Automatická převodovka Variomatic (CVT)
- Autor
- Zpráva
#1 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Dobrý den. Zajímám se o automatické převodovky. V současné době jsem se dočetl k automatické plynulé převodovce Variomatic. Tento systém mě natolik zaujal že o autě; VOLVO 340 1.4 CVT možná začnu do budoucna uvažovat. Tato převodovka je určitě jednodušší z důvodu údržby a spolehlivosti než klasické hydrodynamické či dvojspojkové automaty. Píšu zde z důvodu mnoha otázek. Na internetu jsem toho moc nenašel a pokud ano tak v cizím jazyce a po přeložení přes "kamaráda Googla" to nedává moc smysl. Proto budu rád zda mi na ně odpovíte.
- Jak vlastně probíhá jízda s touto převodovkou? Po přidání plynu se auto rozjede a poté plynule zvyšuje rychlost? Např. Jedu 60 km/h, uberu plyn a otáčky motoru klesnou na menší nebo otáčky stále drží a klesají se spomalováním automobilu?
- Jaká je spolehlivost či poruchovost tohoto druhu převodovky?
- Jak často se mění spojky a klínové řemeny?
- Mohu při ostrých startech z místa spálit odstředivé spojky?
- V textech které jsem si překládal z Anglických a Holandských webových stránek, jsem se dočetl že při zařazeném režimu "P" (parking) a nastartovaném motoru se nesmí přidávat plyn? (mluvím o Volvu 340) Moc jsem to nepochopil, "některé překlady jsou nedostatečné"!
- V kterých místech převodovky je umístěna západka Parkovací uzávěrky? Prohlížel jsem mnoho schémat a fotek ale tohle jsem nenašel??
- Má volič této převodovky i nějakou elektromagnetickou blokaci jak u dnešních automatů? Př.: Bez sešlápnutého pedálu brzdy nepřesunu volič z P do R nebo z N do R?
a konečně poslední otázka..
- V příloze na obrázku je za voličem automatu na středovém tunelu tlačítko, k čemu slouží?
Předem díky za odpovědi ...
- Jak vlastně probíhá jízda s touto převodovkou? Po přidání plynu se auto rozjede a poté plynule zvyšuje rychlost? Např. Jedu 60 km/h, uberu plyn a otáčky motoru klesnou na menší nebo otáčky stále drží a klesají se spomalováním automobilu?
- Jaká je spolehlivost či poruchovost tohoto druhu převodovky?
- Jak často se mění spojky a klínové řemeny?
- Mohu při ostrých startech z místa spálit odstředivé spojky?
- V textech které jsem si překládal z Anglických a Holandských webových stránek, jsem se dočetl že při zařazeném režimu "P" (parking) a nastartovaném motoru se nesmí přidávat plyn? (mluvím o Volvu 340) Moc jsem to nepochopil, "některé překlady jsou nedostatečné"!
- V kterých místech převodovky je umístěna západka Parkovací uzávěrky? Prohlížel jsem mnoho schémat a fotek ale tohle jsem nenašel??
- Má volič této převodovky i nějakou elektromagnetickou blokaci jak u dnešních automatů? Př.: Bez sešlápnutého pedálu brzdy nepřesunu volič z P do R nebo z N do R?
a konečně poslední otázka..
- V příloze na obrázku je za voličem automatu na středovém tunelu tlačítko, k čemu slouží?
Předem díky za odpovědi ...
