Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#26 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od Sarkasmic »

Není tam žádná odstředivá spojka,je tam normální spojka jak u manualni převodovky,jen páku neovládaš nohou přes lanko ale ovládá ji podtlak sám,jak potřebuje....
Přílohy
CVT Spojka.png
CVT Spojka.png (70.48 KiB) Zobrazeno 2934 x
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 12 roků 2 měsíce

#27 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od cernyka »

Tak to se omlouvám že jsem tady napsal kravinu. Nevědě jsem že páni inženýři z DAFu či Volva změnili spojku z odstředivé za třecí kotoučovou. Tak mě tedy teď napadá mnoho otázek. Když mám na voze zařazený Parking tak spojka je jak u manuála sešlápnutá nebo ne? Je tento podtlakový systém spolehlivý. A za jak dlouho se musí tato spojka vyměnit? Jak poznám že je spojka nebo systém v nepořádku? Předpokládám že asi nějaké auto s touto převodovkou a spojkou máte, ne?
Sarkasmic píše:Není tam žádná odstředivá spojka,je tam normální spojka jak u manualni převodovky,jen páku neovládaš nohou přes lanko ale ovládá ji podtlak sám,jak potřebuje....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#28 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od Urvanej »

hele HO, vypadá, že by stálo za hřích...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 12 roků 2 měsíce

#29 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od cernyka »

:Bravo: Také jsem ho našel. Na fotkách vypadá zachovale. Pokud bych měl KČ tak by ho hned bral. Ale jak je to s přepisem? Dá se u nás vůbec tak staré auto přihlásit? A také by mě zajímalo kolik by vyšla pojistka. I na německých stránkách se dají najít luxusní vozítka Volvo 340. viz. http://www.autoscout24.cz/ListGN.aspx?vis=1&state=A&atype=C&make=73&model=2066&gear=A&page=1&results=20&ustate=N,U&sort=price&mmvco=1&mmvmk0=73&mmvmd0=2066&flzh=1

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#30 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od Honza »

cernyka píše::Bravo: Také jsem ho našel. Na fotkách vypadá zachovale. Pokud bych měl KČ tak by ho hned bral. Ale jak je to s přepisem? Dá se u nás vůbec tak staré auto přihlásit? A také by mě zajímalo kolik by vyšla pojistka. I na německých stránkách se dají najít luxusní vozítka Volvo 340. viz. http://www.autoscout24.cz/ListGN.aspx?vis=1&state=A&atype=C&make=73&model=2066&gear=A&page=1&results=20&ustate=N,U&sort=price&mmvco=1&mmvmk0=73&mmvmd0=2066&flzh=1
Pokud jsou nákupní papíry v pořádku tak by neměl bejt problém za cenu kolem 15 000kč
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#31 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od wickey »

340 s variomatikem a malou porci km (vhodnou na veterana) je mozne celkem bez vetsich problemu a za par eur jeste najit v rakousku - tam to diky cene a popularite volva jako takoveho bylo oblibene vozitko duchodkyn.

jo a CVT je treba u Hondy Jazz nebo Nissanu Murano
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 500
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

#32 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od flaksy »

Nissan to hodně používal, např. má ex. Micra byla 1.0i a N-CVT převodovka. CVTčka se dávaly hlavně kvůli snížením emisí. Neboť pokud možno, tak shazují dolů otáčky. Měly je primery, almery, x-trail ... výhoda je fakt plynulá jízda (hlavně do města se to šiklo). Nestíhá v akceleraci, pak třeba zbytečně moc vytáčí, má prodlevu v reakci. Není cítít růst výkonu, protože převodovka drží optimální otáčky, dokud stíhá motor. Jízda je dočista jiná - zvukově, pocitově..

U Audi se bezestupňová převodovka jmenovala Multitronic. První typy měly problém se spojkou, po nahrazení sedmilamelem už to bylo v pohodě. Výdrž této převodovky je krom výměny spojky za cca 150-200 000km naprosto v pohodě, pokud se mění olej.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 40
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: xc90 D5 151kw
Bydliště: Praha

#33 Automatická převodovka Variomatic (CVT)

Příspěvek od Jarda333 »

Měl jsem 340 se zmiňovanou převodovkou a pomatuju že byl docela problém udržet nějakou konstatní rychlost.... byla to docela sranda. A taky moje první Volvo.
_________________
Volvo V 70II AWD 147kw
bylo: Volvo 850 2,4 20V 1993 Volvo 360 1,4 Volvo 340 1,4 Volvo 440 1,8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „300 / 400“