Právě je 16 led 2018 08:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 21:07 
Offline

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 6
Dobrý den. Zajímám se o automatické převodovky. V současné době jsem se dočetl k automatické plynulé převodovce Variomatic. Tento systém mě natolik zaujal že o autě; VOLVO 340 1.4 CVT možná začnu do budoucna uvažovat. :) Tato převodovka je určitě jednodušší z důvodu údržby a spolehlivosti než klasické hydrodynamické či dvojspojkové automaty. :x Píšu zde z důvodu mnoha otázek. Na internetu jsem toho moc nenašel a pokud ano tak v cizím jazyce a po přeložení přes "kamaráda Googla" to nedává moc smysl. Proto budu rád zda mi na ně odpovíte. :good:

- Jak vlastně probíhá jízda s touto převodovkou? Po přidání plynu se auto rozjede a poté plynule zvyšuje rychlost? Např. Jedu 60 km/h, uberu plyn a otáčky motoru klesnou na menší nebo otáčky stále drží a klesají se spomalováním automobilu?
- Jaká je spolehlivost či poruchovost tohoto druhu převodovky?
- Jak často se mění spojky a klínové řemeny?
- Mohu při ostrých startech z místa spálit odstředivé spojky?
- V textech které jsem si překládal z Anglických a Holandských webových stránek, jsem se dočetl že při zařazeném režimu "P" (parking) a nastartovaném motoru se nesmí přidávat plyn? (mluvím o Volvu 340) Moc jsem to nepochopil, "některé překlady jsou nedostatečné"! :cry:
- V kterých místech převodovky je umístěna západka Parkovací uzávěrky? Prohlížel jsem mnoho schémat a fotek ale tohle jsem nenašel??
- Má volič této převodovky i nějakou elektromagnetickou blokaci jak u dnešních automatů? Př.: Bez sešlápnutého pedálu brzdy nepřesunu volič z P do R nebo z N do R?
a konečně poslední otázka.. :D
- V příloze na obrázku je za voličem automatu na středovém tunelu tlačítko, k čemu slouží?

Předem díky za odpovědi ... :good:

Příloha:
tlacitko_variomatic [320x200].png
tlacitko_variomatic [320x200].png [ 38.39 KiB | Zobrazeno 3706 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 21:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 3951
Bydliště: Rudice/BK
Hrozně nerad bych Tě sklamal. Ovšem obávam se, že takové auto už opravdu neseženeš.

_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 21:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2009
Příspěvky: 1112
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Vůz: modrá V70R II 300koní
V německu jich na prodej pár je :wink:

_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 21:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13056
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Ještě se montovali do nějakýho dafa neo tak nějak se ten osobášek jmenoval. Drží sv. rekord v rychlosti na zpátečku :-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 21:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 3951
Bydliště: Rudice/BK
No, pokud já vím, je to v podstatě prachobyčejný variátor. O jeho spolehlivosti bych dost pochyboval. Je to naprostá raritka. Ale jsou to jenom moje osobní a ničím nepodložený názory. V každém případě mě tohle vyloženě zajímá, takže čekám až napíšou něco zkušení trojkaři-dafaři :lol:

_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 22:01 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: září 2003
Příspěvky: 8878
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Urvanej píše:
Ještě se montovali do nějakýho dafa neo tak nějak se ten osobášek jmenoval. Drží sv. rekord v rychlosti na zpátečku :-)
Neboli Volvo 66

_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 22:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 3951
Bydliště: Rudice/BK

_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 22:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2006
Příspěvky: 2226
Bydliště: Ždánice
Bydliště: Ždánice
Vůz: Volvo 262C a 264 a 265 a S80
přesně tak. Volvo 66 koupila automobilka od holandského výrobce DAF a tím začala v roce 76 éra volva vyráběného v Nizozemí. Variomatic údajně funguje jako jdyž jedeš trolejbusem. zařadíš D a jedeš. stejně rychle dopředu či dozadu. Nikdy jsem s tím nejel, ale DAF/ volvo 66 má moje sympatie, protože je to exot, co (skoro) nikdo nemá. tedy předpokládám, že čím rychleji jedeš, tím se otáčky vyšují a naopak. jiné řazení tam snad není. je to na tom videu. Podrobnosti k technice zase někdo povolanější.

