Aký olej do toho lejete ?

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 60
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Žilina, SR
Kontaktovat uživatele:

#1 Aký olej do toho lejete ?

Příspěvek od T440 »

Ahoj, tak si zase po čase musím dať vymeniť olej. Pretože do toho môjho volva pred tým pravidelne nalievali Mobil1 0W40, potom nejaký čas Castrol Formula RS 10W-60, najprv som skúsil Castrol TXT Softec 5W-40. Ale cenovo to stále nie je ono :( . Navyše o Castrol olejoch som čítal dosť vecí o tom, že síce je to celkom dobrý olej, ale za tie prachy je predražený). Tak sa teraz obzerám po niečom inom (stále ešte dobrom, ale lacnejšom oleji :lol: ) .
Do benzínoveho VOLVA 4xx je predpísaný motorový olej s parametrami: SAE 10W30, 10W40, 15W40 s API SG až SH.
Do toho sa zmestí veľká väčšina syntetických aj polosyntetických olejov ( aj zopár minerálov ). Zaujíma ma čo tam naozaj dávate, ako často, a čo Vás to zhruba stojí ( včetne filtra ).
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#2

Příspěvek od Jarda S40 »

Oleje API SG - SH nejsou nic moc, např pro Felicii 1,3MPI je požadován API SF - SH. Určitě budou všechny syntetiky a polosyntetiky lepší a vejde se většina minerálních. Ale chápu dobře, že máš turbo? Tam by snad měl být lepší olej. Pokud ne , já beru do Feldy a 460 to, co je zrovna v akci a vyhovuje parametrům. Naposledy Texaco, zkrátka podle ceny. Jinak do uvedené kategorie spadají i oleje Mogul Felicia. Možná to víš, ale Značení API znamená S benzinový motor a G,H,J atd třídu kvality či zatížitelnosti oleje. Čím dále v abecedě tím lepší. A učil jsme se, že není třeba dávat lepší olej než je předepsán, neboť limitní faktor je dán filtrací oleje a ne kvalitou. Tudíž ne, že dám lepší a nechám ho tam déle.

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#3 Aký olej do toho lejete ?

Příspěvek od Zeb »

Minerál bych tam nelil, páč dělá úsady, který ti budou zaplácávat turbo, že se ti bude hůř a pomalejc roztáčet, ale to pouze v případě, že to tam budeš lejt dlouhodobě (50 -50t km). Já tam teď na léto ten minerál nalil (15w-40, specifikaci z hlavy nevim), kamarád ho koupila už ho nestihl upotřebit :cry: , tak mi ho vrazil. Teď v létě je teplo, na studený starty to trpět nebude a pujde holt ven dřív, než po 10t km.
Na znašku oleje se vykašli, je jedno zda je to Castrol, nebo cokoliv jinýho, na hezkou krabičku a reklamu v televizi se nejezdí 8)
Bejt tebou tak řešim zda polosyntetiku 10w-40, nebo syntetiku 5w-40. Většinou platí že polosyntetikou 10w-40 nic nezkazíš a 5w-40 ocení ten motor hlavně v zimě.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#4

Příspěvek od crtec »

Já do svýho B200ET lil polosyntetiku Valvoline DuraBlend nebo tak nejak 10w-40....
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 60
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Žilina, SR
Kontaktovat uživatele:

#5

Příspěvek od T440 »

Tak som kúpil:
GULF Gulfpride GLV, 100% Synthetic,
SL/SJ/CF - A3/B3/B4, VW 500.00/ 502.00/505.00, BMW - PORSCHE - DB229.1
6 litrov za cca 900,- Sk. Ten litrík navyše mám na prípadne dolievanie. Keď do toho môjho miláčika doteraz liali také drahé nezmysly, tak pokiaľ to nebude žrať olej, budem do toho dávať nejakú lacnú syntetiku. Koniec koncov tu na severe v zime niekedy býva aj cez -25°C a ani turbo asi nebude protestovať proti syntetike :). Olejový filter 190,-Sk, Vzduchový 390,- Sk. Výmena oleja 200,- Sk. Spolu 1680,- Sk.
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#6

Příspěvek od Zeb »

Tak mi to nedalo a kouknul jsem se na krabici od toho minerálu, co jsem tam teď nalil a: Je tam napsáno, že je vhodný pro všechny motory (benzínové a dieselové), ale neni tam nikde napsáno, že by byl vhodnej pro turbomotory, nebo že by prošel turbo testem. Nemůžu to turbo zadřít? Nemám v úmyslu ho tam nechat dýl než 5000km.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#7

Příspěvek od crtec »

Podle mě se ti tam můžou časem usazovat různý cucky a brajgl. Ale nevím, odborník nejsem, ale jen kit na opravu turba stoji 3 litry a vic, tak nejaky to kilo navic do oleje je myslim rozumna investice! :idea:
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 60
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Žilina, SR
Kontaktovat uživatele:

#8

Příspěvek od T440 »

