Na co je toto

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Bratislava

#1 Na co je toto

Příspěvek od zlota »

je to pod posilovacom na brzdy. kvapkala z toho voda tak som to vybral a hadice prepojil.
Přílohy
DSC00094.JPG
DSC00094.JPG (28.29 KiB) Zobrazeno 1889 x
_________________
Bolo volvo 460 1.7 Turbo 88kw

GDPR_user

#2 Na co je toto

Příspěvek od GDPR_user »

zlota píše:je to pod posilovacom na brzdy. kvapkala z toho voda tak som to vybral a hadice prepojil.
ŘEKL BYCH ŽE TO JE EL ČERPADLO.Pokud je funkční, a na nic jej nemáš měl bych zájem.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Bratislava

#3 Na co je toto

Příspěvek od zlota »

to cerpadlo tam na nieco bolo. mam dva kusy.jedno po go. to co som vybral je zaseknute. ak bude cas tak ho dam dokopy a bude ako nove. nema to nieco spolocne s kurenim?
_________________
Bolo volvo 460 1.7 Turbo 88kw

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#4 Na co je toto

Příspěvek od jarek.krizan »

To čerpadlo je tam kvůli dochlazování hlavně hlavy.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Bratislava

#5 Na co je toto

Příspěvek od zlota »

a kedy sa spina? hned po nastartovani alebo ak motor dosiahne nejaku teplotu.
_________________
Bolo volvo 460 1.7 Turbo 88kw

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Na co je toto

Příspěvek od Sergej »

Malo by bezat po vypnuti motora.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

vit.soucek

#7 Na co je toto

Příspěvek od vit.soucek »

Je to přídavná vvodní pumpa. Po vypnutí motoru běží aby se celej malej okruh dochladil. má to dva různý časy běhu podle teploty. U turba bych to rozhodně nedával pryč.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Bratislava

#8 Na co je toto

Příspěvek od zlota »

dnes som to cerpadlo dal spät ale ani sa nepohlo. motor zohriaty asi bude niektore rele co ho spina v cudu.
_________________
Bolo volvo 460 1.7 Turbo 88kw

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#9 Na co je toto

Příspěvek od Dural8 »

zlota píše:dnes som to cerpadlo dal spät ale ani sa nepohlo. motor zohriaty asi bude niektore rele co ho spina v cudu.
To relé nefunguje když je motor nastartovaný. Funguje až když je motor pořádně ohřátý a Ty vypneš klíček. V tom okamžiku přestane cirkulovat voda v okruhu a někde by mohl vzniknout rozdíl teplot natolik velký, že by to třeba ohnulo hlavu ( extrém ). Proto je tam tahle fičura která začne cirkulovat vodu místo klasické vodní pumpy na motoru, byť v menším měřítku, ale voda se obměňuje a je to tak dobře.

+ netuším jestli má 480 turbo chlazené vodou, tak by to dochlazovalo i turbo. V současné době to ale jako jediné má D5, tak si spíš myslim, že to koluje jenom v motoru v malém okruhu. Tomu to po dlouhodobé stránce pěkně uleví. Když to tam nemáš, tak se to taky nezblázní. Všichni turbaři přece dojíždějí v klidu a nechávají dochladit turba, takže tohle je věc už možná dala by se nazvat kurvítkem...ale jistě ve funkčním případě přínosná.
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Bratislava

#10 Na co je toto

Příspěvek od zlota »

tak to potom riadi teplotne cidlo na hlave. teraz v zime to asi tazko odskusam ci to je funkcne. alebo ma napadla taka vec: mam druhe cidlo na vodu odpojim konektor pripojim ho na to cidlo a nahrejem . mozno sa to cerpadlo rozbehne.
_________________
Bolo volvo 460 1.7 Turbo 88kw

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 294
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Vůz: S80 103kW 2.435ccm 00'
Bydliště: Hořovice

#11 Na co je toto

Příspěvek od TOMÁŠ S80 »

počkej to je jako když třeba ja S80 dojedu nakou velkou dalku a eště mi po zastavení a vypnutí motoru frčí větrak v sahaře U motoru ne ? aby se to dochladilo ? nebo kecám :shock:
_________________
VOLVO S80 R.V.2000,Color Blue,Automat,najeto 51000mil 2.4litr GB TP 125kw,CZ TP 103kw,Petrol

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 146
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

#12 Na co je toto

Příspěvek od CouDy »

nevim teda, který relátko to zapíná, tak daleko jsem se ještě nedostal(nestihlo se to ještě pos*at), ale žene to vodu v malym okruhu, když je motor hodně teplej po zhasnutí, aby to neodnesla hlava, 480 turbo nemá turbínu chlazenou vodou a dokonce 480 má ještě dochlazování či co to je palivový rampy po vypnutí motoru
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků
Vůz: Volvo 760GL, TD
Bydliště: Praha

#13 Na co je toto

Příspěvek od Esis »

CouDy píše:nevim teda, který relátko to zapíná, tak daleko jsem se ještě nedostal(nestihlo se to ještě pos*at), ale žene to vodu v malym okruhu, když je motor hodně teplej po zhasnutí, aby to neodnesla hlava, 480 turbo nemá turbínu chlazenou vodou a dokonce 480 má ještě dochlazování či co to je palivový rampy po vypnutí motoru
A to ma i T4 a ostatni volvo turbo motory?
_________________
Volvo 244GL ,r.v.80, bílá kůže, Volvo 760, TD GL, 82 kW
Bylo: Volvo S40 T4, Opel Combo r.v.06, Ford Escort Xr3i, r.v.89, Volvo 340DL..past

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#14 Na co je toto

Příspěvek od jarek.krizan »

To dochlazování rampy je super věc, jen to skoro nikomu nefunguje.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 146
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

#15 Na co je toto

Příspěvek od CouDy »

A k čemu je dobrý to dochlazování tí rampy?? to jsem nějak trochu nepobral...
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Bratislava

#16 Na co je toto

Příspěvek od zlota »

tak uz to cerpadlo ide. ale neviem ci spravne lebo niekto tu pisal ze sa ma zopnut az ked je dobre zohriaty motor. mne to ide takto:staci nastartovat vypnut a cerpadlo ide jednu minutu a nezalezi na tom ci je motor studeny alebo zohriaty.
_________________
Bolo volvo 460 1.7 Turbo 88kw

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#17 Na co je toto

Příspěvek od jarek.krizan »

Dochlazování rampy je na to, aby ve velkých vedrech nedocházelo k bublinkování benzínu a tím k prodlevě při startu.
Jsou asi 3 druhy zapojení čerpadla na chladící okruh a ani okruhy nejsou vždy stejné. Zatím jsem nestudoval, jestli se to liší jen typem motoru, ř.j., nebo chladícím systémem.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1618
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#18 Na co je toto

Příspěvek od lucki »

nic si z toho nerob, mne tiez bezi vzdy ked dam klucik z polohy II na polohu I alebo uplne vypnem, nemusim mat predtym ani nastartovane. ked to funguje tak to neries...
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Bratislava

#19 Na co je toto

Příspěvek od zlota »

ja som chcel len vediet ako to ma spravne fungovat.
_________________
Bolo volvo 460 1.7 Turbo 88kw

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#20 Na co je toto

Příspěvek od berzerker »

malo by to tak byt spravne, malo by bezat 25 s bez ohladu na teplotu a potom znova po 25 s intervaloch, az sa teplota neznizi.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

GDPR_user

#21 Na co je toto

Příspěvek od GDPR_user »

zlota píše:to cerpadlo tam na nieco bolo. mam dva kusy.jedno po go. to co som vybral je zaseknute. ak bude cas tak ho dam dokopy a bude ako nove. nema to nieco spolocne s kurenim?
Když máš dva kusy,nechceš mi jeden přenechat?? ;-)

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1740
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#22 Na co je toto

Příspěvek od standa »

Na naší 480 1,7i 80kW 1991 se el. čerpadlo zapne po vypnutí motoru jen tehdy, dosáhne-li voda (a možná i olej) nějaké teploty. Během celého léta (jezdí se denně) čerpadlo zapnulo asi desetkrát, vždy na dobu cca 3 minuty.

ad chlazení lišty vstřiků - super věc by byla, kdyby to chlazení nebylo potřeba :palec: - třeba kdyby se použila hlava s příčným vyplachováním a lišta by se tím pádem odstěhovala od výfuku na chladnější stranu motoru...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Bratislava

#23 Na co je toto

Příspěvek od zlota »

martinopel píše:
zlota píše:to cerpadlo tam na nieco bolo. mam dva kusy.jedno po go. to co som vybral je zaseknute. ak bude cas tak ho dam dokopy a bude ako nove. nema to nieco spolocne s kurenim?
Když máš dva kusy,nechceš mi jeden přenechat?? ;-)
ak ten druhy spojazdnim tak ti ho darujem.
_________________
Bolo volvo 460 1.7 Turbo 88kw

GDPR_user

#24 Na co je toto

Příspěvek od GDPR_user »

zlota píše:
martinopel píše: Když máš dva kusy,nechceš mi jeden přenechat?? ;-)
ak ten druhy spojazdnim tak ti ho darujem.
:palec: :palec:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#25 Na co je toto

Příspěvek od berzerker »

tu je to presne popisane :
http://volvo.ic.cz/volvo480_b18f_ft/ori ... 29__34.JPG
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „300 / 400“