#2 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Hrozně nerad bych Tě sklamal. Ovšem obávam se, že takové auto už opravdu neseženeš.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 733
- Registrován: 15 roků
- Vůz: modrá V70R II 300koní
- Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
- Kontaktovat uživatele:
#3 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
V německu jich na prodej pár je
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#4 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Ještě se montovali do nějakýho dafa neo tak nějak se ten osobášek jmenoval. Drží sv. rekord v rychlosti na zpátečku
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#5 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
No, pokud já vím, je to v podstatě prachobyčejný variátor. O jeho spolehlivosti bych dost pochyboval. Je to naprostá raritka. Ale jsou to jenom moje osobní a ničím nepodložený názory. V každém případě mě tohle vyloženě zajímá, takže čekám až napíšou něco zkušení trojkaři-dafaři
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#6 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Neboli Volvo 66Urvanej píše:Ještě se montovali do nějakýho dafa neo tak nějak se ten osobášek jmenoval. Drží sv. rekord v rychlosti na zpátečku
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1488
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 264 a S80
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
#8 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
přesně tak. Volvo 66 koupila automobilka od holandského výrobce DAF a tím začala v roce 76 éra volva vyráběného v Nizozemí. Variomatic údajně funguje jako jdyž jedeš trolejbusem. zařadíš D a jedeš. stejně rychle dopředu či dozadu. Nikdy jsem s tím nejel, ale DAF/ volvo 66 má moje sympatie, protože je to exot, co (skoro) nikdo nemá. tedy předpokládám, že čím rychleji jedeš, tím se otáčky vyšují a naopak. jiné řazení tam snad není. je to na tom videu. Podrobnosti k technice zase někdo povolanější.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#9 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Mělo by to fungovat jako skutr, nikoliv trolejbus.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#10 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Ono je to nakonec jeden styl. Je to prostě variátor. Mění se převod tak jak u každé převodovky, jen bezestupňovitě - plynule, neznatelně. Větší rychlost-menší Mk. Nic složitýho v tom není. Ale obávám se, že pokud by to byl hit v automobilovém průmyslu, neobtěžovalo by se BMW nebo třeba i VW s nějakou dvojskpokovou složitou osmirychlostní automatikou ten klíňák bude trpět jako kráááva. Myslím, že audi měla vyvinutý nějaký variátor, kde klíňák nahradil nějaký jakoby článkový řetěz. Pevnost a opotřebení šlo nahoru samozřejmě. Ale pokud se nepletu, i tak to sto tisíc nedalo...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#11 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Celej variomatic funguje podtlakove. Cili je tu klasická spojka jak u manuelni prevodovky ovládaná podtlakem. Zadek je řízenej taky podtlakem. Čili proto nemůžeš při péčku přidávat plyn,on by se ten podtlak mohl zbláznit a poslat ti výkon na zamknutej variomatik. Všechno ostatní je taky podtlakem. V závislosti na zátěži motoru se ti mění podtlak v sání,což určuje převood řemenů variatoru. Je tu něco jako řídící jednotka,ve který jsou solenoidy-ty ovládají podtlaky pro zvolenou rychlost P R N D.
A pak je to uplne jednoduchý. Dopředu i dozadu to jede stejně rychle. Uzasny je to,že když to zašlápneš,držíš otáčky u redlinu,a auto zrychluje,dokud má na to sílu... Onen vypínač je něco jako vinter mode-proste to posunuje převod rychleji a jinak... No,je to zmatený. Pokud chceš lepší info,zavolej...
A pak je to uplne jednoduchý. Dopředu i dozadu to jede stejně rychle. Uzasny je to,že když to zašlápneš,držíš otáčky u redlinu,a auto zrychluje,dokud má na to sílu... Onen vypínač je něco jako vinter mode-proste to posunuje převod rychleji a jinak... No,je to zmatený. Pokud chceš lepší info,zavolej...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#12 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Na druhou stranu, co by sis vybral - jednou za sto tisic vymenit remen, nebo jednou za tristatisic vymenit prevodovku?mr1 píše:Ale pokud se nepletu, i tak to sto tisíc nedalo...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#13 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
muj variomatic mel najeto 137 000 a porad fungoval. Tehda ale letel. Me se to nelibilo....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
#14 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Ale jo, to je pravda. Já k tomu ale pořád nemám nějak důvěru. Navíc předpokládám, že ten audi řetěz bude stát ranec. A hlavně - myslím že to snad ani nedotáhli do série.tomasss píše:Na druhou stranu, co by sis vybral - jednou za sto tisic vymenit remen, nebo jednou za tristatisic vymenit prevodovku?mr1 píše:Ale pokud se nepletu, i tak to sto tisíc nedalo...
No, pokud to u toho DAFo-Volva vydrží, tak nechápu že se to nevyvíjelo dál...
Pro ekonomiku provozu nelze nic lepšího vymyslet.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#15 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Dávalo se to i do 4xx, ale je to snad ještě větší exotika než v trojce...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
#16 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Díky všem za odpovědi.