Zeb píše:.... ale neni tam nikde napsáno, že by byl vhodnej pro turbomotory, nebo že by prošel turbo testem. Nemůžu to turbo zadřít? Nemám v úmyslu ho tam nechat dýl než 5000km.
Chcel som si urobiť v tých olejoch aspoň trochu jasno, tak som trochu behal po WEB-e 8) a teda Ti skúsim odpovedať, aj keď si napísal len viskozitu (15W40) toho oleja a že je minerál ( čo je jasné aj z viskozity ). Písal si, že je pre benzín aj diesel motory. To nasvedčuje, že jeho vykonostná trieda bude asi ACEA A3/B3 , ako olej pre TD motor navrhnutý v osedemsiatych rokoch minulého storočia je to v pohode :). To naštartuješ aj pri -15°C ... -20°C (teda s dobrou baterkou :lol: ). Takže ak máš obavy, vymeň ho do vianoc :lol:.
P.S.
Pre ten tvoj motor T19D je doporučený olej: SAE - 10W30, 15W40,CCMC - G5, API - CD, MIL-L-2104 C. celkový objem s olej. filtrom 5 litrov.
To je staré značenie, po novom asi: SAE - 10W30, 15W40, ACEA - B2/B3, VW 505.00.
Ja by som tam v lete dal mineral 15W40 a v zime polosyntetiku 10W30, prípadne jedno alebo druhé aj celoročne. Značka pre "Renault" asi Total alebo Elf. Ale, ako som si všade možne prečítal, hocičo trochu značkovejšie za rozumnú cenu pokiaľ to bude mať na obale patričnú viskozitu a výkonovú triedu vhodnú pre tvoj motor. Ak jazdíš často "prískoky" skráť interval na výmenu na 3/4 bežnej doby.
Teda som sa tu rozbehol s "rozumami", pritom som pred pár dňami sám pýtal radu, to sú paradoxy :rolleyes: :yawinkle: :rolleyes:
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#9

Příspěvek od Zeb »

On mi tak nějak spadnul do klína, tak jsem ho tam prostě dal, než se na něm v zimě ohřeju v kamnech:-)
O kaly a brajgl mi tolik nejde, myslim že za těch 5t km se tam žádný usadit nestihnou...
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#10

Příspěvek od Jarda S40 »

Nevím proč píšeš o značení po starém a po novém. Jedná se o značení podle dvou odlišných norem platících současně a já osobně považuji značení dle API za podrobnější a tudíž více vypovídající o kvalitě než značení dle ACEA. O podnikových normách VW, Porsche atd. ani nemluvě.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 60
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Žilina, SR
Kontaktovat uživatele:

#11

Příspěvek od T440 »

Jarda S40 píše:Nevím proč píšeš o značení po starém a po novém. Jedná se o značení podle dvou odlišných norem platících současně a já osobně považuji značení dle API za podrobnější a tudíž více vypovídající o kvalitě než značení dle ACEA. O podnikových normách VW, Porsche atd. ani nemluvě.
Akurát som dopozeral DVD, čo musím zajtra ( vlastne dnes ) vrátiť a ešte som sa sem "mrkol" . Takže súhlasím, ale je to tak tak pol na pol. API CD triedu zaviedli niekedy 1955 a zrejme platí doteraz ( nikdo to zjavne nezrušil ). Len skús nájsť takýto popis na terajšich olejoch :lol: . Výrobcovia olejov proste píšu tie "novšie" označenia. No a čo sa týka toho VW 505.00, sme proste v záujmovej sfére schade/brouk/seat molocha a tomu sa takisto podriaďuju aj olejkári. Takže keď som si chcel "omastiť" ten môj motor, tak mi obchodníčkovia núkali samé "VW" písmenka. No a čo sa týka podrobnosti špecifikacie oleja, pokiaľ nejazdím rallye pod saharským slnkom, prípadne sa nechystám na dovolenku za polárny kruh, stačí mi keď sa zmestím do mantinelov daných SAE a ACEA popisom. Len sa budem snažiť ten olej nekupovať v kelímkoch od vietnamcov :lol:
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#12

Příspěvek od Honza »

Novej! Vždycky jenom novej!
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#13

Příspěvek od Jarda S40 »

Já tedy nalézám na olejích spíše značení API a jsem radši, když vidím, že olej odpovídá třeba API SL a jiný API SJ či SK a můžu si vybrat ten lepší, než když je to vše shrnuto pod A3 a tudíž nevím který si vybrat. Ale výrobci si budou stejně psát co chtějí a ACEA jim bude asi lépe vyhovovat. Je li v dané třídě nějaké rozpjetí kvality, bude výrobek vždy při spodní hranici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 60
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Žilina, SR
Kontaktovat uživatele:

#14

Příspěvek od T440 »

To:Jarda S40 OK naprostý súhlas, ale keď sa už v tom tak vrtáme, tak by som ta spýtal, aké API pre ten diesel hľadať na obale teraz ?
API C?
Predsa je to len pár rokov starý motor. Pýtam sa kôli jednému môjmu známemu, ten tiež špekuluje aký olej by bol najvhodnejší, tak aby to zbytočne nepreplatil a pritom mal pocit, že je to v pohode.
Ten T19D má ešte nepriamy vstrek ? Lebo som kdesi videl aj delenie oleja pre diesel aj podľa druhu vstrekovania.
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#15

Příspěvek od Jarda S40 »

Ahoj, teď jsi mne trochu dostal. S oleji do dieslu moc do styku nepřijdu, takže jen krátce. Kvalitu oleje do dieslu udává písmeno za písmenem C narozdíl od písmene S pro benzin. Čili třeba API SL / CF by mělo značit polosyntetiku vhodnější pro benzin, u olejů primárně určených pro diesel je značení přehozené čili API CF / SL. Takto značený olej je vhodný prý pro vysoce přeplňované turbodiesly, takže by stačil asi méně kvalitní. Více info najdeš určitě na netu pod heslem API. Promiň, jestli jsem ti opakoval co již dávno znáš. Jinak prodejci olejů mají katalogy, ze kterých najdou doporučovaný olej pro daný typ vozu a jak jsem říkal, já využívám akčních nabídek , kdy dávají třeba 5l za cenu 4l a pod. Dost info najdeš na http://www.olejservis.cz
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „300 / 400“