.
Přišel sem na to, že auto bez filtru jede líp než s filtrem, pružněji reaguje na plyn a čas z 0-100 se snížil o 3.5s. Spotřebu sem ještě nestihl změřit.

Chtěl sem se podívat na svíčky, ale nemohl sem je dostat ven. Nechtěl sem za to moc rvát, abych nestrhl závit. A tak se chci zeptat, na jakou stranu se maj svíčky povolovat? Po směru, nebo proti směru ručiček? Když to dělám protisměru, tak se ani nehnou. Neni tam třeba opačnej závit?

A ještě dotaz, komu že to auto původně patřilo?

Díky Quentin


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2013 18:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2007
Příspěvky: 1166
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
JJ tlumič muže byt ve vnitř zrezlej na padrt a pak se ta tlumící vata cpe rourou z vejfuku ven a bud vyletí a nebo se to ucpe.. K tomu nefunkčnímu stahování okýnka muže to dělat relátko v cemce vypalenej vypínač a dost často se vyse :bad: lanka v mechanizmu stahování je to tam neštastně vyřešený..

_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2013 18:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2007
Příspěvky: 1166
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Ja měl na bezturbovy 1.7 filtr od Greena a pružnosti motoru to hodně pomohlo :D Na ten palubí počítač bych moc nedal taky muže pěkně kecat :D Svíčky maji normalní zavit ale bude to dost zalehlý. Poklepání pomuže :good:

_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2013 08:04 
Offline
Člen VK

Registrován: prosinec 2012
Příspěvky: 219
Bydliště: Praha 4
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Quentin píše:
Chtěl sem se podívat na svíčky, ale nemohl sem je dostat ven. Nechtěl sem za to moc rvát, abych nestrhl závit. A tak se chci zeptat, na jakou stranu se maj svíčky povolovat? Po směru, nebo proti směru ručiček? Když to dělám protisměru, tak se ani nehnou. Neni tam třeba opačnej závit?
Díky Quentin


Závit opačný nebude. Při povolování určitě závit nestrhneš, spíše zlomíš svíčku - použij speciální klíč na svíčky, je to dlouhý trubkový klíč a má takovou gumovou vložku na vytahování utopených - zanořených svíček. Povolovací moment si prodluž případně nějakou pákou a hlavně - drž klíč stále kolmo, jinak svíčku zlomíš !
Závit sthneš nejsnáze, když nasazuješ novou svíčku, dáš ji křivě a utahuješ "na krev". Svíčka se MUSÍ zašroubovat rukou (a s tím klíčem to jde parádně) až co to jde, pak utáhnout klíčem a dotáhnout silou - nejlépe momentovým klíčem. Kuželová sedla (bez podložky) se dotahují opatrně kvůli deformaci hlavy. Použité svíčky se dotahují cca o 15 stupňů od dotažení rukou.
Někdy se radí povolovat při zahřátém motoru. Nasazovat nové ale vždy při studeném motoru, poud budeš přece jen nasazovat na teplý, tak utahovat jen lehce, jinak to pak za studena nepovolíš.

_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2013 08:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2013
Příspěvky: 36
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní
Tak palubni počítač mi nefunguje. Ukazuje jen teplotu, dojezd a stav paliva. Spotrebu meim tak, ze si pomoci gps meřim ujetou vzdalenost a dolejvam benzin z kanystru tehdy, kdyz motor zacne vynechavat. Pri macimalne uspirorny jizde se dostanu na 9-10 L.
Uspornou jizdou myslim jezdit do 2000 otacek a, brzdit motorem a mit zavreny svetla( kvuli odporu vzduchu). Kdyz jedu takhle s tatovou II octavii 1.6MPI, dostanu se na 5 litru. A to ma okta o 350 kg vyssi vahu. Zmerim spotrebu s novym filtrem. Snad bude mensi.

Vcera sem znovu ote rel CEMku a poradne ji prohlid. Jakmile sem si nasel dayavsheety k jednotlivejm integracum, vedel sen na cem jsem. Takze cemka je ted opravena, vsechno funguje tak jako predtim. Teda vlastne jeste lip. Ted se mi pro zarazeni zpatecky zapne sa m zadni sterac a ozsveci se mi zamecek u ridice.

Takze jedonou dosud neodstranenou vadou je nefunkcni tachometr a s nim spojeny polofunkcni palubni pc. Nevi neldo jak zjistim jestli mam spatnej samotnej budik, nebo jestli je chyba nekde v kabelech nebo v cidle rychlsti?
f
Stahovacka okynka funguje, ale ma znicenei ten konec, co taha za lanka. Ale to je jen mechanicka zavada. Hlavne ze tam jde proud.

Tak opet dekuji vsem za rarady.

Stahovacka okunka sice h


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2013 08:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 V8
Ahoj, jestli se bavíme o tomto autě: viewtopic.php?f=96&t=41042
tak je to moje (již hodně ex) bývalka. Koupil jsem ji tady na fóru od FTN a měl jsem ji s přítelkyní (ta tady Volvíka prodávala). Jestli chceš (a jestli je to opravdu toto auto), tak mám v excelu vedenou servisku, co se na autě od roku 2008 (kdy jsem auto koupil) dělalo. Bohužel od doby, kdy jsem auto měl jsi už třetí majitel (od přítelkyně auto koupil nějaký pán, pak Faust a pak ty). Při prodeji bylo kromě ukazatele rychlosti a stahování okýnka vše OK (zadní stěrač, rozsvícení zámku, když chytneš za kliku,...). Toto potvrzuje ve vlákně i Faust. Nechci tě z ničeho obviňovat, ale sám píšeš, že se nefunkčnost těchto věcí ukázala až po tvém propájení "Centrálního mozku lidstva". Vím, že elektřina je u těchto aut bolístka, ale když jsem měl auto já, tak bylo opravdu spolehlivé a nebyl s ničím žádný problém. Je pravda, že po nákupu se do auta nasypalo mraky peněz do údržby, ale fakt se to vyplatilo. Jestli se tedy bavíme o tomto autě, klidně se ptej. Budu moc rád, jestli se auto dostalo konečně k někomu, kdo se o mého miláška bude pěkně starat :good: .
Jinak co se týče stahovačky, tak je na 100% špatná součástka co je ve dveřích řidiče (přetrhlo se lanko). Ale když auto přítelkyně (jinak taky bývalka :) ) prodávala, tak bylo k tomu v podstatě ještě jedno auto na ND a byly tam tuším 3 stahovačky a určitě by jsi z toho měl jednu funkční postavit. Co se týče ukazatele rychlosti, tak jsem to s touto poruchou již koupil. Postupně jsem vyměňoval co šlo a poslední nevyměněná záležitost je budík v přístrojovce. Já jsem to už pak neřešil a jezdil na GPS (v té době nikdo 480 nevrakoval). Podle elektro-guru Standy při nákupu budíku pozor, protože je jich více druhů! Jinak (nevím jak), ale PC mi ukazovalo i dojezd a musím říct, že celkem přesně. Každopádně kdyby něco, ptej se. Uf, to jsem se rozepsal.. :)

_________________
je: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998, černá metal- eRko
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988, černá metal.-Volvík


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2013 10:27 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 1450
Bydliště: Louny
Vůz: V70T6 228kW B6304T2 AWD Four-C 2008 TF-8
ahoj, víceméně vše podstatné k tvým problémům bylo popsáno výše.
Já ti jen chci potvrdit, že spotřeba je opravdu špatně.
Mě žrala 480ka dlouhodobě kolem 8,5 l/100km.
Jezdila super, vytáhla i 200km/h
Jinak bacha na nějaký super svíčky, mnohem víc jely obyčejný Brisk s okruhovym jiskřištěm, předtim Brisk 3-elektrodové.
Filtr je dobrý kompromis textilní, ale varianta do filtrboxu, abys nemusel kuchat a clonit kužel na K&N -ko.
Výfuk vyměň, jsou levný, stejně jako díly do motoru, je to přecijen "jen" renault ;)
Hodně zdaru s štestí s 480kou.
Janek

_________________
←vůz zbytek zde →V70 T6 228kW Junior a 1100XX Blackbird 110kW a XC90 2.5T Tatík
R.I.P.: S60 2.4 01 a 480ES Paris edition 91 a Mini Cooper 1.3 87 Fireblade 900RR a A3 06 3.2Vr6 185kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2013 10:41 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2004
Příspěvky: 1032
Bydliště: Praha
Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
Mne tachometr také nejde, je tam asi nějaký studeňák v budíku, protože na začátku stačilo poklepat na přístrojovku a zase to naskočilo. Takže jezdím podle otáčkoměru, 1800ot/min je přesně hranice, kterou potřebuji - na 3. stupeň 40km/h, na 4. 50km/k, na 5. 70km/h. Na dálnici pak jezdím na to, co mi ukazuje navigace. :D
Teď na podzim se chystám budík vyndat a nechám to proletovat, snad to pomůže.

_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1992 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2013 17:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2007
Příspěvky: 1166
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Přistrojovka se musí celá rozdělat :) sundat ta zadní deska a po dalším rozdělání jde vyndat každej budík zvlášt tachometr otačkoměr PC.. A ty budíky mají takovy trny a nebo zasuvečky a tam je ten problém. Když někdo proletuje jen ty kontakty co jsou vidět zezadu na přistrojovce tak je to k ničemu musíš se podívat až do vnitřností :ROFL:

_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2013 19:33 
Offline

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 14
Bydliště: Praha
Moje stahovačka má vytržené lanko z toho plastu v jezdci, koupil jsem novou zde
http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=1929889&path[]=1929899&path[]=1930069&path[]=1931718&path[]=1940835

_________________
Ex Saab 900 turbo 8v 5 dv. ex Peugeot 205GTi ex Saab 900 SPG, ex Seat Leon 1,4 a ex Volvo 480 Turbo, nyní VW T3 multivan (1990) a Volvo V50 T5 AWD (2006)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 srp 2013 09:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2951
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... +o+aDhNVHv

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 srp 2013 12:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2013
Příspěvky: 36
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní
Mates:
Máš pravdu, je to tvoje exAuto. Takže řijáš, že chyba nemůže bet v kabelech, ale že je jen ve špatnym budíku? Tak potom b neměl bejt takvej problé ji najít a opravit. Počítám, že tam bude nějakej studenej soj, protože tranzistor nebo ty shiftregistry se asi samy nesálej, ale i ty se daj vyměnit. Nastestí tam jsou jednoduchý jednovrstvý plošný spoje. Tak dneska se na to kouknu, budík mi nešel rozebrat, protože někdo propájel ty nožový kontakty a proto se dvnitř d budíku nedostanu. Zkusim to odsát rozebrat a propájet. Případně ještě zusim funkci všech diod a tranzistorů, co tam budou. Elektronikou a počítačema se zabývám už od dětství.

A nemusíš mít strach, myslim, že je v dobrých rukou. Zatim na něm dělám ty jednodušší a levnější opravy. Pořádně sem ho umyl, naleštil, vyčistil interiér. Taky sem vyměnil několik prasklých žárovek v přístrojové desce, podlepil spoje na palubce oboustranou pskou a namazal paty dvaří a kufru, hrozně to vrzalo.
Dílů sem k autu dostal hromadu. Volvo blo naložený po střechu a ještě sem něco naložil do kufru oktavie. Ještě sem se ani nekoukal, co to am je všechno za díly. Vim že tam jsou 4x zadní světla, sedačka řidiče, 4x plecháče se zimníma pneu, spousta dílů do interéru, brzdovej válec a bedna od bananánů plná dílů elektriky a něakejch čerpadel a podobnejch věcí.

Pokud máš servisku, tak bych rád pokračoval v jejim vedení, můžeš mi jí poslat na pokornysimon@yahoo.com ?
Díky
QUENTIN


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 zář 2013 21:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2013
Příspěvky: 36
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní
Mám tu nějaké nové informace.
Opět sem se dal do zprovoznování tachometru. Celý budík sem vyndal, rozebral a propájel, také jsem propájel ten samostatný plošný spoj, který je přímo za rychloměrem a složil dohromady. Samozřejmě že tachometr dál nefungoval. Tak sem si řek, že na tachometr kašlu a že přijdu s jinym řešenim.
Při montáži vzduchového filtru jsem si všiml jednoho konektoru, který byl u levé poloosy a nebyl zapojený. Tak se koukám okolo, kam by tam mohl patřit a všim sem si, že z diferenciálu kouká další nezapojený komnektor. Tak jsem je do sebe zapojil a tachometr funguje, ted vim jak rychle jedu i za jakou spotřebu jedu. I když tu druhý bych sand radši nevěděl. Pokaždé když šlápnu na plyn, představuju si, jak se někde na blízkym východě raduje ropnej šejk.
Takže nikdo nevěděl čim by to mohlo bejt a nakonec to byl rozpojenej kabel. Ale čeho jsem si všim, že mi tachometr nepočítá ujetou vzdálenost. To se opraví jak?

Napadlo mě takové poměrně snadné zdůvodnění té vysoké spotřeby. Co když tam mam krátkou převodovku? Ve 100kmh mi to na 5. točí přesně 3000rpm. Neni to moc?
A ještě něco, jak zkontoluju, jestli mam zdravé ty "podltakové hadice" u sání?

Díky Quentin


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 zář 2013 17:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2013
Příspěvky: 36
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní
Tak filtr vyměnen a žádná změna se nestala, auto si při klidné poloměstské jízdě "na spotřebu" vezmě 10-11l.
Svíčky sem vyndal a je na nich patrné, že směs je moc bohatá. Jsou černé. Zvláštní je, že krajní dvě svíčky jsou méně černě, než ty dvě uvnitř.
Nenapadá někoho příčina?
Ta podtlaková hadice, co ráda praská je kde, případně jak zjistim to, zdali mi správně funguje lambda?
Ještě mě napdlo, nemůžu mít zaseklej automatickej sytič?

Díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 zář 2013 17:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3326
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 84kW MY2017
Quentin píše:
případně jak zjistim to, zdali mi správně funguje lambda?
Jakymkoliv nejlevnejsim multimetrem z obi, na konektoru lambdy...

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 84kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 zář 2013 18:05 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 8063
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Jestli to moc nežere právě proto, že je vybraný kat. Strýcovi tenkrát taky nějaký "mechanik" na BX-u katík vymlátil a spotřeba šla o litr nahoru. Navíc ten krásný plechový zvuk. :D

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
Ferrita


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.092s | 20 Queries | GZIP : Off ]