Podle mě tato převodovka není k zahození, jen je trochu zastaralá. Možná by to byl v dnešní době trhák. Já jsem měl skůtra a tam byla plynulá CVT převodovka, líbilo se mi to! Dnes mám Babettu 210.100 s dvourychlostním automatem a jsem spokojen. Dnešní automaty jsou velmi vymakané ale když se na nich něco "posere" tak to stojí tísíce korun a největší problém je ten že současné automaty si ledakdo doma nespraví, musí k tomu být nářadí, diagnostika a hlavně kanál nebo zvedák. Pokud se pokazí nějaký element v olejové vaně, budiž, ve většině případech se to dá vymontovat bez demontáže převodovky. Ale takové lamelové spojky, planetové soukolí nebo dokonce hydrodynamický měnič momentu, to opravit bez demontování převodovky nelze. U Variomatiku si to dokáže dobrý kutil a "člověk" který alespoň ví která páka, opravit doma v garáži. A určitě bych raději měnil každých 100 000 km řemeny než demontovat převodovku a celou rozpůlit abych př. cca po 200-250000 km měnil článkový pás. Plynulá převodovka u Audi, zvaná Multitronic, se normálně dodávala k určitým vozům. (video: https://www.youtube.com/watch?v=f1sPaYyx8Z8 ). Vrátím se k té spojce. Na netu jsem našel fotky rozebraného motoru a variomatiku z DAFa Daffodil deLuxe (typ 303). Na fotkách je spojka odstředivá, jak u skůtrů či mopedů. "Fotka je v příloze" Více fotek zde: http://www.siteje.com/dafalbums/us30deel1.html. Říkal jsem si stále než jsem našel ty fotky, jaká tam může být spojka, až jsem to našel. U mě ze všech převodovek v současnosti vede VARIOMATIC. Samozřejmě nevím jak se s tím jede ale myslím že dobře, což jsem obkoukal z videí. Veliká výhoda je ta že Variomatic nemá tolik elektroniky jak dnešní automaty, a nemá měnič momentu, který má skluz a několika % ztráty.
STARÉ SPOJKY:
NOVÉ SPOJKY:
NAMONTOVANÉ SPOJKY NA SETRVAČNÍKU:
zdroj fotek: http://www.siteje.com/dafalbums/us30.html
Podle mě tato převodovka není k zahození, jen je trochu zastaralá. Možná by to byl v dnešní době trhák. Já jsem měl skůtra a tam byla plynulá CVT převodovka, líbilo se mi to! Dnes mám Babettu 210.100 s dvourychlostním automatem a jsem spokojen. Dnešní automaty jsou velmi vymakané ale když se na nich něco "posere" tak to stojí tísíce korun a největší problém je ten že současné automaty si ledakdo doma nespraví, musí k tomu být nářadí, diagnostika a hlavně kanál nebo zvedák. Pokud se pokazí nějaký element v olejové vaně, budiž, ve většině případech se to dá vymontovat bez demontáže převodovky. Ale takové lamelové spojky, planetové soukolí nebo dokonce hydrodynamický měnič momentu, to opravit bez demontování převodovky nelze. U Variomatiku si to dokáže dobrý kutil a "člověk" který alespoň ví která páka, opravit doma v garáži. A určitě bych raději měnil každých 100 000 km řemeny než demontovat převodovku a celou rozpůlit abych př. cca po 200-250000 km měnil článkový pás. Plynulá převodovka u Audi, zvaná Multitronic, se normálně dodávala k určitým vozům. (video: https://www.youtube.com/watch?v=f1sPaYyx8Z8 ). Vrátím se k té spojce. Na netu jsem našel fotky rozebraného motoru a variomatiku z DAFa Daffodil deLuxe (typ 303). Na fotkách je spojka odstředivá, jak u skůtrů či mopedů. "Fotka je v příloze" Více fotek zde: http://www.siteje.com/dafalbums/us30deel1.html. Říkal jsem si stále než jsem našel ty fotky, jaká tam může být spojka, až jsem to našel. U mě ze všech převodovek v současnosti vede VARIOMATIC. Samozřejmě nevím jak se s tím jede ale myslím že dobře, což jsem obkoukal z videí. Veliká výhoda je ta že Variomatic nemá tolik elektroniky jak dnešní automaty, a nemá měnič momentu, který má skluz a několika % ztráty.
STARÉ SPOJKY:
NOVÉ SPOJKY:
NAMONTOVANÉ SPOJKY NA SETRVAČNÍKU:
zdroj fotek: http://www.siteje.com/dafalbums/us30.html
#17 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Jéžiš no vidíš Dyť chlape Ty o tom nakonec víš úplně nejvíc dobrá práce!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 733
- Registrován: 15 roků
- Vůz: modrá V70R II 300koní
- Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
- Kontaktovat uživatele:
#18 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Variátor ve svých některých modelech používá například Nissan, co si pamatuju na recenze, tak variátor spíš kritizovali za jeho funkci.