_________________
262C - 1979, B27E, 264GLE - 1980, B27E / S80 - 2006, 3,2 benzín / 265 - 1979, B27E
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 22:29 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13056
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Mělo by to fungovat jako skutr, nikoliv trolejbus.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 22:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 3951
Bydliště: Rudice/BK
Ono je to nakonec jeden styl. Je to prostě variátor. Mění se převod tak jak u každé převodovky, jen bezestupňovitě - plynule, neznatelně. Větší rychlost-menší Mk. Nic složitýho v tom není. Ale obávám se, že pokud by to byl hit v automobilovém průmyslu, neobtěžovalo by se BMW nebo třeba i VW s nějakou dvojskpokovou složitou osmirychlostní automatikou :) ten klíňák bude trpět jako kráááva. Myslím, že audi měla vyvinutý nějaký variátor, kde klíňák nahradil nějaký jakoby článkový řetěz. Pevnost a opotřebení šlo nahoru samozřejmě. Ale pokud se nepletu, i tak to sto tisíc nedalo...

_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 22:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2951
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
Celej variomatic funguje podtlakove. Cili je tu klasická spojka jak u manuelni prevodovky ovládaná podtlakem. Zadek je řízenej taky podtlakem. Čili proto nemůžeš při péčku přidávat plyn,on by se ten podtlak mohl zbláznit a poslat ti výkon na zamknutej variomatik. Všechno ostatní je taky podtlakem. V závislosti na zátěži motoru se ti mění podtlak v sání,což určuje převood řemenů variatoru. Je tu něco jako řídící jednotka,ve který jsou solenoidy-ty ovládají podtlaky pro zvolenou rychlost P R N D.
A pak je to uplne jednoduchý. Dopředu i dozadu to jede stejně rychle. Uzasny je to,že když to zašlápneš,držíš otáčky u redlinu,a auto zrychluje,dokud má na to sílu... :D Onen vypínač je něco jako vinter mode-proste to posunuje převod rychleji a jinak... No,je to zmatený. Pokud chceš lepší info,zavolej...

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 22:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3328
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
mr1 píše:
Ale pokud se nepletu, i tak to sto tisíc nedalo...
Na druhou stranu, co by sis vybral - jednou za sto tisic vymenit remen, nebo jednou za tristatisic vymenit prevodovku? :)

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 22:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2951
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
muj variomatic mel najeto 137 000 a porad fungoval. Tehda ale letel. Me se to nelibilo....

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2012 22:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 3951
Bydliště: Rudice/BK
tomasss píše:
mr1 píše:
Ale pokud se nepletu, i tak to sto tisíc nedalo...
Na druhou stranu, co by sis vybral - jednou za sto tisic vymenit remen, nebo jednou za tristatisic vymenit prevodovku? :)


Ale jo, to je pravda. Já k tomu ale pořád nemám nějak důvěru. Navíc předpokládám, že ten audi řetěz bude stát ranec. A hlavně - myslím že to snad ani nedotáhli do série.

No, pokud to u toho DAFo-Volva vydrží, tak nechápu že se to nevyvíjelo dál...
Pro ekonomiku provozu nelze nic lepšího vymyslet.

_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2012 02:30 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2006
Příspěvky: 1804
Bydliště: Praha 3
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Dávalo se to i do 4xx, ale je to snad ještě větší exotika než v trojce...

_________________
V70 B5254T AW50 98'
745 D24T M46+OD 90'


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2012 20:28 
Offline

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 6
Díky všem za odpovědi. :Bravo:

Podle mě tato převodovka není k zahození, jen je trochu zastaralá. Možná by to byl v dnešní době trhák. Já jsem měl skůtra a tam byla plynulá CVT převodovka, líbilo se mi to! :good: Dnes mám Babettu 210.100 s dvourychlostním automatem a jsem spokojen. Dnešní automaty jsou velmi vymakané ale když se na nich něco "posere" tak to stojí tísíce korun a největší problém je ten že současné automaty si ledakdo doma nespraví, musí k tomu být nářadí, diagnostika a hlavně kanál nebo zvedák. Pokud se pokazí nějaký element v olejové vaně, budiž, ve většině případech se to dá vymontovat bez demontáže převodovky. Ale takové lamelové spojky, planetové soukolí nebo dokonce hydrodynamický měnič momentu, to opravit bez demontování převodovky nelze. :cry: U Variomatiku si to dokáže dobrý kutil a "člověk" který alespoň ví která páka, opravit doma v garáži. A určitě bych raději měnil každých 100 000 km řemeny než demontovat převodovku a celou rozpůlit abych př. cca po 200-250000 km měnil článkový pás. Plynulá převodovka u Audi, zvaná Multitronic, se normálně dodávala k určitým vozům. (video: http://www.youtube.com/watch?v=f1sPaYyx8Z8 ). Vrátím se k té spojce. Na netu jsem našel fotky rozebraného motoru a variomatiku z DAFa Daffodil deLuxe (typ 303). Na fotkách je spojka odstředivá, jak u skůtrů či mopedů. "Fotka je v příloze" Více fotek zde: http://www.siteje.com/dafalbums/us30deel1.html. Říkal jsem si stále než jsem našel ty fotky, jaká tam může být spojka, až jsem to našel. U mě ze všech převodovek v současnosti vede VARIOMATIC. :good: Samozřejmě nevím jak se s tím jede ale myslím že dobře, což jsem obkoukal z videí. Veliká výhoda je ta že Variomatic nemá tolik elektroniky jak dnešní automaty, a nemá měnič momentu, který má skluz a několika % ztráty.

STARÉ SPOJKY:
Obrázek

NOVÉ SPOJKY:
Obrázek

NAMONTOVANÉ SPOJKY NA SETRVAČNÍKU:
Obrázek

zdroj fotek: http://www.siteje.com/dafalbums/us30.html


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2012 20:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 3951
Bydliště: Rudice/BK
Jéžiš no vidíš :shock: Dyť chlape Ty o tom nakonec víš úplně nejvíc :good: dobrá práce!

_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2012 20:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2009
Příspěvky: 1112
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Vůz: modrá V70R II 300koní
Variátor ve svých některých modelech používá například Nissan, co si pamatuju na recenze, tak variátor spíš kritizovali za jeho funkci.

_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2012 20:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 3951
Bydliště: Rudice/BK
No tak vono to tak chodí. Ájdeja dobrá, ale nějak né a né se to dotáhnout. Například mě nepřestane uchvacovat genialita rotačního spalovacího motoru (wankelu), a taky není nějak zájem na tom makat.

_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2012 21:02 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13056
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
mr1 píše:
No tak vono to tak chodí. Ájdeja dobrá, ale nějak né a né se to dotáhnout. Například mě nepřestane uchvacovat genialita rotačního spalovacího motoru (wankelu), a taky není nějak zájem na tom makat.

Tam je problém jinde. Jde o mechaniku toho systému, kde těsníš velký tlaky malou plochou a to prostě nemůže vydržet...

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2012 21:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 3951
Bydliště: Rudice/BK
Já vím jak to je (jsem konstruktér, tak se v tom tak trochu vyznám :))
jenom mě mrzí, že to už nikdo nezkouší dál. Bez vývoje se to potopí. A to je škoda. Za celou historii auto-motorizmu je to v podstatě nejpřevratnější myšlenka. Dokážete si vůbec představit, jaký to jsou šupy, a neuvěřitelný ztráty, když se má třeba na mašině ve 12tisících otáčkách píst zastavit a jít na druhou stranu :%) to je docela nepředstavitelný...

_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2012 21:26 
Offline

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 6
Podle mě je CVT Převodovka dobrý systém. :good: Když jsme se ve škole učili o CVT převodovkách, tak nám učitel na úvod řekl: "Tyto převodovky mají několik pozitiv ale móóóóóóóc negativ"! Do detailu jsme je ani moc neprobírali, oproti Hydrodynamickým planetovým automatům. Z toho důvodu mě nadchl systém Variomatic, ale mrzí mě že na internetu se nedají např. v .pdf souborech stáhnout nějaké informace, popisy nebo servisní pokyny. :oops: Variátor se dá dobře využít v kopcích; normální automat by při ztrátě výkonu podřadil ale variátor umí svůj princip uplatnit dokonale, to se mi líbilo u mého skůtru. Stále mě zaráží ta spojka, výše dotyčný "Sarkasmic" píše že spojka je ovládáná podtlakem, což mě zaráží že by to postupem času změnili? :shock: Určitě je spolehlivější spojka odstředivá než ovládaná podtlakem...
Nedivte se že to stále rozebírám, ale jsem blázen do automatů! A Variomatic mě totálně oslovil. Jediné co nenávidím jsou Robotizované převodovky (Easytronic, Dualogic, BMP6, ...) :evil:

Pár videí co jsem našel:






Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2012 21:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2006
Příspěvky: 3214
Bydliště: Tábor
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Určitě je podtlakem viz.


Spoustu info nalezneš zde: http://www.volvo300club.nl/berichten.ph ... u=techniek

_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2012 21:45 
Offline

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 6
Našel jsem fotku demontovaného mtoru, asi 1.4 z Volva 340, a zadíval jsem se na kulatou věc, hned vedle spojky? :shock: :shock: :shock:

Obrázek
Obrázek

Zdroj: http://www.flickr.com/photos/19864651@N00/page74/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 led 2012 21:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2006
Příspěvky: 1804
Bydliště: Praha 3
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Tuna máš na prodej servisní manuál:
http://www.ebay.com/itm/1993-1994-Volvo-440-460-CVT-Continuously-Variable-Transmission-Service-Manual-/250959848557

_________________
V70 B5254T AW50 98'
745 D24T M46+OD 90'


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
JRFilters


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.167s | 22 Queries | GZIP : Off ]