První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majiteli?

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#26 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

tak na odpojený labdě ma při motoru ohřátym na 60 stupnů jen 0.04V a když jí připojim na kabel a opět změřim, je na ní 0.2V. Tad tedka nevim, zdali to znamená že je lambda nefunkční, nebo je funkční a chyba je někde jinde.
_________________
360GL 1986-Olověná cihla

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#27 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od tomasss »

Quentin píše:tak na odpojený labdě ma při motoru ohřátym na 60 stupnů jen 0.04V a když jí připojim na kabel a opět změřim, je na ní 0.2V. Tad tedka nevim, zdali to znamená že je lambda nefunkční, nebo je funkční a chyba je někde jinde.
Nutno merit na neodpojeny lambde. Jak je videt na videu, napeti ma behat v rozmezi cca 0.2-0.8V. Pokud se nehybe a ukazuje stale 0.2V, je vadna.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#28 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

Tak vadná labda by odpovídala černejm svíčkám a velký spotřebě. Koukal sem, kolik stojí a 5 000kč je teda pěkná pálka... http://www.profidily.cz/nahradni-dily-volvo_480-e_32/lambda-sonda-719897.html
Snad by šla sehnat na nějakym vrakovišti za nižšší cenu.
_________________
360GL 1986-Olověná cihla

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#29 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

Ještě mě napadlo, že lambda je 3drátová. Jeden drát je proti zemi signál a ry další dva jsou výhřev. Třeba je špatný jen to vyhřívání a proto dává špatný data.
_________________
360GL 1986-Olověná cihla

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#30 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od tomasss »

Neni problem pouzit jakoukoliv jinou vyhrivanou a prekrimpovat konektor - treba >tuhle<. Nedoporucuju jiny vyrobce nez Bosch a NGK/NTK.
Vyhrivani neni problem zmerit - zmer si proud ktery proteka bilym dratem, melo by to byt v radu jednotek amper. Ale to se projevuje jinak, ne konstantni hodnotou nekde uprostred rozsahu.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#31 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

_________________
360GL 1986-Olověná cihla

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#32 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od tomasss »

Vyrobce QAP? Pro me za mne si tam dej co chces, moje auto to neni...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#33 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#34 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

tomasss píše:Vyrobce QAP? Pro me za mne si tam dej co chces, moje auto to neni...
.
Dobře, dám tam tu Lambdu BOSH, co si mi doporučil. http://www.automedik.cz/autodily.html?product=82868 Seš si teda jistej, že má správný rozměry závitu? Nerad bych vyhodil 800kč za nepopužitelnej díl.

Znova sem to měřil, vyhřívání funguje, odběr je okolo 2A. Na lambdě, když je odpojená je okolo 0.07V. Na kabelu co vede do lamdy je 0.5V a když lambdu zapojim, naměřim hodnotu 0.23V.
Ještě než to koupim, co když neni chyba v lambdě? Už vim, že mam bohatou směs, podle internetu má lamda dávat 0.5V při ideálnim poměru. Pokud je to chudý, má to stoupat nad 0.5 a při bahaté směsi naopak. Tak co když lambda správně ukazuje extrémně bohatou směs a jednotka to neumí přečíst?
Trochu tu úvahu rozvedu, jednotka ovládá vstřiky a určuje bohatost. Jednotka si na lambdě přečte, že je směs bohatá a tak umere benzínu, aby se to ochudilo. ALe tady je to bohatý dál. Chápal bych, kdybyb lambda dávla cca 0.8v. Jednotka by dostávala údaj o chudé směsi a furt by tam cpala benzín, aby jí obohatila.

Nějak mi to nesedí, tady dostává jednotka údaj, že je směs extrémně bohatá a nic nedělá.

Díky za vysvětlenou
_________________
360GL 1986-Olověná cihla

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#35 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od tomasss »

Zavit lambdy maji vsechny Volva v techle letech stejnej. Muzes pouzit tu moji nebo tu co daval raolsa, rozdil je v poctu vodicu. 3-dratova ma dva draty pro vyhrivani, jeden signalovej a spolecnou signalovou zem s autem ma pres vyfuk. To muze byt ale u starsiho auta problem kvuli korozi. Ja proto radsi davam vsude 4-dratovou, kde ten ctvrtej drat je samostatna signalova zem a da se nekam na kostru.
Co se tyce mereni. Klasicka lambda ma takovohle zavislost vystupniho napeti na obsahu zbytkovyho kysliku:
Obrázek
Jak je videt, spektrum kde reaguje je velmi uzky. Na odpojeny lambde proto nema smysl merit, protoze jednotka motoru nema informace o bohatosti smesi a tudiz se nejspis nachazi mimo rozsah - lamda bude ukazovat bud cca 0V nebo cca 1V.
Jedinej vysledek kterej je zajimavej je napeti pri zapojeny lambde. V tomhle rezimu, tzv. closed loop - uzavrenej cyklus, se jednotka na zaklade informaci z lambdy snazi udrzet pomer vzduch a paliva 14.7:1, coz je prave uprostred rozsahu lambda senzoru - 0.5V. Vzhledem k citlivosti lambdy to ale neni tak, ze by jednotka nastavila vzduch a palivo a bylo hotovo, ale je to neustaly balancovani okolo idealniho stavu. Proto vystup ze zdravy lambdy pripomina sinusovku, s periodou stovek milisekund a amplitudou temer 1V spicka-spicka.
Obrázek
A tedy zpet ke tvemu autu - pokud je motor ohraty a pripojena lambda ukazuje trvale 0.23V, tvrdim ze je vadna 8)
Naposledy upravil(a) tomasss dne 07 říj 2014 21:28, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#36 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

Hrozně moc děkuju za vyčerpávající odpověd. Ale je tu ještě něco, všichni víme, jak jsou na tom 480ky s elektroinstalací. Co si budem namlouvat, neni moc spolehlivá. Za předpokaldu, že je spojení mezi lambdou a jednotkou poškozené, najede jednotka na nějakou základní hodnotu, která by měla sloužit jen na dojetí do servisu. A v tomto režimu bude bohatost vlastně stále stejná, jednotka nebude nic regulovat a díky tomu bude i na lambdě konstantní napětí.
Snad tě touhle úvahou nenaštvu. Jen by mě zajímalo, zdali může být tato doměnka správná. Je mi jasný, že než bych rozebíral celý auto, a hledal chybnej spoj proto, abych moh učetřit pár kč. Tak radši koupim novou lambdu, svíčky a vyzkoušim. Budu kupovat tu lambdu BOSH za 650Kč. Jendak je čtyřdrátová a taky je o nezanedbatelnejc 1300kč levnější.
Díky
_________________
360GL 1986-Olověná cihla

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#37 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Urvanej »

Pokud si naměřil 12V na výhřevu po startu, tak neni důvod hledat chybu jinde v elektrice.
Ale pravda je, že mrtvá lambda může být taky důsledek a nikoliv příčina...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#38 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

Tak napětí na výhřevu jsem neměřil, ale proud tam jde, cca 2A. Takže mrtvý to snad nebude. Uvidíme.
_________________
360GL 1986-Olověná cihla

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#39 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od tomasss »

tomasss píše:Na odpojeny lambde proto nema smysl merit, protoze jednotka motoru nema informace o bohatosti smesi a tudiz se nejspis nachazi mimo rozsah - lambda bude ukazovat bud cca 0V nebo cca 1V.
Quentin píše:Za předpokaldu, že je spojení mezi lambdou a jednotkou poškozené....a v tomto režimu bude bohatost vlastně stále stejná, jednotka nebude nic regulovat a díky tomu bude i na lambdě konstantní napětí.
Odpojena lambda a prerusena signalova cesta ma stejnej vysledek. Takze pokud by lambda byla v poradku a byl prerusenej signalovej drat, lambda bude ukazovat bud cca 0V nebo cca 1V.
Vymen lambdu, podej reference, do ty doby neodpovidam na zadny dalsi "teoreticky" otazky 8)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#40 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

Jasně, lambdu vyměnim. A sory že sem tak ukecanej, ale znáš to, první pořádný auto a tak ho chci mít perfektní. :wink:
_________________
360GL 1986-Olověná cihla

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

#41 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od pavel.2 »

Quentin píše:Jasně, lambdu vyměnim. A sory že sem tak ukecanej, ale znáš to, první pořádný auto a tak ho chci mít perfektní. :wink:
Nějak jsem nezaregistroval jak je na tom snímání vzduchu, např u B230F vadná váha vzduchu zavinila brutálně bohatou směs.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#42 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

Tak váhu jsem měl vyndanou a když se podívám dovnitř, tak ty drátky nejsou přepálený nebo poškozený. Dále když váhu vzduchu odpojim, tak auto sotva nastartuje, ale chcípne jakmile se dotknu plynu. Takže výha by měla bejt funkční. ALe netušim, jak bych moh ověřit její správnou funkci.
_________________
360GL 1986-Olověná cihla

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#43 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

Ješte jedna informace, byl jsem upozornen, ze když jedu pod plynem a přařazuju, tak ze mi pri puštění plynu jde černej kouř z výfuku. Nevim jestli to k něčemu je, ale radši to sem napíšu.
_________________
360GL 1986-Olověná cihla

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#44 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

Tady je video z měření lambdy, neni uplně mrtvá, je patrné, že se hodnoty mění když je směs bohatší a naopak.
_________________
360GL 1986-Olověná cihla

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#45 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Sergej »

Quentin píše:Jeste jedna informace, byl sem upozornen, ze kduz jedu pod plynem a radim, tak ze mi pri prerazovani jde cernej kouř z vyfuku. Nevim jestlito k necemu je, ale radsi to sem napisu.
Bohata zmes :)
Kazdopadne odmeraj napatie na vahe vzduchu a porovnaj so zdravym autom.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#46 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

Sergej. Lambda neni vevnitř spálená, ten drátek, co je uvnitř není přetrženej. Ale možná tam bude taky nějaká porucha. Nevíš kde seženu hodnoty pro zdravou lambdu?
_________________
360GL 1986-Olověná cihla

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 226
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: XC70 MY2004, D5 120kW, AUT

#47 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Cesinek »

Jak jsem to zkoumal já, tak lambdu musíš měřit zapojenou, jen stáhnout tu gumu ale konektor nechat spojený. Po zahřátí by lambda měla cca 1x za vteřinu oscilovat mezi tuším 0,2 a 0,8V, pokud je stabilně 0,8, je směs bohatá z jiné příčiny, pokud dává 0,3-0,7V, tak je už líná a je před smrtí, pokud je na ní fixní hodnota tak je po smrti.

Ty čísla by měly sedět, ale na stopro to nevím, dávám to z hlavy. Pokud vládneš angličtinou, doporučuju forum na volvo-480-europe.org, je to celkem dobrá studnice moudrosti :D
_________________
JE: Volvo XC70, D5 120kW, automat - Summum, Volvo V50 1,6D manual - holátko
Bylo: Volvo V40 Sport, 1.9 TD 85 kW, r.v. 2001, motor D4192 T3 (dovoz z DE) (R.I.P.)
Volvo 480ES, 1,7i, r.v. 1987, motor B18F

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#48 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Urvanej »

Mě spíš zaujalo, jak po vytažení káblu na tom válci se mnoho nezmění. Neni ten válec mrtvej? Kompresi znáš?
Lambda zdá se trochu reaguje, ale furt hlásí chudou směs i když lítaji saze z výfuku. Já bych změřil komprézi (má-li cenu sypat do motoru) a následně lambdu vyměnil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: 480ES 1998 1.7 75Kw-bermudský trojúhelní

#49 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Quentin »

Na tom videu to neni patrný, ale když válec vypojím, tak začne motor jít nepravidelně,vynechávat a vibrovat. Válce fungujou všechny. Komprsi nemam jak změřit, jedininý co vim je to, že když vyndám svíčku, ucpu díru na svíčku prstem a startuju, tak mi to prst odfoukne.
To jak píšeš, že se to nemění jsem mslel prvně, při sundáí válce se napětí na lambdě změní, poklesně, ale jen o malej kus.
Koupim novou lambdu a uvidim. Snad se to zlepší.
_________________
360GL 1986-Olověná cihla

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#50 První dny s Volvem 480 Pomůže někdo (ne)štastnému majite

Příspěvek od Urvanej »

No mě se právě zdálo, že ta změna po odpojení toho krajního válce je opravdu minimální.
Chyběl mi tam jinak vyzkoušenej chudej doběh, tzn vytočit motor a nechat spadnout na volnoběh. V takových podmínkách by měla lambda zalehnout na 0V, ale ta tvoje nepřelezla vůbec 0.4, což je špatně, ale ten chudej běh si na videu neměl.
Pokud si takovejhle kutil, tak by sis mohl pořídit kompresiometr, těch 300Kč ti díru do kapcy neudělá a celkem to dost prozradí o stavu motoru.
EDIT: chudá směs je 0V, bohatá 1V, nikoliv obráceně, opraveno.
Naposledy upravil(a) Urvanej dne 02 dub 2014 17:48, celkem upraveno 1 x.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „300 / 400“