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
#19 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
No tak vono to tak chodí. Ájdeja dobrá, ale nějak né a né se to dotáhnout. Například mě nepřestane uchvacovat genialita rotačního spalovacího motoru (wankelu), a taky není nějak zájem na tom makat.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#20 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Tam je problém jinde. Jde o mechaniku toho systému, kde těsníš velký tlaky malou plochou a to prostě nemůže vydržet...mr1 píše:No tak vono to tak chodí. Ájdeja dobrá, ale nějak né a né se to dotáhnout. Například mě nepřestane uchvacovat genialita rotačního spalovacího motoru (wankelu), a taky není nějak zájem na tom makat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#21 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Já vím jak to je (jsem konstruktér, tak se v tom tak trochu vyznám )
jenom mě mrzí, že to už nikdo nezkouší dál. Bez vývoje se to potopí. A to je škoda. Za celou historii auto-motorizmu je to v podstatě nejpřevratnější myšlenka. Dokážete si vůbec představit, jaký to jsou šupy, a neuvěřitelný ztráty, když se má třeba na mašině ve 12tisících otáčkách píst zastavit a jít na druhou stranu to je docela nepředstavitelný...
jenom mě mrzí, že to už nikdo nezkouší dál. Bez vývoje se to potopí. A to je škoda. Za celou historii auto-motorizmu je to v podstatě nejpřevratnější myšlenka. Dokážete si vůbec představit, jaký to jsou šupy, a neuvěřitelný ztráty, když se má třeba na mašině ve 12tisících otáčkách píst zastavit a jít na druhou stranu to je docela nepředstavitelný...
#22 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Podle mě je CVT Převodovka dobrý systém. Když jsme se ve škole učili o CVT převodovkách, tak nám učitel na úvod řekl: "Tyto převodovky mají několik pozitiv ale móóóóóóóc negativ"! Do detailu jsme je ani moc neprobírali, oproti Hydrodynamickým planetovým automatům. Z toho důvodu mě nadchl systém Variomatic, ale mrzí mě že na internetu se nedají např. v .pdf souborech stáhnout nějaké informace, popisy nebo servisní pokyny. Variátor se dá dobře využít v kopcích; normální automat by při ztrátě výkonu podřadil ale variátor umí svůj princip uplatnit dokonale, to se mi líbilo u mého skůtru. Stále mě zaráží ta spojka, výše dotyčný "Sarkasmic" píše že spojka je ovládáná podtlakem, což mě zaráží že by to postupem času změnili? Určitě je spolehlivější spojka odstředivá než ovládaná podtlakem...
Nedivte se že to stále rozebírám, ale jsem blázen do automatů! A Variomatic mě totálně oslovil. Jediné co nenávidím jsou Robotizované převodovky (Easytronic, Dualogic, BMP6, ...)
Pár videí co jsem našel:
Nedivte se že to stále rozebírám, ale jsem blázen do automatů! A Variomatic mě totálně oslovil. Jediné co nenávidím jsou Robotizované převodovky (Easytronic, Dualogic, BMP6, ...)
Pár videí co jsem našel:
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#23 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Určitě je podtlakem viz.
Spoustu info nalezneš zde: http://www.volvo300club.nl/berichten.php?content=Variomatic%20uitleg&menu=techniek
Spoustu info nalezneš zde: http://www.volvo300club.nl/berichten.php?content=Variomatic%20uitleg&menu=techniek
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
#24 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Našel jsem fotku demontovaného mtoru, asi 1.4 z Volva 340, a zadíval jsem se na kulatou věc, hned vedle spojky?
Zdroj: http://www.flickr.com/photos/19864651@N00/page74/
Zdroj: http://www.flickr.com/photos/19864651@N00/page74/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#25 Automatická převodovka Variomatic (CVT)
Tuna máš na prodej servisní manuál:
http://www.ebay.com/itm/1993-1994-Volvo-440-460-CVT-Continuously-Variable-Transmission-Service-Manual-/250959848557
http://www.ebay.com/itm/1993-1994-Volvo-440-460-CVT-Continuously-Variable-Transmission-Service-Manual-/250959848557
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 10 Odpovědi
- 1191 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 24 Odpovědi
- 1021 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ekky
-
- 12 Odpovědi
- 924 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 7 Odpovědi
- 4075 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od much44
-
- 35 Odpovědi
- 3674 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko